ترفندهای آشپزی که احتمالاً چیزی از آن ها نشنیده اید
ترفند دخترانه

ترفندهای آشپزی که احتمالاً چیزی از آن ها نشنیده اید

۱- برای اینکه خرد کردن پیاز اشک تان را در نیاورد، هنگام بریدن پیاز یک عدد نان بین دندان هایتان نگه دارید. با این کار گاز پیاز جذب نان می شود و دیگر اشک تان سرازیر نمی شود.

ترفندهای آشپزی که احتمالاً چیزی از آن ها نشنیده اید

۲- اگر بعد از شکستن تخم مرغ تکه ای از پوست آن درون زرده و سفیده افتاد، به جای فرو کردن انگشتان تان در آن، با باقیمانده ی پوست تخم مرغ می توانید به راحتی آن تکه پوست را از ظرف بیرون بکشید.

۳- اگر قصد پخت کیک فنجانی داشتید اما در خانه کاغذ مخصوصش را نداشتید یا حتی برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید از فنجان های خودتان و همینطور کاغذ شیرینی پزی به جای کاغذ کیک فنجانی استفاده کنید و کیک های فنجانی خود را به راحتی درون آن ها بپزید.

۴- برای آنکه بتوانید پوست میوه ها را راحت بکنید می توانید آن ها را به مدت ۵ دقیقه درون آب یخ بگذارید. بعد از آن پوست میوه به راحتی جدا خواهد شد.

۵- اگر آشپزخانه ی کوچکی دارید یا همیشه هنگام آشپزی با کمبود جا در آشپزخانه مواجه هستید می توانید یکی از کشوهای آشپزخانه را باز و تخته ی برش خود را به راحتی روی آن قرار دهید.

۶- برای آنکه بتوانید تخم مرغ پخته را صاف و مرتب برش بزنید می توانید ابتدا کارد را زیر آب سرد بگیرید. با این کار تخم مرغ دیگر هنگام برش خوردن، خرد یا تکه تکه نخواهد شد.

۷- اگر به تخم مرغ در حال سرخ شدن مقداری آب اضافه کنید، نیمرویی صاف و یکدست خواهید داشت و بالای آن به رنگ نارنجی آفتابی در خواهد آمد.

۸- با تفت دادن چاشنی های خود با حرارت کم می توانید به طعم روغن طبیعی آن ها شدت دهید.

۹- هنگام پختن برنج، در قابلمه را بسته نگه دارید تا بخار آب به پخته شدن برنج کمک کند.

۱۰- هنگام پخت نان و شیرینی، مواد را بر حسب وزن اندازه بگیرید نه بر حسب حجم.

۱۱- گوجه فرنگی و مرکبات را هرگز در یخچال نگه ندارید چون سرما باعث از بین رفتن طعم و بوی آن ها می شود.

۱۲- برای اطمینان از تازگی تخم مرغ می توانید آن را در آب بگذارید. فرو رفتن تخم مرغ در آب نشانه ی تازگی آن است و تخم مرغی که روی آب ماند را باید دور بریزید.

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *