دریافت فیبر بیشتر
سلامت

راه هایی برای دریافت فیبر بیشتر در رژیم غذایی

چرا به فیبر نیاز دارم؟

تقریباً هر برنامه کاهش وزن از کربوهیدرات خوب به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم، لاغر و طولانی مدت استقبال می کند. «کربوهیدرات‌های خوب» به کربوهیدرات‌های پیچیده، غذاهایی مانند غلات کامل، آجیل، لوبیا و دانه‌هایی گفته می‌شود که عمدتاً از مولکول‌های قند پیچیده تشکیل شده‌اند و به زمان و انرژی زیادی نیاز دارند تا به قندهای ساده‌ای که بدن برای سوخت نیاز دارد هضم شود.

یکی از بزرگترین مزایای غذاهای غنی از کربوهیدرات های پیچیده این است که منابع خوبی از فیبر هستند. فیبر، در اصطلاح پایه، اجزای غیرقابل هضم غذاهای گیاهی است. این پوسته روی دانه گندم، رشته های نازک در کرفس، پوست سیب، پوسته روی دانه های خوراکی است. فیبر از شما در برابر بیماری های قلبی، سرطان و مشکلات گوارشی محافظت می کند. بسته به نوع فیبر (بیش از یک فیبر وجود دارد!)، کلسترول را کاهش می دهد، به کنترل وزن کمک می کند و سطح قند خون را بهبود می بخشد. دلایل مهم بودن دریافت فیبر بیشتر را بررسی کنید و وقتی مصرف خود را افزایش می دهید چه اتفاقی می افتد.

خط پایانی: این یکی از مواد مغذی است که نمی‌خواهید از دست بدهید. با این حال، یک آمریکایی به طور متوسط ​​کمتر از 12 گرم فیبر در روز می خورد که بسیار کمتر از 25 تا 30 گرم توصیه شده است. در اینجا نحوه استفاده از کربوهیدرات های خوب و فیبر اضافی به رژیم غذایی روزانه خود با حداقل تلاش آورده شده است.

دریافت فیبر بیشتر

دریافت فیبر

هر روز برای صبحانه غلات بخورید

در حالت ایده‌آل، غلات کامل و شیرین نشده را با حداقل ۴ گرم فیبر در هر وعده مصرف کنید. در واقع، خوردن غلات صبحانه می تواند فشار خون، کلسترول و قند خون را بهبود بخشد. غلات سالم و با فیبر بالا که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید عبارتند از Kellogg’s All-Bran Original، Kashi GOLEAN و General Mills Fiber One

هر روز دو عدد سیب بخورید

نه فقط برای دور نگه داشتن پزشک، بلکه به دلیل اینکه سیب منبع خوبی از پکتین است، فیبر محلول که به احساس سیری کمک می کند و به کندی هضم می شود. تحقیقات نشان می دهد که مصرف پکتین منجر به کاهش کالری دریافتی کلی می شود. این غذاهای سالم را که حتی مغذی تر از آن چیزی هستند که فکر می کردید، بررسی کنید.

بچه هویج و گلچه های بروکلی آغشته به هوموس بخورید

فضای خالی شکم خود را پر می کنید و در هر فنجان سبزیجات حدود 5 گرم فیبر دریافت می کنید. و هوموس حاوی فیبر نیز هست! این را به عنوان میان وعده بعد از ظهر خود سه روز در هفته بخورید. وقتی میوه و سبزیجات کافی نمی خورید چه اتفاقی برای بدن شما می افتد.

به کراکرهای غلات کامل بروید

هرگز فکر نمی کنید یک کراکر کوچک می تواند تفاوت ایجاد کند، اما یک کراکر گندم کامل معمولی 1/2 گرم فیبر دارد. ده کراکر 5 گرم فیبر به شما می دهد. بنابراین دفعه بعد، کره آجیل خود را روی کراکرهای سبوس دار بمالید (برای جلوگیری از چربی های ترانس به دنبال کره آجیل طبیعی باشید). در اینجا چند نکته برای خوردن بیشتر غلات کامل وجود دارد.
منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *