اپل گلس
متفرقه

اطلاعات جدید از قابلیت‌های اپل گلس Apple Glass

یکی از موردانتظارترین محصولاتی که اپل هنوز معرفی نکرده است، عینک AR است که شایعه شده است. این هدست واقعیت ترکیبی نیست که طبق گزارشات اپل به زودی امسال معرفی و سال آینده عرضه خواهد کرد. نه، ما در مورد محصولی صحبت می کنیم که شبیه یک عینک سنتی است و داده ها و اطلاعات را روی لنزها نمایش می دهد.

در حالی که فقط آنهایی که در داخل اپل هستند دقیقاً می دانند که در کوپرتینو چه برنامه ای در نظر گرفته شده است، هدف می تواند این باشد که آیفون را از دست خود بردارید و صفحه نمایش را جلوی چشمانتان قرار دهید. شایعات قبلی خواستار اجرای این دستگاه بر روی rOS (سیستم عامل واقعیت) جدید اپل بودند که انتظار می‌رود هدست واقعیت ترکیبی را که در اواخر سال 2022 به رسمیت شناخته می‌شود، هدایت کند.

اپل گلس ممکن است تا سال 2025 وارد بازار نشود

در سال 2018، یک نشت بزرگ نشان داد که این عینک توسط یک تراشه 5 نانومتری تامین می شود. چیپست‌های A15 بیونیک که در خط آیفون 13 استفاده می‌شوند با استفاده از گره فرآیند 5 نانومتری TSMC تولید می‌شوند، بنابراین یکی از اولین شایعات اکنون از نظر فناوری امکان‌پذیر است.

اپل گلس

اپل گلس Apple Glass

اپل در طول سال‌ها پتنت‌هایی را جمع‌آوری کرده است و انتظار دارد از اسکنر LiDAR برای حفظ دقیق تصاویر AR استفاده کند. نمونه های اولیه این دستگاه ظاهراً بدون دوربین تولید می شدند. شاید به خاطر داشته باشید که این یکی از انتقادات عمده به Google Glass بود و نگرانی در مورد عکس‌برداری بی‌صدا توسط کاربران شیشه‌ای که از تماشاگران ناآگاهانه عکس می‌گیرند، به کاربران عینک لقب جدیدی داده است: “Glassoles.” یک سوال مهم دیگر این است که آیا کاربران شیشه اپل مجبور به انجام این کار خواهند شد.

حداقل در زمان عرضه اولیه محصول، یک آیفون همراه داشته باشید تا به کارهای پردازشی کمک کنید. در ابتدا، اپل واچ وظایف خاصی را بر روی آیفون انجام می داد و ما معتقدیم که حداقل در چند سال اول این مورد در مورد اپل گلس نیز صادق خواهد بود. به گفته تحلیلگر معتبر مینگ-چی کو، اپل گلس تا سال 2025 انتظار نمی رود.

کو در یادداشتی به مشتریان که نزدیک به یک سال پیش نوشت، گفت: پیش بینی می کنیم که نقشه راه محصول اپل شامل سه مرحله است: نوع کلاه ایمنی تا سال 2022، نوع عینک تا سال 2025، و نوع لنز تا سال 2030-2040. ما پیش‌بینی کنید که محصول کلاه ایمنی تجربیات واقعیت مجازی و واقعیت مجازی را ارائه می‌کند، در حالی که انواع عینک‌ها و لنزهای تماسی بیشتر بر روی برنامه‌های واقعیت افزوده تمرکز می‌کنند.

آیا یکی از مدیران اپل توانایی های اپل گلس را به رخ می کشد؟

اما بخش قابل توجه واقعی ویدیو، لوگوی اپل است که به نظر می رسد مانند یک علامت نئون چشمک زن بالای صحنه شناور است. و با توجه به اینکه اپل رویداد آتی خود را به جای Peak Performance صحیح، Peek Performance نامیده است، این شرکت به ما سرنخی می دهد که رویداد 8 مارس ممکن است شامل نگاهی سریع به Apple Glass باشد.

اپل همچنین می تواند برخی از ویژگی های متعلق به خود را نشان دهد. به هدست واقعیت ترکیبی خود به همراه عینک AR آن فقط برای برانگیختن اشتهای طرفداران اپل که مدت هاست در مورد این محصولات می شنوند. برای روشن شدن همه چیز، VR یا واقعیت مجازی، کاربر را به یک محیط سه بعدی ساخته شده می برد تا بتواند با آن محیط تعامل داشته باشد.

واقعیت افزوده لایه‌ای از داده‌ها یا اطلاعات رایانه‌ای را در بالای تصاویر دنیای واقعی قرار می‌دهد. لوگوی شناور اپل در بالای صحنه واقعی نمونه خوبی از AR است. ما واقعاً منتظر رویداد سه‌شنبه آینده هستیم و امیدواریم که اپل واقعاً در حال برنامه‌ریزی است تا نگاهی به دستگاه‌های واقعیت ترکیبی AR/VR و واقعیت افزوده خود به دنیا بدهد.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *