پاستا
سلامت

بچه شما فقط پاستا می خورد؟

پاستا با کره، پاستا با پنیر، ماکارونی ساده… آشنا به نظر می رسد؟ اگر نودل ها گروه غذایی خودشان برای کودک شما هستند، یافته های جدید نشان می دهد که نیازی به وحشت نیست.

اگر شما والدین یک کودک نوپا هستید یا به‌طور دیگری اهل غذا خوردن هستید، یک حقیقت اساسی در مورد جوانه‌های چشایی کوچک آن‌ها می‌دانید: وقتی چیزی را پیدا می‌کنند که دوست دارند، به آن می‌چسبند. و وقتی سعی می کنید آنها را وادار کنید تا یک کلم بروکسل یا یک لقمه کلم بروکلی یا هر چیز دیگری غیر از ماکارونی مورد علاقه خود را امتحان کنند، ممکن است در هر لحظه با شما مبارزه کنند. اما آیا ماکارونی برای کودکان مفید است؟ آیا تا به حال نگران این هستید که شاید آنها مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نمی کنند؟

خب، طبق یک گزارش، شما در روشنی هستید. اگرچه این تحقیق توسط انجمن ملی پاستا انجام شده است ، اما بسیار جالب است، ادعا می شود که مصرف کنندگان ماکارونی نسبت به افرادی که ماکارونی نمی خورند، مواد مغذی بیشتری دریافت می کنند. اما هنوز هم می توانید پاستاهای اصلی را از نظر تغذیه ای بالا ببرید. متخصص تغذیه می‌گوید: «نکته مهم در مورد پاستا این است که می‌تواند وسیله‌ای برای سایر غذاهای سالم مانند سبزیجات، پروتئین بدون چربی و چربی‌های سالم مانند روغن زیتون باشد. او می‌گوید: «شاید شانس بهتری داشته باشید که کودکتان سبزیجات را به شکل سس گوجه‌فرنگی به جای ماکارونی سبوس‌دار مصرف کند، یا سبزیجاتی که ممکن است مانند کلم بروکلی، وقتی آنها را در یک غذای ماکارونی مورد علاقه مخلوط می‌کنید، به آن علاقه نداشته باشند.» . در نهایت، من فکر نمی‌کنم بچه‌ها فقط پاستا بخورند. مصرف غذاهای متنوع برای دریافت بیشترین مواد مغذی ممکن ضروری است.»

پاستا

از این ترفندها برای استفاده حداکثری از اعتیاد فرزندتان به پاستا استفاده کنید:

  • برو غلات کامل با شروع اولین قاشق (یا یک مشت) پاستا، مطمئن شوید که با کیفیت ترین کربوهیدرات ها را می خرید. مک‌موردی می‌گوید: «نسخه‌های غلات کامل بیشترین فیبر، پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی را دارند. هنگام خرید ماکارونی سبوس دار، به دنبال عبارت «غلات کامل» روی برچسب باشید. گندم 100 درصدی و چند دانه معمولاً غذاهای سبوس دار نیستند. مک‌موردی می‌گوید: «اگر کودک شما به گلوتن حساسیت ندارد، می‌توانید انواع ماکارونی نخود، عدس یا برنج قهوه‌ای را در دسترس داشته باشید. در اینجا یک دستور پخت اسپاگتی سالم است که می توانید امتحان کنید.
  • سبزیجات را داخل سس بریزید. آنها ممکن است کره و نمک را دوست داشته باشند – و همین، مامان – اما تمام سعی خود را بکنید که مقداری سبزیجات را قاچاق کنید. مک‌موردی می‌گوید: «سس‌ها راهی عالی برای گنجاندن سبزیجات مغذی بیشتر در وعده‌ی غذایی کودک شما هستند. یا خودتان سس را با گوجه فرنگی و هر سبزیجات دیگری که دوست دارید درست کنید، یا به دنبال نسخه هایی باشید که قند اضافه ای ندارند و سدیم کمتری دارند. افزودن مقداری چربی از روغن زیتون یا پنیر به کودک شما کمک می کند تا مواد مغذی بیشتری را از سبزیجات نیز جذب کند. همچنین می‌توانید برخی از رشته‌ها را با یک جایگزین سبزیجات، مانند کدو اسپاگتی یا رشته کدو سبز، جایگزین کنید.
  • پروتئین اضافه کنید. به جای صرف نودل، مطمئن شوید که فرزندتان با انتخاب های پروتئینی سالم سیر بماند. مک‌موردی می‌گوید: «افزودن پروتئین بدون چربی از مرغ، ماهی، گوشت چرخ‌کرده بدون چربی، و حتی لوبیا یا نخود باعث می‌شود کودک شما احساس سیری کند و به‌جای افزایش ناگهانی و کاهش قند خون، انرژی خود را آزاد کند.» شما همیشه می توانید لوبیا سفید را به صورت پوره در سس گوجه فرنگی یا پستو قرار دهید بدون اینکه کسی بداند.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *