اپل
متفرقه

در هلند مالیات اپل برای برخی از برنامه ها کاهش یافته است

مطبوعات را متوقف کنید! اپل در واقع به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا گزینه های پرداخت غیر اپل را به مشتریان خود ارائه دهند. دور زدن پلتفرم پرداخت درون برنامه ای اپل به این معنی است که توسعه دهندگان مجبور به پرداخت نیستند اپل با کاهش 15 تا 30 درصدی درآمد درون‌برنامه‌ای، چنین خریدهایی را برای کاربران ارزان‌تر می‌کند.

اپل
تنها هشدار این است که  اپل این کار را فقط در هلند انجام می دهد. روز یکشنبه، حکمی که ماه گذشته توسط اداره مصرف کنندگان و بازارهای این کشور (ACM) صادر شد، اپل را مجبور کرد تا به توسعه دهندگان اجازه دهد به جای پلتفرم خود اپل از سیستم های پرداخت درون برنامه ای دیگر استفاده کنند.

تحقیقات علیه اپل در هلند در سال 2019 آغاز شد

سال گذشته، یک قاضی در رسیدگی به شکایت اپیک گیمز در ایالات متحده علیه اپل حکم داد که اپل باید به توسعه دهندگان اجازه دهد تا مشترکان خود را در مورد گزینه های پرداخت جایگزین به غیر از استفاده از پلتفرم پرداخت درون برنامه ای اپل مطلع کنند. اما یک روز قبل از اجرایی شدن این حکم، اپل تا زمانی که در حال تلاش برای درخواست تجدیدنظر در این حکم بود، اجازه توقف دریافت کرد. این امر می تواند به اپل فرصت دهد تا چند سال دیگر کاهش ۱۵ تا ۳۰ درصدی خود را قبل از اینکه مجبور شود از دستورات داوران پیروی کند، جمع آوری کند.
در آن صورت، Epic Games به کاربران بازی محبوب Fortnite خود در مورد سیستم پرداخت داخلی Epic اطلاع داد که بازیکنان فورتنایت را 20٪ در خرید V bucks، ارز مجازی مورد استفاده در بازی، صرفه جویی می کند. اپل از این موضوع خوشحال نشد و بازی را اخراج کرد و توسعه دهنده آن را از اپ استور خارج کرد و گوگل نیز به همین دلیل دنبال کرد.
پس از اینکه ACM حکم خود را در هلند اعلام کرد، اپل گفت: “ما با دستور صادر شده توسط ACM مخالفیم و درخواست تجدید نظر ارائه کرده ایم.” وی افزود: “اپل در بازار توزیع نرم افزار در هلند موقعیت غالبی ندارد، منابع عظیمی را برای کمک به توسعه دهندگان برنامه ها برای دسترسی به مشتریان و پیشرفت در اپ استور سرمایه گذاری کرده است.”
اعلامیه روز جمعه توسط ACM اولین بیانیه عمومی بود که در مورد تصمیم تنظیم کننده منتشر شد، حتی اگر رویترز در ماه اکتبر گفت که ACM اقدامات اپل را ضد رقابتی تشخیص داده است. اپل تا روز شنبه مهلت داشت تا از این دستور پیروی کند و در صورت عدم پیروی از دستورات ACM با جریمه 56.6 میلیون دلاری روبرو شد.

نظر Tinder Parent Match در مورد این حکم چیست؟

Tinder Parent Match از این حکم بسیار خوشحال شد. در بیانیه ای ایمیلی، این شرکت گفت: «ما حکم صادر شده امروز توسط دادگاه روتردام را تحسین می کنیم که تصمیم ACM را تأیید می کند که استفاده اجباری اپل از سیستم های پرداخت درون برنامه ای آن و سایر روش ها ناقض قوانین رقابت هلند و اتحادیه اروپا است و باید تا ژانویه حذف شود. پانزدهم.”

این حکم در هلند پس از آن صادر شد که دولت کره جنوبی قانونی را تصویب کرد که شرکت هایی مانند اپل و گوگل را مجبور می کرد به توسعه دهندگان اجازه دهند از پلتفرم های پرداخت شخص ثالث استفاده کنند. گوگل می گوید که از این حکم تبعیت می کند، اگرچه برای این خریدها کمیسیون دریافت می کند. اپل هنوز اعلام نکرده است که قصد دارد در مورد تبعیت از دولت کره چه کاری انجام دهد.

مطمئناً اپل می تواند ببیند که سیستم های حقوقی جهان علیه آن حکم می کنند حتی اگر بتواند در ایالت ها اقامت داشته باشد. سرمایه گذاران از عدم قطعیت متنفرند و شاید اپل مجبور باشد با یک حرکت سریع (البته دردناک) باند چسب را از صورت خود جدا کند و به پلتفرم های پرداخت شخص ثالث اجازه رقابت دهد. هنگامی که بازارها ببینند که اپل دیگر نگران از دست دادن درآمد حاصل از مالیات اپل نیست، می توانیم شاهد افزایش شدید سهام باشیم زیرا عدم اطمینان در مورد این موضوع برای همیشه از بین می رود.

 

4/5 - (1 امتیاز)
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *