حق تعمیر
متفرقه

نیویورک قانون حق تعمیر را تصویب کرد

حق تعمیر بالاخره پس از سال ها صحبت در مورد آن در راه است. اکنون نیویورک اولین ایالتی است که در آن قانون حق تعمیر در سنای ایالت تصویب شده است.

نیویورک اولین ایالتی است که قانون حق تعمیر را تصویب کرد

قانون حق تعمیر لوازم الکترونیکی اکنون با 59 رای موافق در برابر 4 رای موافق به تصویب مجلس سنای ایالتی نیویورک رسیده است. سپس با 145 رای موافق در برابر 1 رای مثبت به تصویب مجلس رسید. اکنون، لایحه ای با نام قانون تعمیر نمایشگاه دیجیتال برای تصویب نهایی به فرماندار کتی هوچول می رود. همانطور که ممکن است تصور کنید، این پتانسیل این را دارد که به طور قابل توجهی تعادل قدرت بین شرکت های بزرگ فناوری و مصرف کنندگان را تغییر دهد.

قانون تعمیر نمایشگاه دیجیتال تمام لوازم الکترونیکی مصرفی را پوشش می دهد. این قانون اساساً شرکت ها را ملزم می کند که قطعات و ابزار تعمیرات را بفروشند و اسناد تعمیر را تحت “شرایط منصفانه و معقول” در اختیار کاربران قرار دهند. شاید شنیده باشید که اپل، مایکروسافت و سامسونگ فرآیندی نیمه داوطلبانه را برای فروش برخی قطعات تعمیر و ارائه راهنمای تعمیر به مشتریان آغاز کرده اند. اما این به دلیل یک سیاست داوطلبانه انجام شد که قدرت قانونی ندارد: چیزی که قانون تعمیر نمایشگاه دیجیتال پس از تبدیل شدن به قانون، آن را انجام می‌داد.

این قانون نیویورک از نمونه یک قانون مشابه اعمال شده در مورد خودروها پیروی می کند که در سال 2012 در ماساچوست تصویب شد. در آن زمان، زمانی که این قانون اجرایی شد، خودروسازان “یادداشت تفاهم” را امضا کردند که منجر به ملی شدن این قانون شد. خط مشی. این به این دلیل شد که خودروسازان نمی‌خواستند با نسخه‌های کمی متفاوت از یک قانون در ایالات مختلف سر و کار داشته باشند. برنامه تعمیر سلف سرویس اپل اولین برنامه ای است که واقعاً وارد بازار شد و کمی بحث برانگیز بوده است.

خب، موضوع این است که کوپرتینویی ها گزارش شده 79 پوند ابزار را برای تعمیر آیفون ارسال می کنند و کارت اعتباری 1200 دلاری را برای ابزارهایی که کاربر اجاره می کند قرار داده است. امیدواریم که آن «شرایط منصفانه و معقول» که قانون تعمیر نمایشگاه دیجیتال در مورد آن صحبت می‌کند، بتواند این فرآیند را برای کسی که می‌خواهد باتری آیفون خود را تعویض کند، آسان‌تر کند. یا هر باتری گوشی، برای آن موضوع. این قانون روی معنای شرایط منصفانه و معقول تمرکز نمی کند، و این باید دید.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *