usb تایپ سی
متفرقه

اتحادیه اروپا آماده است همه تلفن ها را مجبور به استفاده از usb تایپ سی کند

سال‌ها است که صحبت‌هایی درباره اجرای یک پورت شارژ مشترک برای همه تلفن‌، حتی تبلت‌ها و هدفون‌ها از سوی اتحادیه اروپا شنیده می‌شود. رویترز اکنون به نقل از منابع ناشناس گزارش می دهد که احتمالاً این گفتگوها در شرف تحقق هستند.

اتحادیه اروپا در تاریخ 7 ژوئن برای یک بندر شارژ مشترک به توافق می رسد

اگر پیشنهاد یک پورت شارژ مشترک نهایی شود و به عنوان قانون پذیرفته شود، ممکن است در نهایت شاهد پایان پورت لایتنینگ حداقل در اروپا باشیم. همانطور که قبلا تصور می کنید، پورت شارژ رایج usb تایپ سی خواهد بود. طبق گزارش ها، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و قانونگذاران اتحادیه اروپا در 7 ژوئن قرار است با یکدیگر دیدار کنند و در مورد پیشنهاد مورد بحث بحث کنند. ممکن است شنیده باشید یا ممکن است فکر کنید، به حق که اپل از این پیشنهاد انتقاد کرده است. ممکن است برای برخی تعجب آور باشد، اما این پیشنهاد درگاه شارژ تلفن همراه برای اولین بار بیش از یک دهه پیش توسط کمیسیون اروپا معرفی شد.

معرفی آن به دلیل شکایت کاربران آیفون و اندروید از استفاده از شارژرهای مختلف برای گوشی های خود بود. و به نظر می رسد این پیشنهاد در راه تبدیل شدن به قانون است. به گفته منابع رویترز، سه شنبه آینده نشست نهایی کشورهای اتحادیه اروپا و قانونگذاران اتحادیه اروپا در این زمینه برگزار می شود. یکی از مسائل این است که آیا لپ‌تاپ‌ها را به این پیشنهاد اضافه کنیم یا خیر. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است سامسونگ و سایر سازندگان دستگاه را نیز تحت تأثیر قرار دهد. علاوه بر این، قانونگذاران اتحادیه اروپا در تلاش هستند تا سیستم های شارژ بی سیم را تا سال 2025 “هماهنگ” کنند، اما برخی از کشورهای اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا به دلایل فنی خواستار یک دوره طولانی تر هستند.

در مورد اپل، این شرکت قبلاً از این پیشنهاد انتقاد کرده و تأکید کرده است که اگر این پیشنهاد به قانون تبدیل شود، می تواند باعث ضایعات الکترونیکی بیشتری شود. چرا؟ خب، چنین قانونی می تواند باعث شود کاربران آیفون لوازم جانبی لایتنینگ فعلی خود را کنار بگذارند. علاوه بر این، مجبور کردن کاربران به تغییر شارژرهای جدید نیز کوهی از زباله های الکترونیکی را ایجاد می کند. اما اپل ممکن است به هر حال به سمت اتصال usb تایپ سی حرکت کند. شایعات اخیر در مورد آیفون 15 نشان می دهد که آیفون های 2023 ممکن است کانکتور لایتنینگ را به نفع USB-C کنار بگذارند.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *