نحوه نگهداری ویتامین ها
سلامت

نحوه نگهداری ویتامین ها و مکمل ها

یخچال یا پیشخوان؟ آشپزخانه یا حمام؟ این واقعاً تفاوتی ایجاد می کند که در کجا ویتامین ها و مکمل های خود را ذخیره می کنید. اصول اولیه نحوه نگهداری ویتامین ها را بیاموزید.

از یخچال صرف نظر کنید

قبل از اینکه مسئله ذخیره ویتامین ها و مکمل ها مطرح شود، مهم است که بفهمید کدام یک را واقعاً باید به شکل قرص مصرف کنید. به عنوان مثال، این ویتامین ها ارزش پول شما را ندارند و حتی می توانند خطرناک باشند. فقط پس از اینکه تحقیقات خود را انجام دادید و با پزشک خود صحبت کردید، باید قرص ها را بخرید و با خیال راحت ذخیره کنید. برای قدرت مطلوب، ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی باید در جای خشک و خنک نگهداری شوند. یخچال مطمئنا خنک است، اما همچنین پر از رطوبت است که می تواند ماندگاری و اثربخشی ویتامین ها را کاهش دهد. استثناهای این قاعده مکمل هایی هستند که بسته بندی آنها به طور خاص توصیه می کند در یخچال نگهداری شود.

حمام را دور بزنید

در اینجا دوز طنز شما برای روز است: هرگز نباید دارو یا مکمل ها را در کابینت داروهای خود نگه دارید. ذخیره ویتامین‌هایتان در همان اتاق کوچکی که در آن دوش می‌گیرید به معنای قرار دادن آن‌ها در معرض گرما و رطوبت به طور روزانه (یا حداقل مکرر) است، حتی اگر در کابینت دارو پنهان شده باشند. هنگامی که داروها را به مکان امن تری منتقل کردید، این مراحل را دنبال کنید تا کابینت دارویی خود را تغییر دهید.

تاریخ انقضا را بررسی کنید

شما قبلاً می دانید که این مواد غذایی را در یخچال خود بررسی کنید که به سرعت منقضی می شوند، و انجام همین کار برای ویتامین ها نیز به همان اندازه مهم است. مصرف یک مکمل تاریخ مصرف گذشته شما را نمی کشد، اما احتمالا هیچ چیز مثبتی هم برای شما نخواهد داشت. ویتامین ها با افزایش سن قدرت خود را از دست می دهند، بنابراین مصرف آنها پس از تاریخ انقضا ممکن است مزایای سلامتی مورد انتظار شما را نداشته باشد. از این اسرار ویتامین استفاده کنید که پزشکان فقط به دوستان خود می گویند تا بفهمند متخصصان پزشکی واقعاً در مورد قرص هایی که می خورید چه فکر می کنند.

در آشپزخانه نگه داری نکنید

از آنجایی که ویتامین ها اغلب با غذا مصرف می شوند، نگهداری آنها در آشپزخانه منطقی به نظر می رسد. فقط با یک پزشک مشورت کنید تا ببینید آیا غذاهایی وجود دارد که باید در حین مصرف مکمل های خاص از آنها اجتناب کنید. (این نیز یکی از مهم ترین سوالاتی است که قبل از مصرف داروهای تجویزی باید بپرسید.) مشکل این است که دما و رطوبت در آشپزخانه شما با استفاده از اجاق گاز و اجاق گاز بالا و پایین می رود. اگر نگهداری ویتامین ها در نزدیکی غذا مهم است، به جای آن اتاق ناهار خوری یا گوشه صبحانه را انتخاب کنید.

توزیع مجدد نکنید

دلیل دیگر برای نگهداری ویتامین ها در ظروف اصلی آنها این است که ممکن است برای قدرت بهینه به نوع خاصی از بسته بندی نیاز داشته باشند. به عنوان مثال، برخی از مکمل ها هنگام قرار گرفتن در معرض نور اثر خود را از دست می دهند و باید در ظروف مات یا تیره نگهداری شوند. از انتقال ویتامین های خود به بطری های بزرگتر یا کوچکتر برای راحتی و یا ترکیب آنها با مکمل های دیگر در همان ظرف خودداری کنید. در حالی که در حال انجام آن هستید، مطمئن شوید که هیچ یک از این اشتباهات ویتامین را نیز مرتکب نمی شوید.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *