آیفون 14
متفرقه

آیفون 14 نشان می‌دهد که اپل تک تک اجزا را کامل می‌کند

زمان می گذرد و شما حتی ممکن است متوجه آن نشوید، اما ما فقط سه ماه با سری آیفون 14 فاصله داریم که انتظار می رود در سپتامبر 2022 عرضه شوند. اپل در حال آماده شدن برای عرضه چهار مدل آیفون 14 است و مدل مینی را با یک مدل حداکثر اندازه جایگزین می کند. آیفون، در حالی که سه نسخه دیگر را دست نخورده نگه می دارد. و در حالی که لیست ویژگی های جدید بسیار طولانی است، یک ارتقاء فاش شده وجود دارد که ما مدام می شنویم که برای من کمی تعجب آور بود: یک دوربین جلو کاملاً جدید که در هر چهار نسخه به اشتراک گذاشته شده است. مدل های جدید. چرا تعجب آور است؟ خوب، برای شروع، دوربین آیفون در حال حاضر کاملاً خوب است، اما همچنین ما دائماً اخباری را می شنویم که سازندگان تلفن های اندرویدی به دوربین های جلویی پنهان شده زیر صفحه نمایش یا کاملاً نامرئی تغییر می کنند، در حالی که اپل فقط … دوربین؟ “حوصله سر بر!” تقریباً می توانم فریادهای جمعیت را بشنوم. و همچنین با بقیه صنعت که ما را به سمت آینده سوق می دهد، هماهنگ نیست، درست است؟ نه تنها این، این دوربین جلوی جدید گران‌ترین دوربینی است که تا به حال در آیفون استفاده شده است! پس این حرکت در مورد چیست؟ و چه چیزی در مورد اپل به ما می گوید؟

تکامل دوربین جلو آیفون

مدل‌های دوربین جلویی 14 مگاپیکسل، f/1.9، فوکوس خودکار، لنز 6 پی‌فون 11، 12، 1312 مگاپیکسل، 23 میلی‌متری، f/2.2، فوکوس ثابت، سنسور 1/3.6 اینچی، سنسور 4K ویدیویی آیفون 7، سری 8، X، سری XS3، سری 7 مگاپیکسل، f/2.2، فوکوس ثابت 1080p آیفون 6s سری 5 مگاپیکسلی، 31 میلی‌متر، f/2.2، فوکوس ثابت 720 پیکسلی آیفون 5، 5s، 6 سری 1.2 مگاپیکسلی، 31 میلی‌متر، f/2.2 (35 میلی‌متر، f/2.4 در 5) 720p ویدیوی 4 مگاپیکسل دوربین سلفی 3GSno من کاملا فراموش کرده بودم که آیفون 4 و آیفون 4s یک دوربین جلوی 0.3 مگاپیکسلی دارند!مدل‌ها اصلاً دوربین جلویی هم نداشتند! حالا، آنقدر به یک عنصر ضروری گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است که تصور کردن تلفن فقط یک دهه پیش دشوار است. حتی یک دوربین هم نداشت! و همانطور که می‌بینید، ما کاملاً دیده‌ایم تکامل در آن دوربین‌های جلوی آیفون. ما با یک دوربین سلفی متوسط ​​1.2 مگاپیکسلی در آیفون 6 شروع کردیم تا دوربین جلویی 12 مگاپیکسلی جدید که از آیفون 11 استفاده شده است . بعدی است؟ 8K در دوربین سلفی؟ این ممکن است، اما به نظر می رسد بیش از حد است.

چرا دوربین های جلو مهم هستند

دوربین آیفون 14

آیفون 14

در عین حال، باید متوجه باشیم که دوربین های جلو اهمیت دارند. هنوز این احساس از گذشته وجود دارد که دوربین های جلو فقط برای سلفی های بیهوده هستند و تقریباً باید به خاطر استفاده از آنها احساس گناه کنید. اما واقعیت متفاوت است: برای تعداد زیادی از افراد، دوربین جلو ضروری است. تیک تاکر، یوتیوبر، حتی یک تماس ویدیویی ساده… در یکی از راهپیمایی‌های اخیر، من به طور انحصاری در دوربین جلوی iPhone 13 Pro ولوگ کردم و از داشتن Cinematic قدردانی کردم. پشتیبانی از حالت برای دوربین جلو، که آن فیلم را به چیزی تبدیل می کند که تقریباً به نظر می رسد که در یک DSLR تمام اندازه با بوکه کرمی خوب ضبط شده است. وقتی از خانه کار می‌کنید چقدر مهم است. چه بخواهید، چه نخواهید، دوربین جلو بیشتر و بیشتر اهمیت می‌یابد، و بیشتر از همیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد، و تنها برای اپل منطقی است که برای بهتر کردن آن سرمایه‌گذاری کند.

ارتقا

بنابراین ما در مورد دوربین جلوی جدید آیفون 14 چه می دانیم؟ می دانیم که هزینه آن برای اپل بسیار بیشتر خواهد بود… تا سه برابر بیشتر، اگر به جزئیات اهمیت می دهید! این یک افزایش بزرگ در هزینه است، به طوری که برخی ادعا می کنند که اپل اکنون به صورت داخلی این سیستم را به عنوان یک جزء “بالاترین” طبقه بندی می کند! ظاهرا اپل شرکت کره ای LG Innotek را برای تهیه دوربین جدید به همراه شارپ از ژاپن انتخاب کرده است. دلیل تغییر به یک تولید کننده کره ای از تامین کنندگان قبلی چینی دقیقاً به دلیل طبقه بندی “بالا” و الزامات اپل به کیفیت با آن دسته است.

مطابق با استراتژی حالت سینمایی

نه تنها این، بلکه سیستم جدید فوکوس خودکار مناسب برای دو ویژگی است که اپل در گوشی‌های هوشمند محبوب کرده است و آن‌ها را به عنوان عزیزان خود می‌بیند: حالت پرتره برای عکس‌ها و حالت سینمایی برای فیلم‌ها. سیستم فوکوس خودکار جدید با دیافراگم بازتر به دلیل ویژگی‌های فیزیکی آن، افکت بوکه را واضح‌تر می‌دهد و طبیعتاً حالت پرتره و عکس‌های حالت سینمایی خود را بهبود می‌بخشد. و چیزی که در مورد اپل می‌دانیم این است که وقتی صحبت از ویژگی‌های جدید به میان می‌آید، به تدریج در بازی طولانی قرار دارد. نسل به نسل آنها را بهبود می بخشد، و این یک پیشرفت مهم برای ایجاد دو ویژگی است که اپل وارد جریان اصلی کرده است، مانند حالت های پرتره و سینمایی.

افکار نهایی

ما مطمئناً می‌دانیم که اپل به دنبال دوربین‌های زیر نمایشگر است، اما عدم تمایلش به آزمایش با دوربین‌های زیر نمایشگر به ما می‌گوید. تکنولوژی تجربی وقتی شما در آن مقیاس هستید، اوضاع به همین شکل است. اما همچنین به ما می‌گوید که اپل هیچ مؤلفه‌ای را نادیده نخواهد گرفت، حتی چیزی که طبق بسیاری از استانداردها در حال حاضر “به اندازه کافی خوب” است. سرمایه گذاری سه برابر بیشتر برای دوربین جلویی بهتر چیزی نیست که کاربران فقط از این شرکت درخواست کرده باشند، اما آن را انجام می دهد. کامل کردن تک تک اجزاء به جای پریدن از هیپ هر فناوری جدیدی که به آن دستاوردهای سریع می دهد. و این ممکن است همان چیزی باشد که آیفون را به همان اندازه موفق می کند.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *