شیائومی
متفرقه

شیائومی از نمونه سامسونگ در کاهش برنامه ها پیروی کرد

اخیراً پس از اینکه سامسونگ عملکرد این گوشی ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، چهار سری پرچم‌دار سامسونگ گلکسی (از جمله S22) از پایگاه داده Geekbench خارج شدند. اکنون، Android Authority گزارش می دهد که شیائومی ممکن است با مشکل مشابه و اتهامات مربوط به سرنگونی دستگاه های خود و به طور خاص تر Mi 11 مواجه شود.

شیائومی می تواند Mi 11 را مهار کند

جان پول، در توییتر اظهار داشت که رفتار مشکوکی را با نتایج تستش با شیائومی Mi 11 مشاهده کرده است. به نظر می رسد که این شرکت وقتی برنامه های بنچمارک را به عنوان بازی مبدل می کنند، آنها را کنترل می کند، اما اگر آنها را با سرعت کامل اجرا می کند. نیستند. پول اظهار داشت که کاهش عملکردی که این شرکت انجام می دهد بر اساس نام برنامه ها است. او متوجه شد که پنهان کردن اپلیکیشن Geekbench (که اپلیکیشنی است برای آزمایش عملکرد گوشی‌ها طراحی شده است) به عنوان Fortnite منجر به کاهش امتیاز عملکرد تک هسته‌ای تا 30 درصد شد، در حالی که چند هسته‌ای 15 درصد کاهش یافت. او همچنین اضافه کرد که رفتار مشابه زمانی مشاهده می شود که Geekbench به عنوان Genshin Impact، یکی دیگر از بازی های آنلاین محبوب، مبدل می شود.

خوب، آنچه می تواند به این معنی باشد این است که شیائومی بازی ها را خنثی می کند، چیزی که می توانیم فرض کنیم تلاشی برای محدود کردن تخلیه باتری و حفظ تلفن ها از داغ شدن بیش از حد از تقاضای گسترده چیپست است که بازی ها می توانند ایجاد کنند. تا کنون، ما نمی دانیم که آیا برنامه های دیگر تحت تأثیر قرار می گیرند یا خیر. این همچنین زمانی اتفاق می‌افتد که Geekbench به عنوان بازی‌های دیگری مانند Genshin Impact پنهان می‌شود. John Poole 27 مارس 2022 خوب، خوب، آیا مارک‌های دیگر هم همین کار را نمی‌کنند؟ مشکل به خودی خود واقعاً در این واقعیت نیست که به نظر می‌رسد شیائومی برنامه‌های سخت‌گیرانه را خفه می‌کند، بلکه تقریباً به عدم شفافیت مربوط می‌شود.

شیائومی

شیائومی

و همچنین این واقعیت که برنامه‌های بنچمارک ضعیف نمی‌شوند، می‌تواند به نظر برسد که شیائومی در تلاش است تا نتایج بهتری نسبت به آنچه یک کاربر معمولی با استفاده از تلفن تجربه می‌کند، در بنچمارک‌ها به دست آورد. تقریباً، بازی‌ها و برنامه‌های بنچمارک خفه‌کننده باعث می‌شود که این نتایج بنچمارک عملکرد واقعی گوشی مذکور را منعکس نکنند. و این در واقع همه چیز نیست. این اولین بار نیست که چنین ادعاهایی علیه شیائومی مطرح می شود. سال گذشته، AnandTech Xiaomi 11T Pro را آزمایش کرد و نتایج مشابهی را گزارش کرد. با این حال، آزمایش پول اندکی پس از حماسه سامسونگ انجام می شود که در آن غول فناوری مستقر در کره جنوبی سطوح بالایی از بررسی را برای این عمل تجربه کرد.

برای کسانی از شما که کنجکاو هستند: این چیزی است که در مورد سامسونگ اتفاق افتاد

در بالا ذکر کردیم که سامسونگ اخیراً با وضعیت مشابهی روبرو شده است که منجر به حذف برخی از مدل‌های گلکسی توسط Geekbench از فهرست نتایج بنچمارک خود شد: ابتدا سری گلکسی S22 بود، سپس سری S21، سری S20 و حتی گلکسی S10 حذف شدند. مشخص شد که سامسونگ با استفاده از سرویسی به نام سرویس بهینه سازی بازی یا GOS، عملکرد بیش از 10000 برنامه را کاهش می دهد. این سرویس برای مدیریت برنامه های بازی و جلوگیری از مشکلات داغ شدن بیش از حد طراحی شده است، اما مشخص شد که عملکرد سایر برنامه های غیربازی محبوب مانند Microsoft Office و برنامه کنفرانس ویدیویی Zoom را نیز محدود می کند. مسئله این بود که شرکت بسیاری از برنامه‌های بنچمارک را از آنچه GOS تحت تأثیر قرار می‌داد حذف کرد، از جمله 3DMark و Geekbench، که باعث می‌شود این برنامه‌ها عملکرد گوشی‌های تحت تأثیر را بیش از حد برآورد کنند. و البته بسیاری از مردم از این وضعیت کاملاً ناراضی بودند. بسیار خوب، اما اجازه دهید زمانی که سررسید است اعتبار کنیم: سامسونگ بابت این وضعیت عذرخواهی کرد و سپس حتی یک به‌روزرسانی برای سری Galaxy S22 و سرویس بهینه‌سازی بازی منتشر کرد. این عذرخواهی توسط مدیر عامل سامسونگ، جی اچ هان صورت گرفت و او از مشتریان و سهامداران به دلیل جنجال در مورد GOS عذرخواهی کرد. خوب، در مجموع باید منتظر ماند و دید پس از این ادعا چه اتفاقی برای شیائومی خواهد افتاد.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *