از چه ساعتی دیگر نباید قهوه خورد؟
سلامت

از چه ساعتی دیگر نباید قهوه خورد؟

کارشناسان می گویند برای اینکه شب خواب خوبی داشته باشید بعد از ساعات میانی روز یا همان ظهر دیگر نباید قهوه بنوشید.

از چه ساعتی دیگر نباید قهوه خورد؟

گرچه بسیاری از ما از قهوه ی عصرگاهی یا حتی شبانگاهی مان نمی توانیم بگذریم اما کارشناسان می گویند مصرف قهوه تا دیروقت می تواند به خواب شبانه ی شما لطمه بزند.

اما راه هایی هم برای از بین بردن اثرات قهوه وجود دارد، مثلاً اینکه روتین قبل از خواب تان را تغییر دهید و در طول روز آب بنوشید.

متخصصان می گویند نوشیدن یک فنجان استاندارد قهوه بعد از ساعت ۱۲ ظهر می تواند بر خواب شبانه ی شما اثر بگذارد.

به گفته ی کارشناسان، اگر می خواهید خواب تان را منظم کنید، بعد از ظهر دیگر نباید قهوه بنوشید و اگر هم این کار برایتان مقدور نیست، سعی کنید از قهوه های بدون کافئین استفاده کنید.

این امر به ویژه زمانی اهمیت دارد که بیشتر از ۳۵ سال داشته باشید، چون با بالا رفتن سن سرعت سوخت و ساز بدن کاهش می یابد، به همین دلیل قهوه ای که وقتی جوان تر بودیم هیچ اثری روی خواب مان نداشت، حالا به طور قطع اثرش را می گذارد.

برای آن هایی که روزشان بدون یک قهوه ی عصرگاهی شب نمی شود، توصیه می شود روتین شبانه ی خود را تغییر دهند تا از بهترین خواب ممکن برخوردار شوند.

به گفته ی کارشناسان باید از یک ساعت قبل از خواب همه ی وسایل دیجیتالی، از موبایل گرفته تا لپ تاپ و تلویزیون را خاموش کنید، اتاق را تاریک کنید و از عصاره های گیاهی خواب آوری مثل روغن اسطوخودوس استفاده کنید.

از آنجایی که رسیدن به آرامش کلید برخورداری از یک خواب خوب شبانه است، چه بهتر که قبل از خواب یک دوش آب گرم بگیرید یا کمی مطالعه کنید.

انجام این کارها ضروری است تا به بدن و مغزتان اجازه دهید که بداند وقت خواب فرا رسیده است.

کافئین چه آثار دیگری دارد؟

دیگر عوارض جانبی کافئین عبارت است از اضطراب، تنش، بی خوابی، مشکلات گوارشی، خستگی، بالا رفتن فشار خون و بالا رفتن ضربان قلب.

قهوه ی زیاد در هر شخصی اثر متفاوتی دارد که به قدرت تحمل فرد در برابر قهوه بستگی دارد.

این در حالی است که مصرف اندک تا متوسط قهوه می تواند فوایدی هم برای سلامت داشته باشد.

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *