روش اپل برای تسلط بر بازار
متفرقه

اپل در فروش گوشی، تبلت، لپ‌تاپ، ساعت، هدفون تسلط بر بازار دارد

چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​این دنیای اپل است، و ما به سادگی بخش کوچکی از آن هستیم. همانطور که مشخص است، مک بوک ایر 2020 اکنون پرفروش ترین لپ تاپ جهان است. آیا این یک شگفتی است؟ خوب، واقعاً نه ، اپل به‌طور حتم با ارزش‌ترین شرکت جهان و مطمئناً قدرتمندترین برند فناوری موجود است. همچنین استدلال می‌کنم که تیم بازاریابی بهتری از تیمی که در کوپرتینو مستقر است وجود ندارد، که مطمئناً نقش بزرگی در بالا بردن اپل ایفا کرده است. اما به هر حال بیایید به آن نگاه کنیم! همچنین، اگر تیم کوک و شرکت هر چیزی را که برای فتح وجود دارد فتح کرده باشد، احتمالا وقت آن رسیده است که اپل به سمت چیزهای بزرگتر و بهتر حرکت کند، اینطور نیست؟ ما آن را نیز بررسی خواهیم کرد.

روش اپل برای تسلط بر بازار

به نظر من، ما نمی‌توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که راه موفقیت اپل با «شخصیت کنترل‌کننده» کوپرتینویی و رویکرد به محصولات، تجارت و بازار مرتبط بود. درون آنچه مهم است پردازنده های خانگی اپل نقش بسیار زیادی در متعادل کردن هزینه ها، ایجاد نوآوری و در نهایت ارائه عملکرد و کارایی بی نظیر ایفا کرده اند. فقط به قدرت خام و دوام باتری مک‌بوک‌های آیفون 13 پرو مکس و M1 نگاهی بیندازید. بخش جالب این معادله این است که اگرچه اولین سرمایه‌گذاری بزرگ اپل در حوزه رایانه‌های شخصی بود، شاهکار مک‌بوک استیو جابز تبدیل شد. این آخرین محصول ساخت اپل است که از پردازنده‌های داخلی استفاده می‌کند. جالب اینجاست که این محصول از همان نوع تراشه از موفق‌ترین ساخته جابز الهام گرفته شده است و در حالی که پردازنده‌های اپل تنها دلیل فروش فوق‌العاده نیستند، اما 50 درصد آن چیزی است که کوپرتینوها را قادر می‌سازد تا کنترل «اکوسیستم» را در دست بگیرند، که خود همان چیزی است که به آیفون و مک‌بوک کمک می‌کند تا کاربران را مانند قوی‌ترین آهن‌رباهای جهان به سمت خود بکشاند.

راه اپل برای تسلط بر بازار

آی پد

آی پد

آی پد اپل

و اینجاست که آی‌پد، اپل واچ و ایرپاد به صحنه می‌آیند. آی‌پد مطمئناً یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای استیو جاب در اپل است، و اگرچه قبل از تسلط جهانی‌اش با دوز سالمی از شک و تردید مواجه شد، آیفون سایز اکنون به همان اندازه محبوب است. iPadOS 16 آیپد مجهز به M1 را به یک کامپیوتر تبدیل می کند، حداقل تا آنجا که به چندوظیفه مربوط می شود، و بسیار نزدیک است که فاصله بین لپ تاپ ها و تبلت های اپل را پر کند. جهان، به خصوص اگر به برنامه های حرفه ای مانند Final Cut و Logic Pro نیاز ندارید.

اپل واچ

از سوی دیگر، اپل واچ تیم کوک و جانی آیو حیوانی کاملاً متفاوت است. بزرگترین دلیلی که توانست به جایگاه خود برسد، اکوسیستم موجود اپل بود که کلید تصاحب فعلی و آینده اپل است و خواهد بود. در صنعت فناوری. برای یکی، برای استفاده از اپل واچ به یک آیفون نیاز دارید، اما همچنین، این ابزار پوشیدنی برای کار با تمام محصولات اپل شما (بیشتر از طریق iCloud) به خوبی بهینه شده است که در صورت داشتن یک ساعت هوشمند دیگر منطقی نیست. آیفون و/یا مک داشته باشید. در پایان، اپل واچ محبوب ترین ساعت در جهان است، اما احتمالاً بزرگترین دستاورد آن، تناسب اندام و ویژگی های پزشکی درخشانی است که برای کسانی که به آن ها نیاز دارند به ارمغان می آورد. بسیاری از محصولات اصلی را نمی توان برچسب “محافظات زندگی” گذاشت. این اتفاق به این دلیل است که watchOS 9 اینجا است و مجموعه ای از ویژگی های سلامت و تناسب اندام جدید را به ارمغان می آورد.

ایرپاد اپل

ایرپاد

ایرپاد اپل

به عنوان یک نویسنده، می‌توانم بگویم که از بین تمام محصولات پرفروش اپل، موفقیت این محصول ممکن است ساده‌ترین مورد برای درک باشد، زیرا مفهوم پشت آن تقریباً به همان سادگی است. در سال 2016، اپل نماد آن را انتخاب کرد. یک جفت هدفون و تصمیم گرفتیم سیم ها را قطع کنم. اکنون نتیجه آنقدر بدیهی و طبیعی به نظر می رسد که وقتی می بینم کسی هدفون های سیمی را در لوله تکان می دهد، احساس می کنم در یک مجموعه فیلم قدیمی هستم. مطمئناً ایرپادهای «مسواکی» در ابتدا مورد تمسخر قرار گرفتند. اما زمان زیادی طول نکشید تا دنیا آنها را بپذیرد و عاشق سادگی آنها شود. ایرپادها پرفروش‌ترین پرفروش‌ترین در دسته هدفون‌های بی‌سیم در آمازون و احتمالاً محبوب‌ترین هدایای کریسمس هستند، با توجه به اینکه در دسته قیمت‌های «نه ارزان، اما نه خیلی گران» قرار می‌گیرند. این تصادفی نیست که ایرپادهای اصلی برای کریسمس 2016 منتشر شدند. ایرپاد تیم کوک برای همیشه شیوه گوش دادن به موسیقی را متحول کرد و ممکن است محصول محبوب اپل باشد. برخلاف اپل واچ، آنها همچنین به خوبی با هر دستگاه اندرویدی جفت می شوند، به این معنی که هرگز کیف من را ترک نکرده اند، و من از آنها با مک، آیفون، پیکسل و هواوی استفاده می کنم.

محصولاتی که انتظار می رود اپل در آینده وارد آنها شود

در حالی که صحبت در مورد دستاوردهای گذشته اپل و روزهای شکوه کنونی منطقی به نظر می رسد، نگاهی گذرا به آینده محصولات اپل نیز جالب است! من این موضوع را زیاد طولانی نمی کنم زیرا احتمالاً به داستان خود نیاز دارد و شایسته است، اما اینها بر اساس افشای اطلاعات و شایعات مختلف، دسته بندی محصولاتی که انتظار می رود اپل در آینده نزدیک وارد آنها شود عبارتند از:

  • واقعیت افزوده/مجازی – انتظار می‌رود اولین هدست AR/VR اپل در سال 2023 معرفی شود و می‌تواند اولین درب کوپرتینویی به Metaverse باشد.
  • عینک AR/MR Apple – این یک نسخه پیچیده‌تر از هدست است که برای دنیای بیرون مناسب‌تر است. برخی از تحلیلگران معتقدند عینک های پیشرفته دقیقا همان چیزی است که ممکن است در نهایت جایگزین آیفون شود.
  • وسایل نقلیه الکتریکی – در جریان WWDC، اپل به‌روزرسانی بزرگی را برای CarPlay اعلام کرد که به زودی به خودروسازان اجازه می‌دهد تا عملاً به نرم‌افزار اپل اجازه کنترل کامل خودروهایشان را بدهند. نکته مهمتر این است که نسخه ی نمایشی دقیق آنقدر کامل به نظر می رسید که … فقط ماشین را از دست می دهد قبل از اینکه آماده به چالش کشیدن تسلای ایلان ماسک شود …
  • تلفن‌ها/تبلت‌های تاشو – شایعات جدیدی درباره اولین آیفون تاشو اپل اغلب می‌شنویم. به گفته تحلیلگر DSCC، راس یانگ، اپل اکنون احتمالاً اولین آیفون تاشو را در سال 2025 عرضه خواهد کرد. به روش واقعی اپل، کوپرتینویی با این آیفون وقت خود را صرف می کند، اما من موافقم! قبل از درخواست 2000 دلار برای آن، آن را تا حد امکان خوب کنید…
  • لپ تاپ های تاشو – راس یانگ همچنین گزارش می دهد که اپل در حال بررسی دسته نوت بوک های تاشو نیز است! اگر نمی‌دانستید، لنوو و ایسوس در حال حاضر اولین لپ‌تاپ‌های تاشو در جهان را ارسال می‌کنند، و به جرات می‌توانم بگویم که ظاهری بسیار بهتر از حد انتظار دارند و به شما امکان می‌دهند در صورت نیاز صفحه نمایش بسیار بزرگ‌تری داشته باشید. فرم فاکتور کوچکتر از نوت بوک سنتی. مفهوم مک بوک تاشو بسیار عالی است، و حتی به نظر می رسد که منطقی تر از یک آیفون یا آی پد تاشو باشد زیرا  فضای بسیار بیشتری را ذخیره می کند.

چند سال بعد، ممکن است در حال رانندگی یک خودروی الکتریکی ساخت اپل باشید، در حالی که با آیفون تاشو خود پیامک می‌فرستید، با یک مک بوک تاشو روی صندلی کنار شما، بله، ارسال پیامک در حین رانندگی مشکلی ندارد… اگر بخواهید در متاورس هستید! و بله، داشتن یک مک بوک تاشو روی صندلی کنار شما احتمالاً به این معنی است که شما یک دوست مجازی یا حتی یک دوست واقعی نخواهید داشت.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *