اعتیاد به شکر
سلامت

اعتیاد به شکر؟ 10 استراتژی آسان برای کمک به شما در شکستن آن

به غذاها شکر اضافه نکنید

بسیاری از دستور العمل های روزمره از جمله آنهایی که برای سبزیجات، سوپ ها، دلمه ها و سس ها تهیه می شود برای افزودن شیرینی به شکر نیاز دارند. در بیشتر موارد، فقط مورد نیاز نیست. بنابراین، به عنوان مثال، اگر در حال تهیه بیسکویت هستید، احتمالاً می توانید شکر را حذف کنید. نیمی از شکر موجود در دستور العمل ها را جایگزین سس سیب یا آلوهای پوره شده یا خرما کنید. شما همچنین می توانید آنها را به جای چربی دستور استفاده کنید. ایچ می‌گوید:گاهی اوقات کار نمی‌کند، در این صورت، جستجو یا توسعه نسخه‌ای با قند کمتر بهترین گزینه است. سس باربیکیو خود را درست کنید که شکر اضافی سس کچاپ را از بین می برد و اعتیاد به شکر شما را کم میکند.

مراقب قند پنهان باشید

شربت های سرفه، آدامس، نعناع، ​​سس گوجه فرنگی، لوبیا پخته شده و گوشت ناهار اغلب حاوی قند هستند. حتی برخی از داروهای تجویزی حاوی قند هستند. به مدت یک هفته، بسیار مراقب باشید و هر برچسب غذایی ممکن را اسکن کنید. با توجه به اینکه 1 قاشق غذاخوری سس کچاپ می تواند حدود 1/2 قاشق چایخوری شکر داشته باشد، خرید چاشنی های بدون قند می تواند به کاهش مصرف شکر کمک کند.

بدانید شکر به چه چیزی می گویند

ایچ می‌گوید: نام‌های زیادی وجود دارد که شکر زیر آن‌ها قرار می‌گیرد. موارد رایج عبارتند از شکر قهوه ای، شربت ذرت، دکسترین، دکستروز، فروکتوز، کنسانتره آب میوه، شربت ذرت با فروکتوز بالا، گالاکتوز، گلوکز، عسل، نشاسته هیدروژنه، مالتوز قند معکوس، لاکتوز، مانیتول، شربت افرا، ملاس، پلی الخام، شکر، سورگوم، ساکارز، سوربیتول، شکر توربینادو و زایلیتول. وزارت کشاورزی ایالات متحده خاطرنشان می کند که هر چه این کلمات در لیست بالاتر باشند، شکر افزوده بیشتری در محصول وجود دارد.

سهمیه قند روزانه را در جایی که بیشترین اهمیت را دارد تعیین کنید

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها خاطرنشان می کنند که خوردن و نوشیدن بیش از حد قند می تواند منجر به افزایش وزن، چاقی، دیابت نوع 2 و بیماری قلبی شود. بنابراین زمانی که از شیرینی ها لذت بیشتری می برید، روی خوردن آن تمرکز کنید. برای بسیاری از مردم، این به معنای دسر است. آن را روی قندهای پنهان در سس ها، اسپری ها، کره بادام زمینی، غلات صبحانه و نوشابه یا قندهای اضافه شده در قهوه یا چای هدر ندهید.

هنگامی که مصرف قند خود را در روز کاهش دهید، به شما کمک می کند تا شیرینی خود را از دست بدهید. باز هم شکر فوق‌العاده اعتیادآور است: هر چه بیشتر بخورید، اعتیادآورتر می‌شود و بیشتر برای ارضای شما لازم است. مخالفش هم درست است. ایچ می‌گوید: از آنجایی که شکر کمتری می‌خوریم، ذائقه‌های ما سازگار می‌شوند و می‌توان با گزینه‌های شیرین کمتر راضی شد.

قوانینی در مورد دسر وضع کنید

Eich می گوید که برنامه ریزی از قبل یک استراتژی مفید است. به عنوان مثال، دسر را فقط بعد از شام میل کنید، نه ناهار. دسر را فقط در روزهای فرد ماه یا فقط آخر هفته ها یا فقط در رستوران ها میل کنید. اگر سنت دیرینه دسرهای روزانه دارید، این را قانون خود قرار دهید که حداقل نصف زمان میوه های ساده بخورید. همانطور که کاهش می دهید، متوجه خواهید شد که هوس های خود نیز کاهش می یابد. یا یکی از این دسرهای کم قند را انتخاب کنید.

قوانینی را در مورد غذاهای محرک وضع کنید

یعنی کلوچه، کیک یا بستنی. نیم گالن بستنی در فریزر وسوسه تعریف شده است. قانون ما؟ بستنی در خانه نگهداری نمی شود. بستنی همیشه باید غذایی باشد که ارزش سفر کردن را داشته باشد. اگر متوجه شدید که اغلب دسر درست می‌کنید، همه راه‌هایی را در نظر بگیرید که مصرف بیش از حد مواد شیرین می‌تواند به سلامت شما آسیب برساند.

غلات صبحانه مناسب را انتخاب کنید

بسیاری از آنها مملو از شکر هستند. حتی افراد سالم هم می توانند شما را چاق کنند، در اینجا چیزی است که باید به دنبال آن باشید. شما یکی با کمتر از 8 گرم شکر در هر وعده یا ترجیحاً کاملاً شیرین نشده مانند بلغور جو دوسر می خواهید. برای شیرین کردن کاسه خود از میوه های خرد شده یا یکی از این چاشنی های سالم استفاده کنید.
منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *