مجموعه ای از ایمیل های کشف و منتشر شده توسط آستانه آشکار می کند که اپل بارها تلاش های مایکروسافت را برای در دسترس قرار دادن عناوین بازی های انحصاری ایکس باکس خود در اپ استور iOS رد کرد، حتی پس از اینکه مایکروسافت برخی از شرایط خود را پذیرفت.
سال گذشته، مایکروسافت مدتها تلاش کرده بود تا با اپل استدلال کند تا بازیهای ایکس باکس را از اپ استور دانلود کند، حتی تا آنجا پیش رفت که برخی از محبوبترین عناوین انحصاری Xbox خود را در اختیار کاربران iOS قرار داد. اپل همکاری خواهد کرد.
با این حال، اپل سرسختانه امتناع کرده بود و مجموعهای از دستورالعملهای اپ استور را ارائه میکرد که کاملاً بر خلاف مدل کسبوکار مایکروسافت ایکسباکس بود و در نهایت مایکروسافت را رها کرد تا به دنبال راهحلهای جایگزین باشد.
به نظر می رسد که مایکروسافت در واقع نگرانی اپل را در میان گذاشته و پذیرفته است، و پیشنهاد داده است که همه بازی هایش را به صدها هزار برنامه فردی با اندازه پینت تبدیل کند که مشتریان اپ استور می توانند از بین آنها انتخاب کنند و به میل خود انتخاب کنند. این بستهها فقط نرمافزاری را که برای اجرای بازی ضروری است دانلود میکنند، که مایکروسافت میگوید در هر بازی حدود 30 مگابایت خواهد بود.
و، مایکروسافت پیشنهاد داده بود که اگر کاربری بخواهد بازی را پخش کند، باید برنامه Game Pass را دانلود کند، که به طور جداگانه در اپ استور ارائه می شود. این به دستگاههای اپل اجازه میدهد تا با استفاده از قدرت Xbox خود به جای آیفون یا آیپد، گیمپلی را پخش کنند و از طریق سرورهای راه دور پخش کنند.
مایکروسافت استدلال کرد که این امر به طور قابل توجهی حجم برنامه های بازی را افزایش می دهد، زیرا از تقریباً 30 مگابایت هر کدام به 150 مگابایت افزایش می یابد – یک جهش پنج برابری. این فقط باعث ناراحتی کاربران می شود نه اینکه تجربه آنها را ساده کند، زیرا همه نمی خواهند بازی هایی را که بازی می کنند را پخش کنند، اما پخش کننده های مشتاق نیز به یک بسته جداگانه از فناوری پخش یکسان در هر برنامه نیاز ندارند.
“اگر ما یک برنامه فناوری استریم واحد داشته باشیم، حدود 150 مگابایت خواهد بود، اما سایر برنامه ها فقط تقریباً 30 مگابایت خواهند بود و با به روز رسانی فناوری استریم نیازی به به روز رسانی نخواهند داشت. این یک تجربه بهتر برای کاربران خواهد بود.»
پس از ادامه رد، مایکروسافت در نهایت راه خود را ادامه داد و راه حلی مبتنی بر مرورگر سافاری برای ارائه Xbox Cloud Gaming به کاربران اپل ساخت.
نظرات کاربران