اپل
متفرقه

اپل قصد دارد تراشه های 5G برای آیفون طراحی کند

 

اپل برای تولید تراشه هایی که طراحی می کند به TSMC وابسته است

در حال حاضر، تمام تراشه های 5G طراحی شده توسط اپل توسط شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC)، بزرگترین کارخانه ریخته گری قراردادی جهان، تولید می شوند. همچنین انتظار می رود TSMC تراشه مودم 5G اپل را بسازد. بعد از آن تراشه Wi-Fi خواهد بود که در حال حاضر توسط Broadcom و Skyworks Solutions تولید می شود. مطابق با بلومبرگ، اپل در حال برنامه ریزی برای افتتاح دفتر جدیدی در جنوب کالیفرنیا است که با ده ها مهندس که در حال حاضر به دنبال استخدام آنها از طریق تبلیغات مورد نیاز است پر خواهد شد.

این گزارش می گوید که اپل دفتر خود را در ایروین افتتاح خواهد کرد، شهری که Broadcom و Skyworks Solutions قبلاً در آن دفاتر دارند. لیست مشاغل ارسال شده توسط اپل نشان می دهد که این غول فناوری کارمندانی با تجربه در تراشه های مودم و سایر انواع نیمه هادی های بی سیم می خواهد. استراتژی اپل این است که دفاتر ماهواره‌ای در شهرهای خاصی بسازد که به عنوان کانون فناوری‌های خاص شناخته می‌شوند و آن را با کارمندانی پر کند که ممکن است نخواهند در کوپرتینو کار کنند.

اپل همچنین به دنبال طراحی بیشتر قطعات خود است تا از نگرانی شرکت در مورد محدودیت هایی که ممکن است بر روی تامین کنندگان خود اعمال شود، محافظت کند. تنها نقطه ضعف این است که از آنجایی که اپل امکاناتی برای تولید تراشه های خود ندارد، همچنان وابستگی زیادی به TSMC دارد. این می تواند نتیجه معکوس داشته باشد اگر چین تهاجمی شود و به دنبال تصرف تایوان باشد.

امکان طراحی تراشه‌های وای‌فای خود توسط اپل باعث سر و صدای وال استریت شد زیرا سرمایه‌گذاران Skyworks را با کاهش 8.5 درصدی یا 13.55 دلاری کاهش دادند. Broadcom 3% یا 19.18 دلار کاهش یافت و Qualcomm 5.9% یا 11.13 دلار کاهش یافت. اپل نیز با افت 3.9 درصدی یا 7.04 دلاری، ضربه خورد.

اپل همچنان در تلاش است تا کارمندان خود را به سلامت به دفاتر شرکت بازگرداند. به لطف آخرین موج کووید، اپل جدیدترین طرح خود را برای بازگرداندن کارمندان به دفاتر مربوطه در اول فوریه لغو کرده است. هنگامی که اپل احساس کرد که بازگشت امن است، مهندسان روی مدارهای مجتمع فرکانس رادیویی (RFIC)، رادیوهای بی‌سیم، تراشه‌هایی برای اتصال آیفون به Wi-Fi و بلوتوث و سیستم بی‌سیم روی یک تراشه (SoC) کار خواهند کرد. ).

اپل در تلاش است تا به وابستگی خود به تامین کنندگان خاصی پایان دهد

با فراموش کردن وابستگی روزافزون اپل به TSMC، این شرکت به دنبال کاهش وابستگی خود به کوالکام برای تراشه‌های مودم 5G و Broadcom و Skyworks برای تراشه‌های Wi-Fi و بلوتوث است. علاوه بر آیفون، آی‌پد و مک، ایرپادهای اپل و اپل واچ (هر دو بخشی از گروه پوشیدنی‌های اپل هستند) شامل قطعات سفارشی هستند که به دستگاه‌ها امکان جفت شدن با دیگر محصولات اپل را می‌دهند.
علاوه بر این، گوشی‌های iPhone 11 up شامل تراشه‌های U1 فوق‌باند اپل هستند که به آشکار کردن مکان دقیق این دستگاه‌ها و ردیابی محصولاتی مانند AirTag کمک می‌کنند. یکی از فهرست‌های شغلی اپل می‌گوید: «تیم توسعه‌دهنده سیلیکون بی‌سیم اپل در حال توسعه نسل بعدی سیلیکون بی‌سیم است!» آگهی دیگری بیان می کند که کارمندان این کار را خواهند کرد
در مرکز یک گروه طراحی SoC بی‌سیم باشید که تأثیری حیاتی در ارائه راه‌حل‌های پیشرفته اتصال بی‌سیم اپل به صدها میلیون محصول دارد.”

اپل و آیفون آن به ارائه مبالغ هنگفتی پول به سازندگان تراشه کمک می کنند. اپل و برادکام قراردادی برای قطعات بی سیم دارند که از اوایل سال 2020 آغاز شده و تا سال 2023 ادامه دارد. این قرارداد تامین 15 میلیارد دلاری 20 درصد از فروش برادکام را به صورت سالانه تشکیل می دهد. یکی دیگر از شرکت‌هایی که اپل می‌تواند کارگران را در ایروین بیاورد NXP Semiconductors است، شرکتی که تراشه‌های ارتباط میدان نزدیک (NFC) خود را برای آیفون به اپل می‌فروشد.

تیم طراحی تراشه اپل در صنعت بسیار ارزشمند است و به آن کمک کرده است دستگاه هایی با برخی از ویژگی های سفارشی بسازد.

 

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *