بازی های ایکس باکس
متفرقه

اپل بارها بازی های ایکس باکس را از اپ استور رد کرده است

مجموعه ای از ایمیل های کشف و منتشر شده توسط آستانه آشکار می کند که اپل بارها تلاش های مایکروسافت را برای در دسترس قرار دادن عناوین بازی های انحصاری ایکس باکس خود در اپ استور iOS رد کرد، حتی پس از اینکه مایکروسافت برخی از شرایط خود را پذیرفت.

سال گذشته، مایکروسافت مدت‌ها تلاش کرده بود تا با اپل استدلال کند تا بازی‌های ایکس باکس را از اپ استور دانلود کند، حتی تا آنجا پیش رفت که برخی از محبوب‌ترین عناوین انحصاری Xbox خود را در اختیار کاربران iOS قرار داد. اپل همکاری خواهد کرد.

بازی های ایکس باکس
این مطمئناً به نفع اپل برای کسب درآمد اضافی کار می کرد و همچنین به کاربران آیفون و آیپد این راحتی را می داد که بتوانند برخی از محبوب ترین بازی ها را بر روی هر پلتفرمی، مستقیماً روی دستگاه اپل مورد علاقه خود دانلود کنند.
با این حال، اپل سرسختانه امتناع کرده بود و مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های اپ استور را ارائه می‌کرد که کاملاً بر خلاف مدل کسب‌وکار مایکروسافت ایکس‌باکس بود و در نهایت مایکروسافت را رها کرد تا به دنبال راه‌حل‌های جایگزین باشد.
تبادل ایمیل نشان می دهد که در ابتدا، اپل به مایکروسافت اطلاع داده بود که برای پذیرش در اپ استور در iOS، باید برنامه های خود را فردی کرده و آنها را جداگانه ارائه کند، نه در یک بسته مانند از طریق Game Pass. و در نتیجه دستگاه ها و صفحه اصلی افراد را به هم ریخته است.
به نظر می رسد که مایکروسافت در واقع نگرانی اپل را در میان گذاشته و پذیرفته است، و پیشنهاد داده است که همه بازی هایش را به صدها هزار برنامه فردی با اندازه پینت تبدیل کند که مشتریان اپ استور می توانند از بین آنها انتخاب کنند و به میل خود انتخاب کنند. این بسته‌ها فقط نرم‌افزاری را که برای اجرای بازی ضروری است دانلود می‌کنند، که مایکروسافت می‌گوید در هر بازی حدود 30 مگابایت خواهد بود.

و، مایکروسافت پیشنهاد داده بود که اگر کاربری بخواهد بازی را پخش کند، باید برنامه Game Pass را دانلود کند، که به طور جداگانه در اپ استور ارائه می شود. این به دستگاه‌های اپل اجازه می‌دهد تا با استفاده از قدرت Xbox خود به جای آیفون یا آی‌پد، گیم‌پلی را پخش کنند و از طریق سرورهای راه دور پخش کنند.
با این حال، این جایی بود که اپل به طور کامل همکاری خود را متوقف کرده بود. این شرکت اعلام کرد که این برخلاف دستورالعمل‌های فروشگاه App است که برنامه‌ها را از استفاده از خرید درون برنامه‌ای برای «باز کردن قفل ویژگی‌ها یا عملکردهای اضافی در یک برنامه» منع می‌کرد. در عوض، اپل اصرار داشت که مایکروسافت فناوری پخش جریانی حجیم خود را در هر یک از هزاران اپلیکیشن واحد ادغام کند و دستگاه‌ها را بسیار بیشتر از آنچه از نظر فنی ضروری است، سنگین کند.
مایکروسافت استدلال کرد که این امر به طور قابل توجهی حجم برنامه های بازی را افزایش می دهد، زیرا از تقریباً 30 مگابایت هر کدام به 150 مگابایت افزایش می یابد – یک جهش پنج برابری. این فقط باعث ناراحتی کاربران می شود نه اینکه تجربه آنها را ساده کند، زیرا همه نمی خواهند بازی هایی را که بازی می کنند را پخش کنند، اما پخش کننده های مشتاق نیز به یک بسته جداگانه از فناوری پخش یکسان در هر برنامه نیاز ندارند.

“اگر ما یک برنامه فناوری استریم واحد داشته باشیم، حدود 150 مگابایت خواهد بود، اما سایر برنامه ها فقط تقریباً 30 مگابایت خواهند بود و با به روز رسانی فناوری استریم نیازی به به روز رسانی نخواهند داشت. این یک تجربه بهتر برای کاربران خواهد بود.»

پس از ادامه رد، مایکروسافت در نهایت راه خود را ادامه داد و راه حلی مبتنی بر مرورگر سافاری برای ارائه Xbox Cloud Gaming به کاربران اپل ساخت.
با این حال، در بیانیه خود به آستانه در مورد کل خرابی، مایکروسافت گفته است که “به جست و جوی قطعنامه های قابل اجرا که به ما اجازه ورود به اپ استور را می دهد” ادامه خواهد داد. ممکن است اپل واقعاً نیاز داشته باشد که کمی از مقررات سختگیرانه فروشگاه App خود کاهش دهد تا این اتفاق بیفتد.
و ممکن است به نفع شرکت کوپرتینویی باشد که این کار را انجام دهد. اپلیکیشن‌های مرتبط با بازی اپل به‌طور مداوم درآمد بیشتری نسبت به هر دسته دیگری به ارمغان می‌آورند، و تنها منطقی است که اپل تلاش کند تا با جستجوی درجه‌ای بیشتر از همکاری با مایکروسافت، دسته‌ای که قبلاً سودآور است، گسترش دهد.
منبع: phonearena

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *