ریشه قاصدک
سلامت

آنچه شما باید در مورد ریشه قاصدک و سم زدایی بدانید

عصاره‌های قاصدک سابقه طولانی استفاده دارند، به‌ویژه در طب سنتی چینی و طب بومی آمریکا. بومیان آمریکا از قاصدک پخته شده برای درمان بیماری کلیوی، تورم، مشکلات پوستی، سوزش سر دل و ناراحتی معده استفاده می کردند. طب سنتی چینی برای مشکلات معده، آپاندیسیت و مشکلات سینه به قاصدک روی آورد. و اروپاییان اولیه از آن برای درمان تب، دیابت و اسهال استفاده می کردند.
بر اساس پایگاه داده مواد مغذی وزارت کشاورزی ایالات متحده، قاصدک ها همچنین مملو از ویتامین هستند. آنها منبع خوبی از ویتامین های A، C و K هستند. در واقع، فقط یک فنجان قاصدک دارای 112 درصد ارزش روزانه ویتامین A، 32 درصد ویتامین C و 535 درصد ویتامین K است. این ویتامین ها به حمایت از سلامتی کمک می کنند. سیستم ایمنی بدن، حفظ سلامت استخوان ها و تنظیم لخته شدن خون. این 16 ویتامین و مکمل را که پزشکان در واقع هر روز مصرف می کنند، بررسی کنید.

چای قاصدک ممکن است بیماری های گوارشی را تسکین دهد

چای ریشه قاصدک می تواند اثرات مثبت زیادی بر سیستم گوارش شما داشته باشد، اگرچه بسیاری از شواهد حکایتی دارند. از گذشته برای بهبود اشتها، تسکین بیماری های جزئی گوارشی و احتمالاً تسکین یبوست استفاده می شده است.

نحوه استفاده از ریشه قاصدک

به طور سنتی، ریشه را برشته می کردند و به عنوان نوشیدنی مصرف می کردند، در حالی که از برگ ها در سالاد، سوپ و ساندویچ استفاده می شد. امروزه، هنوز هم به همان روش استفاده می شود، بیشتر در چای و به عنوان یک جایگزین قهوه که به عنوان سم زدایی از ریشه قاصدک عمل می کند. همچنین به صورت کپسول، پودر و عصاره موجود است. براون می‌گوید: «من ترجیح می‌دهم به شکل تنتور (عصاره مایع) باشد و بهتر است آن را در مقدار کمی آب دو تا سه بار در روز مصرف کنید. شرکت های مورد علاقه من برای تنتور قاصدک Wise Woman Herbals، Herb Pharm و Gaia Herbs هستند.

آیا خطراتی وجود دارد؟

وردن می گوید قاصدک یکی از کم مشکل ترین گیاهان دارویی است، اما همچنان برای برخی افراد خطراتی را به همراه دارد. او می‌گوید: «همانند بسیاری از گیاهان، اطلاعات کافی در مورد استفاده از قاصدک در دوران بارداری و شیردهی وجود ندارد، بنابراین توصیه می‌کنم در این دوران مصرف نکنید.» همچنین اگر حساسیت شناخته شده ای به راگوسیا، بابونه، گل همیشه بهار یا گل داوودی دارید، از قاصدک اجتناب کنید. همچنین ممکن است به قاصدک حساسیت داشته باشید. همچنین ممکن است با آنتی بیوتیک ها مقابله کند، اثربخشی آنها را کاهش دهد، همچنین با لیتیوم، داروهایی که عملکرد کبد را تغییر می دهند و دیورتیک ها تداخل منفی داشته باشد. نکته نهایی: با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که برای شما بی خطر است، به خصوص اگر در یکی از دسته بندی های فوق الذکر قرار می گیرید. وردن اضافه می کند که اگر پزشک به شما چراغ سبز نشان دهد، دوز مناسب به سن، سلامتی و سایر شرایط شما بستگی دارد. از این 12 درمان خانگی قابل اعتماد که فقط شما را بدتر می کنند آگاه باشید.

منبع: healthline

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *