0

نحوه استفاده از اپلیکیشن سلامت (هلث، Health) آیفون

اپلیکیشن سلامت آیفون

از تجزیه و تحلیل الگوهای خواب تا نظارت بر ثبات والدین سالخورده، اپلیکیشن سلامت آیفون شما می‌تواند راهی ارزشمند برای ردیابی و اشتراک‌گذاری اطلاعات مهم سلامت باشد. برنامه بسیار قابل تنظیم اپل به شما امکان می دهد دسته بندی های سلامتی را انتخاب کنید که برای شما مهم تر است و در برخی موارد، شما را به انتخاب سبک زندگی ترغیب می کند. در سایت نتگام نگاهی دقیق‌تر به نحوه استفاده از برخی از بهترین ویژگی‌های برنامه سلامتی داریم.

روی چک لیست سلامتی خود ضربه بزنید

روی چک لیست سلامتی خود ضربه بزنید

قبل از پرداختن به دسته بندی برنامه های اپلیکیشن هلث آیفون، روی نمایه خود در بالا سمت راست کلیک کنید و سپس روی چک لیست سلامت کلیک کنید. تحت این چک لیست، می توانید انواع گواهینامه های سلامت را تنظیم کنید که یکی از آنها شناسه پزشکی شما است. در اینجا می‌توانید تمام بیماری‌ها، آلرژی‌ها و داروهای خود و همچنین یک تماس اضطراری را فهرست کنید. اگر از Emergency SOS استفاده می‌کنید، که می‌توانید با فشار دادن دکمه کناری و یکی از دکمه‌های تنظیم صدا به طور همزمان آن را فعال کنید، آیفون شما به طور خودکار با 115 تماس می‌گیرد و پیامی به مخاطب اضطراری شما با موقعیت فعلی شما ارسال می‌شود، بدون اینکه نیازی به این کار باشد. قفل گوشی خود را باز کنید امدادگران اورژانس می توانند به تمام اطلاعات مهم روی کارت پزشکی شما دسترسی داشته باشند، (البته ممکن است در ایران کار نکند.)

تنظیمات خواب را ایجاد کنید

تنظیمات خواب اپلیکیشن Health

در دسته خواب اپلیکیشن Health آیفون، می توانید میزان خواب ایده آل خود را در هر شب ثبت کنید و با فعال کردن “Sleep Schedule” ساعت خواب و بیدار شدن را تنظیم کنید که به طور خودکار زنگ هشدار را روشن می کند و به شما یادآوری می کند که برای خواب آماده شوید. همچنین می توانید این را برای روز تغییر دهید و آن را برای آخر هفته خاموش کنید یا مثلا سه شنبه و پنجشنبه را از بقیه هفته جدا کنید.
هنگامی که برنامه خواب بهینه خود را ضبط کردید، از شما خواسته می شود که یک زمان استراحت تنظیم کنید، که به طور موقت برخی از ویژگی ها را در تلفن شما غیرفعال می کند و مطمئن می شود که حواس شما پرت نمی شود. تصمیم گرفته‌ام یک پنجره آرامش 30 دقیقه‌ای راه‌اندازی کنم که در آن فقط می‌توانم به برنامه Calm دسترسی داشته باشم تا بتوانم قبل از خواب به موسیقی گوش دهم و وقتی می‌خواهم کاری را در یادآوری صبح انجام دهم، برنامه Notes را استفاده کنم.

همچنین بخوانید: نکات و ترفندهای iOS 16

اشتراک گذاری داده های اپلیکیشن سلامت آیفون

اشتراک گذاری داده های اپلیکیشن سلامت آیفون

در زیر نمایه خود می توانید سوابق سلامت و تاریخ قرار ملاقات را اضافه کنید. شما می توانید هر گونه پرونده سلامتی را که دارید اضافه کنید تا در یک مکان قرار گیرند، که برای متخصصانی که می خواهند تصویر بزرگتر را ببینند بسیار مهم است. همچنین می‌توانید تمام داده‌های سلامتی خود را با شخص دیگری در برگه اشتراک‌گذاری برنامه Health به اشتراک بگذارید. این به ویژه برای مراقبان خانواده مفید است. برای مثال، می‌توانید از پدرتان بخواهید که به شما اجازه دسترسی به داده‌های خاصی را بدهد که می‌خواهد به اشتراک بگذارد و می‌توانید دقایق تمرین، مدت زمان خواب یا تحرک او را بررسی کنید.

استواری یک سالمند را زیر نظر داشته باشید

حتی با گوشی در جیب، این ویژگی پایداری راه رفتن می تواند تعادل شما را کنترل کند و خطر سقوط شما را در 12 ماه آینده تشخیص دهد. این ویژگی برای مراقبین مفید است. می‌توانید از والدین سالخورده بخواهید که این اطلاعات را از برنامه سلامتی خود به اشتراک بگذارند و در صورت خطر افتادن یا کاهش ثبات آنها به شما هشدار داده می‌شود. با پیمایش در دسته، تمرینات پیشنهادی برای بهبود تحرک و ثبات در هنگام راه رفتن را مشاهده خواهید کرد.

هنگامی که موسیقی را خیلی بلند گوش می دهید، اعلان دریافت کنید

دریافت اعلان موسیقی با صدای بلند

همچنین می توانید از اپلیکیشن سلامتی خود برای نظارت بر سطوح صوتی هدفون استفاده کنید. به سطوح صدای هدفون بروید و زمانی که با صدای بلند به صدا گوش می دهید، اعلان ها را فعال کنید. در قسمت سطوح نویز محیطی، همچنین می توانید ببینید که آیا قرار گرفتن در معرض نویز شما به حد مجاز توصیه شده 7 روزه نزدیک می شود یا خیر. قرار گرفتن مکرر در معرض صدای بلند می تواند باعث آسیب شنوایی و از دست دادن آن شود.
از یک برنامه شخص ثالث برای ردیابی شیوه های تمرکز حواس استفاده کنید
بسیاری از برنامه های دیگر با برنامه اپلیکیشن هلث آیفون جفت شده اند تا اطلاعات سلامت و تندرستی شما را در یک مکان نگه دارند. ضربان قلب شما ثبت می شود. همچنین می‌توانید با مراجعه به تنظیمات برنامه و جفت کردن آن با برنامه Apple Health، تلفن خود را با برنامه‌های Calm، Headspace و سایر برنامه‌های تمرکز حواس جفت کنید. پیشرفت شما در یک مکان ردیابی می شود. اگر اپل واچ دارید، می‌توانید از دقیقه‌های تمرکز حواس بدون بیرون آوردن گوشی خود استفاده کنید و از شما خواسته می‌شود یک دقیقه نفس بکشید یا فکر کنید.

ضربان قلب خود را کنترل کنید

کاربران اپل واچ می توانند ضربان قلب خود را در حالت استراحت کنترل کنند و همچنین هنگام تشخیص ضربان قلب به طور نامنظم اعلان ها را فعال کنند. همچنین می توانید داده ها را با پزشک خود به اشتراک بگذارید. در همان بخش می‌توانید تناسب اندام قلبی خود را که با VO2max اندازه‌گیری می‌شود، یعنی حداکثر مقدار اکسیژنی که بدن شما در طول ورزش دریافت می‌کند، مشاهده کنید. می توانید تعداد خود را در مقایسه با میانگین VO2max ببینید.
با بازگشت به چک لیست سلامت خود، می توانید برنامه EKG خود را راه اندازی کنید که از ساعت شما برای گرفتن نوار قلب استفاده می کند. شما می توانید این گرافیک را دریافت کنید و همچنین آن را با یک پزشک به اشتراک بگذارید. سایر ویژگی‌های اپلیکیشن سلامت شامل فعالیت‌هایی است که در آن می‌توانید دقیقه‌های تمرین، دقیقه ایستادن و مسافت، ردیابی چرخه و حتی مکانی برای ردیابی علائم خود در یک روز خاص را کنترل کنید.
تهیه و تنظیم توسط سایت نتگام
منبع: fortune.com

Rate this post

نظرات کاربران

  • چنان چه دیدگاهی توهین آمیز باشد توسط نتگام تایید نخواهد شد.
  • چنان چه دیدگاه شما تبلیغاتی باشد توسط وبسایت نتگام تایید نخواهد شد.
  • چنان چه از لینک سایر وبسایت ها در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنان چه در دیدگاه خود از شماره تماس و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنان چه دیدگاه شما بی ارتباط با موضوع مطلب مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.