مزایای کوآنزیم کیو 10
سلامت

مزایای کوآنزیم کیو 10 CoQ10 برای قلب شما

به گزارش سایت نتگام : کوآنزیم کیو 10 – CoQ10 یک ترکیب قدرتمند است که فشار خون را کاهش می دهد و سلامت گردش خون را بهبود می بخشد.

نام جایگزین کوآنزیم Q10 یوبی کینون است که نشان دهنده این واقعیت است که این کوآنزیم در همه جا در بدن یافت می شود، به ویژه در قلب و بافت عضلانی، بدن می تواند کوآنزیم Q10 خود را از اسید آمینه تیروزین سنتز کند. با این حال سطح کوآنزیم Q10 با افزایش سن کاهش می یابد. در رژیم غذایی کوآنزیم Q10 در گوشت و ماهی و به مقدار کمتر در کلم بروکلی، گل کلم، آجیل، اسفناج و سویا یافت می شود.

CoQ10 چگونه کار می کند

کوآنزیم کیو 10 دو نقش اصلی در بدن دارد، اول به عنوان یک بازیگر مهم در ایجاد انرژی در میتوکندری، نیروگاه انرژی سلول‌ها، نقش دوم کوآنزیم Q10 به عنوان یک آنتی اکسیدان است که از تمام غشای سلولی، از جمله غشاهای میتوکندری، در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. علائم کمبود ممکن است شامل خستگی، درد و درد عضلانی و بیماری لثه باشد.

همچنین بخوانید: خواص پودر ماکا

کوآنزیم Q10 از دهه 1970 به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است، به ویژه با توجه به نقش آن در محافظت در برابر بیماری قلبی، یک مطالعه نشان داد که بیمارانی که قبل از جراحی قلب از کوآنزیم Q10 استفاده می‌کردند بستری کوتاه‌تر و زمان بهبودی سریع‌تری داشتند. سایر شرایط مرتبط با قلب که نشان داده شده است کوآنزیم Q10 مفید است شامل فشار خون بالا، بیماری ایسکمیک قلبی، افتادگی دریچه میترال و نارسایی احتقانی قلب است.

اگر استاتین مصرف می کنید، از پزشک خود بپرسید که آیا ممکن است ارزش مصرف کوآنزیم Q10 را داشته باشد. استاتین ها اغلب برای کاهش سطح کلسترول تجویز می شوند، زیرا آنزیمی را که در سنتز کلسترول نقش دارد، مهار می کنند. متاسفانه همین آنزیم در سنتز کوآنزیم Q10 در بدن نقش دارد. این توضیح می دهد که چرا درد عضلانی، درد عضلانی و خستگی، که معمولاً توسط استاتین ها ایجاد می شود، می تواند توسط کوآنزیم Q10 تسکین یابد.

کوآنزیم Q10 برای بیماری های لثه نیز توصیه می شود و در مدت کوتاهی مانند یک هفته بهبود می یابد. در یک مطالعه کوچک، مکمل کوآنزیم Q10 برای کاهش علائم وزوز گوش در بیمارانی که در ابتدا سطح کوآنزیم Q10 در خونشان پایین بود، یافت شد.

نحوه استفاده از کوآنزیم کیو 10

کوآنزیم Q10

کوآنزیم کیو 10

هیچ مجوز رسمی توصیه شده غذایی برای کوآنزیم Q10 وجود ندارد. دستورالعمل‌های برچسب را دنبال کنید یا طبق توصیه‌های حرفه‌ای مصرف کنید. به طور کلی به شکل کپسول یافت می شود. برای بیماری لثه، به صورت خوراکی و همچنین به صورت موضعی روی لثه مصرف شود.

اول ایمنی
کوآنزیم Q10 نسبتا بی خطر است، اگرچه ممکن است با برخی داروها مانند وارفارین تداخل داشته باشد، بنابراین اگر از هر نوع داروی رقیق کننده خون یا ضد انعقاد استفاده می کنید، با پزشک خود مشورت کنید. کوآنزیم Q10 به طور گسترده در دوران بارداری یا شیردهی مورد آزمایش قرار نگرفته است، بنابراین بهتر است از مصرف آن اجتناب شود یا فقط تحت نظارت پزشک در این دوره ها استفاده شود.

CoQ10 را کجا پیدا کنیم
کوآنزیم Q10 را می توان در فروشگاه ها و داروخانه ها مواد غذایی بهداشتی یافت یا ممکن است توسط پزشک شما در دسترس باشد.

کتاب درمان های طبیعی مورد علاقه پزشکان راه های موثری برای درمان تعداد زیادی بیماری ارائه می دهد و رایج ترین درمان ها و مکمل های جایگزین را ارزیابی می کند.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *