سوپرمن در مقابل آمنی من
متفرقه

سوپرمن در مقابل آمنی من؛ چه کسی قوی تر است

سوپرمن از دی سی DC و آمنی من ایمیج دو تا از قوی ترین جنگجویان کمیک هستند. هر دعوای بین آنها ویرانگر خواهد بود، اما چه کسی برنده خواهد شد؟

مرد پولادین نمادین در طول تاریخ کمیک، کپی‌های متعددی با الهام از تصویر او داشته است، از جمله آمنی من از شکست ناپذیر Invincible. این شخصیت‌ها اغلب به‌عنوان سوپرمن‌مانند توصیف می‌شوند، زیرا دارای منشأ، لباس‌ها و قدرت‌های فوق‌العاده‌ای هستند که یادآور سوپرمن هستند. با این حال، چیزی که بلافاصله مشخص نیست این است که آیا شخصیت هایی مانند آمنی من قوی تر یا ضعیف تر از نسخه اصلی هستند.پس با نتگام همراه باشید.

مبارزه سوپرمن در مقابل آمنی من

سوپرمن در مقابل آمنی من

عوامل زیادی وجود دارد که می تواند به یک شخصیت برتری بدهد، چه در مسابقه ددلیفت یا در یک مبارزه. به عنوان مثال، آمنی من بدون هیچ زحمتی نسخه جهانی خود از لیگ عدالت را به قتل رسانده است. با در نظر گرفتن کمیک بوک و شاهکارهای انیمیشنی آنها، جنگ‌افروز ویلترومیت (Viltrumite) چگونه در برابر کریپتونین صلح‌آمیز قرار می‌گیرد؟

سوپرمن از نظر بدنی قوی تر است

بزرگترین شاهکار قدرت آمنی من نابود کردن دنیای خانه خود، ویلتروم (Viltrum)، با سوراخ کردن آن بود. با این حال او تنها با کمک دو ویلترومیت دیگر توانست به این مهم دست یابد. او همچنین کارهای شگفت انگیزی مانند منحرف کردن شهاب سنگی به اندازه تگزاس از زمین انجام داده است.

متأسفانه، شاهکارهای کیهانی آمنی من در مقایسه با سوپرمن، که یک سیاهچاله مینیاتوری را در دست خود نگه داشته و وزن زمین را برای پنج روز متوالی بدون خستگی تحمل کرده، کم رنگ است. در عصر نقره، سوپرمن حتی چندین سیاره را به طور همزمان یدک می کشید. یک سوال وجود دارد که کدام سوپرمن؟ در اینجا در حال بازی است، اما واضح است که آخرین پسر کریپتون از آمنی من قوی تر است.

آمنی من یک جنگنده باهوش است

آمنی من

آمنی من کمیک

آمنی من تمام عمر خود را صرف محاصره سیارات در سراسر کیهان کرده است. او به عنوان یک افسر نظامی مورد اعتماد، آموزش های رزمی تن به تن و تاکتیک های نظامی را فرا گرفت. علاوه بر این، آمنی من 2 هزار سال فرصت داشت تا تکنیک های مبارزه خود را بهبود بخشد.

سوپرمن اغلب مطمئن است که می تواند تنها از طریق قدرت در هر نبردی پیروز شود. او عادت دارد که مخالفان خود را به درگیری های نزدیک بکشاند تا در نهایت بتواند بر آنها غلبه کند. با این حال، در برابر حریف ماهرتر، او می تواند به مشکل بر بخورد. با کمک قرص های فوق العاده، بتمن بدون زحمت سوپرمن را در یک مبارزه مشتی یک به یک شکست داد. توانایی تاکتیکی بیشتر آمنی من به او برتری مشابهی می دهد.

همچنین بخوانید : 10 شخصیت مارول که هرگز چکش ثور را بلند نخواهند کرد

سوپرمن قدرت های بیشتری دارد

مشابه سوپرمن، آمنی من دارای قدرت فوق العاده، سرعت فوق العاده و پرواز است. او همچنین این توانایی را دارد که در عرض چند هفته از آسیب های تهدید کننده زندگی خود بهبود یابد، قدرت های خود را با تمرین بهبود بخشد و هفته ها در فضا با یک تنفس هوا زنده بماند. با این حال، سوپرمن نسخه های بهتری از همه این قدرت ها دارد.

سوپرمن می تواند منفعلانه در فضای خالی زنده بماند، جراحاتش را در عرض چند دقیقه التیام بخشد و تمام زرادخانه قدرت خود را فقط با قرار گرفتن در نزدیکی خورشید زرد تقویت کند. علاوه بر این، سوپرمن می تواند از زرادخانه ای از قدرت ها مانند دید گرما، نفس قطبی، حواس فوق العاده و بسیاری دیگر استفاده کند. مجموعه عظیم قدرت های سوپرمن و مهارت او در آنها، او را تقریباً غیرقابل توقف می کند.

آمنی من به طور مداوم پیروز است

آمنی من تنها چند بار شکست خورده است. در واقع، او تنها سه شکست معتبر دریافت کرده است. در حالی که او پیروزی های قابل توجه بیشتری نسبت به آمنی من دارد، سوپرمن به همان اندازه شکست های قابل توجهی دریافت کرده است. تنها در دنیای Injustice، سوپرمن در مقابل واندر وومن، سپاه گرین لانترن، هاوک من، کاپیتان اتم و بتمن شکست خورده است. نویسندگان مرتباً از شکست سوپرمن به عنوان راهی برای نشان دادن قدرت خام یک شخصیت جدید استفاده می کنند.

سوپرمن از آمنی من پیشی می گیرد

سوپرمن

سوپرمن کمیک

آمنی من قادر است با سرعت نور حرکت کند و تنها در عرض یک هفته توانست به نزدیکترین همسایه مسکونی زمین برسد. با این حال، زمانی که آمنی من سعی کرد سیسیل استدمن را بکشد، نتوانست فاصله چند فوتی بین آنها را قبل از اینکه سیسیل بتواند به مکان امن تله پورت کند، ببندد.

به طور مشابه، طرفداران ممکن است به یاد بیاورند که جیسون تاد و قانون شکنانش از سوپرمن عقب نشینی کردند. این گروه از پلوتون به زمین تله پورت کردند، اما سوپرمن از قبل آنجا منتظر آنها بود. آمنی من به طرز غیرقابل تصوری سریع است اما سوپرمن سریعتر است.

آمنی من برای کشتن مبارزه می کند

سوپرمن در طول حرفه ابرقهرمانی خود در برابر بسیاری از شرورهای خداگونه پیروز شده است و هنوز حتی یک نفر را هم نکشته است. سیاست عدم کشتار او برای همه اعمال می شود و در نتیجه از استفاده کامل از قدرت خود در هر مبارزه ای اجتناب می کند.

از طرف دیگر، آمنی من هیچ مشکلی با کشتن ندارد و قهرمانان و تبهکاران را به طور یکسان کشته است. برخلاف سوپرمن، او از هر مزیت فیزیکی که دارد استفاده می‌کند تا بی‌رحمانه دشمنانش را شکست دهد و حتی اگر فرصتی پیش بیاید، حریف را غافلگیر می‌کند. تاکتیک های شرورانه آمنی من به او در هر مبارزه برتری می دهد.

آمنی من هرگز شکست شرم آور را متحمل نشد

علیرغم اینکه سوپرمن از خدایان برتری می‌یابد، به موجوداتی بسیار پایین‌تر از رده وزنی خود باخت. او توسط انسان هایی مانند بتمن، رابین و حتی پیشخدمت بتمن، آلفرد، شکست خورده است. در حالی که برخی از این شکست‌ها ناشی از تلاش‌های تیمی بود که از آسیب‌پذیری‌های او، نوشته‌های متناقض، یا تصمیم کلارک برای مبارزه نکردن سوء استفاده کردند، اما هنوز هم برای مرد فولادی شکست‌های شرم‌آوری هستند.

آمنی من هرگز شکستی را متحمل نشد که او را ضعیف جلوه دهد. وقتی او نبردها را می‌بازد، طرفدارانش از حریفان نادری که واقعاً می‌توانند به او آسیب برسانند، در وحشت می‌افتند. از آنجایی که سوپرمن در نبردها با دشمنان به ظاهر ضعیف‌تر شکست خورده است، این به آمنی من یک مزیت روایی می‌دهد.

سوپرمن از آمنی من قوی تر است

ویلترومیت ها برخی از قوی ترین موجودات در جهان خود هستند، اما به عنوان یک گونه، در یک سطح با کریپتون ها نیستند. از این گذشته، برای شکستن یک سیاره به سه ویلترومیت، از جمله Omni Man نیاز بود. سوپرمن کل منظومه شمسی را در حال انقراض عطسه کرد.و در حالی که سوپرمن تحلیلی ترین مبارز نیست، او خلاقیت زیادی را با قدرت های خود نشان داده است.
او از دید اشعه ایکس برای اسکن منچستر بلک برای هر گونه ناهنجاری آناتومیکی استفاده کرد، سپس دید گرمایی خود را متمرکز کرد تا با خیال راحت توانایی‌های تله‌کینتیک خود را از مغزش بسوزاند. سوپرمن ممکن است آموزش نظامی نخبه، نظم و انضباط یا اراده برای کشتن آمنی من را نداشته باشد، اما او بیش از آن با قدرت، سرعت و تطبیق پذیری فوق العاده آن را جبران می کند.

منبع : نتگام، سایت cbr.com

 

3.5/5 - (2 امتیاز)
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *