سلامت

آیا سگ ها می توانند توت فرنگی بخورند؟

اکثر میوه ها و سبزیجات در حد اعتدال برای سگ ها بی خطر هستند. و با دادن میوه یا سبزی گاه به گاه به سگ خود تنوع کمی در رژیم غذایی خود بدهید، می تواند مزایای تغذیه ای داشته باشد.

اما برخی از سالم ترین میوه ها و سبزیجات ممکن است برای سگ ها مفید نباشند. پس توت فرنگی چطور؟

این میوه طعم بزرگی را در یک لقمه کوچک بسته بندی می کند. همچنین سرشار از چندین ویتامین و مواد معدنی و همچنین آنتی اکسیدان ها یا ترکیباتی است که به جلوگیری از آسیب به سلول ها کمک می کند.

اما برخی از محصولات توت فرنگی طعم دار حاوی موادی هستند که می تواند برای سگ ها مشکلاتی ایجاد کند، مانند محصولات شیر ​​و شکر اضافه شده یا شیرین کننده ها.

در اینجا چیزی است که کارشناسان از شما می خواهند در مورد تغذیه سگ ها با توت فرنگی بدانید، از جمله اینکه آیا این توت فرنگی بی خطر است و آیا دلایل خوبی برای شروع تغذیه دوست پشمالوی خود با این میوه وجود دارد یا خیر.

چرا برخی از غذاها برای سگ ها سمی یا ناایمن هستند؟

برخی از غذاها حاوی ترکیباتی هستند که سگ ها نمی توانند به درستی آن ها را تجزیه کنند، که می تواند باعث علائم گوارشی شود. سایر غذاها دارای سموم یا موادی هستند که می توانند به سلول های سالم آسیب برسانند.

در برخی موارد، یک غذا ممکن است ناامن باشد زیرا سگ ممکن است در قسمت هایی از آن خفه شود یا غذا ممکن است به قسمت هایی از گلو یا دستگاه گوارش آسیب برساند.

بسته به غذا، مقداری که سگ می خورد نیز ممکن است بر آسیب احتمالی تأثیر بگذارد. (ما به آن باز خواهیم گشت.)

آیا سگ ها می توانند توت فرنگی بخورند؟

توت فرنگی برای سگ ها سمی نیست. بنابراین، به طور کلی، سگ ها می توانند توت فرنگی های خریداری شده در فروشگاه ها، بازارها یا چیده شده در طبیعت را بخورند.

اما به گفته کارشناسان، بهتر است به سگ ها فقط توت فرنگی خام داده شود، نه غذاهای با طعم توت فرنگی.

میوه خام حاوی قند، چربی و سایر موادی نیست که سگ ممکن است نتواند به خوبی هضم یا تحمل کند. این را نمی توان در مورد محصولات با طعم توت فرنگی گفت.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که میوه ها حاوی فروکتوز یا قندهای میوه هستند. توت فرنگی، به ویژه، نسبتاً سرشار از قند میوه است، به این معنی که کالری بیشتری نسبت به سایر میوه های کم شیرین دارد.

سگ چقدر باید بخورد؟

به گفته کارشناسان، دادن میوه هایی مانند توت فرنگی در مقادیر کم به عنوان غذای سگ، بی خطرترین کار است.

همچنین در نظر گرفتن اندازه سگ هنگام تعیین اینکه چقدر باید به سگ ها غذا بدهید، مهم است. سگ‌های بزرگ معمولاً می‌توانند اندازه‌های بزرگ‌تری داشته باشند، در حالی که سگ‌های کوچک‌تر اندازه‌های کوچک‌تری می‌خورند.

Tina Wismer، DVM، مدیر ارشد مرکز کنترل سم حیوانات انجمن آمریکایی برای پیشگیری از ظلم به حیوانات (ASPCA) می گوید: «مهمتر از همه، حیوان خانگی شما باید بیشتر تغذیه خود را از رژیم غذایی معمولی خود دریافت کند.

او می‌گوید: «میان‌وعده‌ها نباید بیش از 5 درصد کالری دریافتی روزانه آنها باشد، بنابراین اندازه وعده‌ها را کوچک نگه دارید.»

 

آیا توت فرنگی برای سگ ها مفید است؟

توت فرنگی ممکن است کوچک باشد، اما دارای فواید زیادی برای سلامتی افراد و نوزادان است. برخی از فراوان ترین ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مهم موجود در توت فرنگی عبارتند از:

ویتامین سی

ویتامین C برای یک سیستم ایمنی قوی حیاتی است. همچنین می تواند به تولید کلاژن کمک کند – فیبرهای همبند که از پوست حمایت می کند و به بهبود زخم کمک می کند. و این تمام نیست – این ویتامین همچنین به بدن شما در جذب آهن از غذاهای گیاهی کمک می کند.

فیبر

فیبر به شما کمک می کند مدت طولانی تری احساس سیری کنید زیرا هضم آن زمان بیشتری می برد. فیبر محلول (قابل هضم) با هضم، ماده ژل مانندی را تشکیل می‌دهد که به پر شدن دستگاه گوارش کمک می‌کند و به شما کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری بعد از غذا احساس سیری کنید.

این باعث می شود که فیبر برای توله هایی که نیاز به کاهش وزن دارند ایده آل باشد—آنها مجبور نیستند کالری زیادی بخورند تا احساس کنند و سیر بمانند.

فیبر همچنین به کنترل سطح قند خون و کلسترول کمک می کند.

پتاسیم

این ماده معدنی تقریباً در هر فرآیند بدن استفاده می شود. پتاسیم برای عملکرد سالم قلب و کلیه، ارتباطات سلول های عصبی و انقباض عضلانی مهم است.

فولات

بدن از فولات برای کمک به ساخت مواد ژنتیکی مانند DNA استفاده می کند. اما برای رشد و تقسیم صحیح سلول ها به فولات (ویتامین B6) نیز نیاز دارد.

آنتی اکسیدان ها

توت فرنگی حاوی چندین آنتی اکسیدان از جمله تانن ها، آنتوسیانین ها، فلاونول ها، اسیدهای فنولیک و اسید اسکوربیک است. آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از آسیب سلول های بدن توسط رادیکال های آزاد کمک می کنند، مولکول هایی که محصول جانبی بدن هستند که غذاها را به انرژی تبدیل می کنند.

قرار گرفتن در معرض رادیکال های آزاد در محیط نیز رخ می دهد، مانند آلودگی هوا، دود، یا اشعه ماوراء بنفش خورشید.

مصرف منظم آنتی اکسیدان ها و میوه های تازه ممکن است به کند کردن روند پیری و بهبود سلامت سیستم ایمنی کمک کند. آنتی اکسیدان ها همچنین ممکن است به کاهش التهاب و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان کمک کنند.

اسید مالیک

توت فرنگی حاوی آنزیمی به نام اسید مالیک است که می تواند به سفید شدن دندان های سگ کمک کند. اسید مالیک همچنین تولید بزاق را افزایش می دهد که می تواند به جلوگیری از خشکی دهان و کاهش خطر ابتلا به سرطان دهان کمک کند.

سایر فواید تغذیه سگ ها با توت فرنگی

دامپزشک باربارا هاجز، DVM، مدیر حمایت و اطلاع رسانی انجمن پزشکی دامپزشکی جامعه انسانی، می گوید که برای او غم انگیز است که برخی از حیوانات خانگی غذای مشابهی را در روز می خورند.

او می‌گوید: «برخی از مشتریان می‌گویند که سگ‌هایشان درست غذا نمی‌خورند. اولین چیزی که می پرسم این است، اما آیا آنها غذا می خورند؟ غذای شما چطور؟»

اگر پاسخ مثبت است، سگ احتمالاً از همان غذا بدش می آید.

او می گوید: «همه ما به دنبال تازگی هستیم. “و تنوع واقعا چاشنی زندگی است.”

دکتر هاجز توصیه می‌کند که هر چند هفته یک‌بار غذاهای چرخشی داخل و خارج از رژیم غذایی سگ‌ها انجام شود تا تغذیه متنوع‌تری برای سگ‌ها فراهم شود. همچنین ممکن است باعث شود سگ‌ها مشتاقانه منتظر وعده‌های غذایی یا خوراکی‌های خود باشند یا از آن لذت بیشتری ببرند.

آیا سگ ها می توانند برگ های توت فرنگی را بخورند؟

از نظر فنی، برگ‌ها، ساقه‌ها و سایر قسمت‌های گیاه توت‌فرنگی برای سگ‌ها سمی نیستند، اما می‌توانند مشکلات دیگری ایجاد کنند.

دکتر هاجز می‌گوید: سگ‌ها نباید جز توت‌ها، برگ‌ها، ساقه‌ها را بخورند. آنها عملا غیر قابل هضم هستند. ساقه ها و سایر قطعات سخت یا تیز نیز می توانند به GI آسیب بزنند [gastrointestinal] تراکت.”

آیا سگ ها می توانند بستنی توت فرنگی بخورند؟

کارشناسان می گویند بستنی و سگ با هم مخلوط نمی شوند. درست مانند بسیاری از انسان ها، سگ ها به طور کلی تا حدودی به لاکتوز حساسیت ندارند. این بدان معناست که آنها برای هضم لاکتوز، نوعی قند موجود در محصولات شیر، مشکل دارند.

چرا سگ ها به لاکتوز حساسیت ندارند؟

توله سگ ها سطوح بالاتری از لاکتاز تولید می کنند، آنزیمی که لاکتوز را در بدن تجزیه می کند.

سگ ها پس از از شیر گرفتن شیر مادر، لاکتاز بسیار کمتری تولید می کنند. بنابراین بیشتر سگ های بالغ بعد از خوردن بستنی با مشکلات گوارشی خفیف و موقتی مانند اسهال، استفراغ، گاز و درد معده مواجه می شوند.

برخی از سگ ها ممکن است به پروتئین های موجود در شیر یا سایر موادی که بستنی در طول فرآوری در معرض آنها قرار گرفته است نیز حساسیت داشته باشند.

دلایل دیگر برای عدم دادن بستنی به سگ

بستنی حاوی مقادیر زیادی قند و چربی به خصوص چربی های اشباع شده است. این می تواند به افزایش وزن و چاقی کمک کند که خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد.

دکتر ویزمر می‌گوید تغذیه سگ‌ها با غذاهای بیش از حد چربی یا قند می‌تواند منجر به التهاب پانکراس (پانکراتیت) شود که می‌تواند حیوان خانگی شما را در بیمارستان بیاورد.

جایگزین های بستنی

در حالی که بستنی ممکن است بهترین خوراکی برای سگ ها نباشد، کارشناسان می گویند توت فرنگی یخ زده و خرد شده می تواند یک میان وعده عالی و با طراوت باشد.

باشگاه کنل آمریکا (AKC) همچنین توصیه می‌کند که به سگ‌ها بستنی جایگزین به عنوان خوراکی بدهید. “خامه خوب” را امتحان کنید، که ترکیبی از موز رسیده منجمد است.

برخی از بستنی‌های مناسب برای سگ‌ها نیز در فروشگاه‌های تخصصی، کافه‌های سگ، آنلاین و حتی برخی از فروشگاه‌های مواد غذایی موجود هستند.

آیا سگ ها می توانند ماست توت فرنگی بخورند؟

دکتر هاجز می گوید که ماست یک گزینه سالم برای سگ هایی است که می توانند آن را تحمل کنند. هضم ماست برای سگ ها و افراد آسان تر است زیرا فرآیند تخمیر حاوی باکتری هایی است که مقداری از لاکتوز محصول را تجزیه می کنند. این باکتری ها که پروبیوتیک نامیده می شوند نیز می توانند به بهبود هضم کمک کنند.

او می افزاید، اما همیشه از ماست ساده با فرهنگ های زنده استفاده کنید. ماست های طعم دار دارای مقدار زیادی قند و شیرین کننده های مصنوعی مضر مانند زایلیتول هستند.

غذاهای با طعم توت فرنگی که باید اجتناب کنید

به گفته کارشناسان، وقتی نوبت به تغذیه سگ ها با توت فرنگی می رسد، به میوه خام – تازه یا منجمد – بچسبید.

جری کلاین، مدیر دامپزشکی کلوپ کنل آمریکا، می گوید: «به میوه هایی که شکر زده شده یا در شربت بسته بندی شده اند، غذا ندهید، زیرا این کار حتی قند و کالری بیشتری می افزاید و هدف از تغذیه یک غذای سالم را از بین می برد. .

او می‌گوید: «مهمتر از آن، برخی از انواع توت‌های کنسرو شده یا شیرین‌شده ممکن است دارای شیرین‌کننده‌های مصنوعی مانند زایلیتول باشند که برای سگ‌ها سمی است.

دکتر هاجز اضافه می کند که باید از انواع توت های کنسرو شده، خشک شده یا سایر انواع توت های فرآوری شده اجتناب کنید زیرا دقیقاً مشخص نیست که چگونه ساخته شده اند و حاوی چه چیزی هستند یا در معرض آن قرار گرفته اند.

آب میوه ها نیز نسبت به میوه های ساده حاوی کالری و قند بیشتری هستند، بدون اینکه فواید تغذیه ای داشته باشند.

نکاتی برای تغذیه ایمن سگ ها با توت فرنگی

دکتر کلاین می‌گوید: توت‌ها باید همان‌طور که هستند به مردم داده شوند: شسته شوند تا کثیفی‌ها یا مواد شیمیایی شسته شوند و متناسب با اندازه سگ‌ها برش داده شوند تا از خطر خفگی احتمالی جلوگیری شود.

سگ های خیلی کوچک ممکن است نیاز داشته باشند که توت فرنگی هایشان را پوره یا پوره کنند. قبل از دادن توت فرنگی به سگ، ساقه یا قسمت غیرقابل خوردن توت فرنگی را جدا کنید.

کارشناسان می گویند که سگ ها باید به تدریج با توت فرنگی آشنا شوند تا مطمئن شوند که آنها هیچ واکنش منفی ندارند.

دکتر کلاین می گوید: «همیشه برای چند روز غذای جدیدی را برای سگ خود به آرامی شروع کنید تا ببینید آیا سگ شما بعد از آن دچار مشکلات گوارشی یا واکنش های آلرژیک مانند خاراندن یا خارش شدید می شود یا خیر.

غذاهای ناامن برای سگ

متأسفانه، سگ ها نمی توانند هر چیزی را که انسان ها می خورند بخورند، همانطور که انسان ها نمی توانند با خیال راحت همه چیزهایی را که سگ ها می خورند بخورند.

در اینجا لیستی از غذاهای ناامن برای سگ ها بر اساس توصیه های متخصص و توصیه های سازمان های معتبر حیوانات آورده شده است:

  • قارچ
  • انگور و کشمش
  • مارچوبه
  • پیاز و تره فرنگی
  • سیر
  • شکلات
  • کافئین
  • آووکادو
  • روغن های پخت و پز یا کره
  • بیشتر ادویه ها و نمک
  • گیلاس
  • گوجه فرنگیها
  • آب نبات
  • آدامس
  • الکل
  • رازک
  • آجیل ماکادمیا، گردو و بادام
  • خمیر مخمر
  • سیب زمینیها
  • دانه های گیاه و میوه، هسته، پوست، برگ و ساقه

در مرحله بعد، بررسی کنید که چرا نگاه کردن به چشمان سگتان اینقدر خوب است.

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *