آب گازدار
سلامت

آیا آب گازدار برای شما خوب است یا بد؟

 

آب گازدار ممکن است جایگزین خوبی برای نوشابه شیرین باشد، اما آیا سالم است؟ به همین دلیل است که کارشناسان می گویند مهم است که در مورد نوع آب گازدار خریداری شده تحقیق کنید.

همه ما اهمیت نوشیدن آب کافی برای هیدراته ماندن را می دانیم – به خصوص اگر سبک زندگی فعالی دارید. با این حال، برای برخی افراد، مصرف مقادیر زیادی از H2O ساده زمانی کسل کننده به نظر می رسد، در حالی که نوشیدنی های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

آب گازدار

آب گازدار

آب گازدار یک جایگزین محبوب است و سالم تر از نوشابه یا الکل است. با این حال، ممکن است تعجب کنید: آیا آب گازدار واقعا برای شما مفید است؟

گابریل تافور، متخصص تغذیه، متخصص تغذیه در اورلاندو، فلوریدا، می‌گوید: «آب گازدار می‌تواند راهی فوق‌العاده برای هیدراته ماندن بدون مصرف یک تن شکر غیر ضروری باشد. با این حال، او می‌افزاید، مهم است که مواد تشکیل دهنده را بشناسیم تا مطمئن شویم که “شکر و سایر مواد افزودنی نیز ندارد.”

انواع مختلف آب گازدار

اول از همه، همه آب های حبابی یکسان نیستند. در اینجا تفاوت بین آب گازدار، آب معدنی، کلاب سودا و سلتزر وجود دارد.

آب گازدار

تافور می‌گوید آب گازدار معمولاً به اشکال مختلف وجود دارد و حاوی شیرین‌کننده‌های جایگزین است تا طعمی شیرین و بدون کالری به آن بدهد. اینها معمولاً ارزان هستند و به عنوان کم کالری و بدون قند به بازار عرضه می شوند.

سوما ماندال، دکتر، متخصص داخلی در گروه پزشکی سامیت در برکلی هایتس، نیوجرسی، می گوید که آب گازدار آبی است که با کربناته دم کرده است. معمولاً به طور طبیعی ایجاد می شود و اغلب با شیرین کننده های طبیعی یا مصنوعی طعم دار می شود.

آب معدنی

برخلاف آب سلتزر و آب گازدار، آب معدنی دارای مواد معدنی (الکترولیت) مانند پتاسیم یا کلسیم است. آب معدنی می تواند گازدار یا ساکن باشد و اغلب به دلیل مواد تشکیل دهنده، هزینه بیشتری دارد. تافور می گوید: «از آنجایی که آب معدنی گازدار به طور طبیعی از یک چشمه یا چاه گازدار می شود، این باعث می شود هزینه آن کمی بیشتر شود.

سلتزر

تافور می گوید که آب سلتزر – آبی که با کربناته مصنوعی تزریق می شود – بدون هیچ گونه مواد شیرین کننده ساخته می شود و معمولاً حاوی مقادیر کمی سدیم است. او می‌افزاید: «Seltzer مورد علاقه شخصی من است، زیرا به صورت فله، با قیمت مناسب عرضه می‌شود و حاوی مواد اضافی نیست.»

 

فواید نوشیدن آب گازدار چیست؟

دکتر ماندال می گوید باور کنید یا نه، آب گازدار به اندازه آب معمولی آبرسان است. اگر معمولاً هوس کمی حبابی دارید، این خبر خوبی است.

دکتر ماندال می گوید، مانند آب ساده، آب گازدار نیز انتخاب بهتری نسبت به نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه و آبمیوه است. او می‌گوید: «اگرچه آب ساده بهترین راه است، من آب گازدار را به عنوان جایگزینی برای سودا تبلیغ می‌کنم. بیایید با آن روبرو شویم، نوشابه قند بسیار زیادی دارد. و آب گازدار می تواند انتخاب بهتری برای دور کمر و دندان های شما باشد.

نوشیدن آب گازدار چه عوارضی دارد؟

آب گازدار از تزریق دی اکسید کربن به آب ساخته می شود، فرآیندی که اسید ضعیفی به نام اسید کربنیک ایجاد می کند و باعث کاهش pH می شود. pH پایین تر به این معنی است که مایع اسیدی تر شده است. که می تواند مینای دندان را تحت تاثیر قرار دهد و منجر به فرسایش دندان شود.

طبق تحقیقات انجام شده در مجلات، آب گازدار ساده در مقایسه با نوشیدنی های گازدار و غیر گازدار شیرین شده با قند، خطر کمتری برای سلامتی دندان دارد. دندانپزشکی عمومی و مجله بین المللی دندانپزشکی کودکان.

توصیه دکتر ماندال برای فن های آب گازدار؟ حواستان به نوشیدن آب گازدار همراه با غذا باشد نه به تنهایی.

نتیجه نهایی:

آب گازدار یا نوشیدنی های گازدار بدون شکر اضافه شده یا سایر مواد مصنوعی می تواند یک نوشیدنی خوب باشد. فقط هنگام خرید حتماً مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید.

تافور پیشنهاد می‌کند: «به طور کلی، من به هر کسی توصیه می‌کنم از هرگونه «آب» حاوی قند یا شکر مصنوعی اجتناب کند. او می گوید که طعم شیرین ممکن است هوس خوردن غذاهای شیرین پر از کالری خالی را تقویت کند. «اگر به آب معدنی، آب معدنی گازدار یا آب سلتزر پایبند باشیم، می‌توانیم با موفقیت هیدراته بمانیم بدون اینکه وزن این نوشیدنی‌ها را کم کنیم.»

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *