بازی Firmament
متفرقه

نقد و بررسی بازی Firmament، بازی جدید سازندگان Myst

به گزارش سایت نتگام، بازی Firmament به نظر می رسد که در حدود سال 1990 در یک کپسول زمان با خط داستانی ترسناک پرتاب شده است. اگر به دنبال یک بازی ماجراجویی معمایی واقعاً دشوار هستید، هرچند با کنترل های گهگاهی گیج کننده، این چیزی است که Firmament به شما ارائه می دهد.

این چیزی است که شما از تیم سازنده Myst انتظار دارید. Firmament جدیدترین بازی Cyan Worlds مبتنی بر Mead است و دقیقاً همان بازی‌ای است که Cyan دوست دارد بسازد. این یک ماجراجویی اول شخص همه جانبه است که در یک دنیای متناوب سورئال، بدون خشونت یا خطر اتفاق می افتد، اما برخی از سخت ترین معماها را در این تجارت به نمایش می گذارد.

خط داستانی بازی Firmament

در Firmament، شما به عنوان جدیدترین و تنها عضو زنده تیم تعمیر و نگهداری مولتی ورس بازی می کنید. Keepers قبلاً در پشت صحنه کار می کردند تا ماشین های عجیب و غریبی را که چندین دنیا را در حال کار بودند تعمیر و تعمیر کنند، اما مشکلی به طرز وحشتناکی پیش رفت و فقط یک Keeper باقی ماند. اکنون او مرده است، شما جایگزین او هستید و کارهای زیادی برای انجام دادن دارید.

اگر بخواهم حال و هوای Firmament را در یک کلمه خلاصه کنم، مالیخولیا خواهد بود. این یک بازی در مورد رها شدن است، در میان فناوری‌های عجیب و غریبی که برای مدت طولانی اجرا شده‌اند. مملو از مناظر دیدنی و تصاویر سورئال است، اما همه آن بیش از حد رشد کرده یا خیلی ساکت یا کمی شکسته است، مانند یک موزه هنری پس از پایان جهان، اگر هیچ چیز دیگری نباشد، Firmament یک بازی زیبا است که به سادگی می توان به آن نگاه کرد.

مراحل بازی دشوار نیست

در واقع، در این مسیر بیش از حد پیش رفت. پازل‌های زیادی در بازی Firmament وجود دارد که آنقدر سخت نیستند که مبهم یا شاید هم قدیمی هستند. زمانی که آن را بازی می‌کردم، به بازی‌های مربوط به اوایل دوران CD-ROM فکر می‌کردم، در دوران شکوفایی Myst اصلی، زمانی که توسعه‌دهندگان هنوز در حال کشف این بودند که فناوری جدید برای چه چیزی خوب است.

این نیست که Firmament کنترل‌های بدی دارد، بلکه گاهی اوقات کنترل‌های واقعاً معکوس دارد. بخش‌هایی از این بازی وجود دارد که احساس می‌کنند 30 ساله هستند، زیرا اشتباهاتی را انجام می‌دهند که در یک بازی بد Sega CD در سال 1990 دیده‌اید.

یک مثال خوب از یکی از اولین پازل‌های بازی می‌آید، جایی که از شما خواسته می‌شود از جرثقیل برای جابه‌جایی جعبه بار در یک موقعیت خاص استفاده کنید تا از آن به عنوان یک پل موقت استفاده کنید. این یک کلاسیک است.

با این حال، پنل کنترل آن جرثقیل چند صد یارد در بازی از شکافی که می‌خواهید پر کنید فاصله دارد و در جهت مخالف قرار می‌گیرد. شما واقعاً نمی‌توانید کاری را که انجام می‌دهید ببینید، به غیر از حدس‌های علمی از صفحه نمایش هدآپ پانل کنترل، اگر اشتباه متوجه شدید، باید بچرخید و به سمت شکاف بدوید تا بررسی کنید. این مانند تلاش برای پارک موازی با کنترل از راه دور است.

مشکلات دیگر

این تنها بار نیست که این اتفاق می افتد. چند پازل مختلف در Firmament مشکلات مشابهی دارند، جایی که شما باید آنها را به صورت کور حل کنید یا فقط برای آن بخش از بازی از رابط عقب استفاده کنید. این یک تمرین برای ناامیدی است. من به‌ویژه از سکانسی در نیمه‌ی بازی که مجبور شدم یک پهپاد را با رابط کنترلی هدایت کنم که به آن احساس می‌کرد یک سبد خرید واقعاً بزرگ و واقعا شکسته است، آزرده خاطر شدم.

من گمان می کنم ایده اینجا این بود که سیان می خواست حس غوطه وری را بیش از هر چیز دیگری حفظ کند. ایده این است که شما هرگز چشم انداز شخصیت خود را تحت هیچ شرایطی ترک نکنید، تا این توهم را حفظ کنید که واقعاً در این دنیا ساکن هستید. این بخش بزرگی از چیزی است که بازی های VR را به همان اندازه که هستند جذاب می کند. با این حال، غوطه ور شدن و ناامیدی یکسان نیستند.

Cyan’s واقعاً هنر و طراحی روایی خود را با Firmament بهبود بخشید. حتی زمانی که از پازل خاصی آزار می‌دادم، آن را تحمل می‌کردم زیرا می‌خواستم درباره آنچه برای نگهبانان در این دنیای عجیب و غریب بین جهان‌هایی که سیان خلق کرده بود، بیشتر بدانم.

همانطور که هست، بازی Firmament بازگشتی به دهه 90 است، چه خوب و چه بد. این نسبت به سختی‌اش عذرخواهی نمی‌کند و کارهای واقعاً هوشمندانه‌ای را با رسانه انجام می‌دهد، اما در چند نقطه خاص، احساس می‌کند بازی‌ای است که توسط شخصی ساخته شده است که از زمان پخش Deep Space Nine هیچ بازی ویدیویی دیگری بازی نکرده است.

منبع: geekwire.com

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *