هشدار زن خفاشی چین درباره ویروس کرونا
اخبار

هشدار زن خفاشی چین درباره ویروس کرونا؛ جهش های مرگبارتری در راه است

رئیس آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان چین که به «زن خفاشی» شهرت یافته، هشدار داده ویروس کرونا به جهش دادن و ایجاد گونه های مرگبار جدید ادامه خواهد داد.

هشدار زن خفاشی چین درباره ویروس کرونا

شی ژنگ لی این هفته در گفتگوی خود با ساوث مورنینگ چاینا پست، رسانه ی دولتی چین، ضمن اعلام این خبر هولناک، از مردم خواست نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

او گفت: «از آنجایی که تعداد موارد ابتلا بسیار زیاد شده، این امر به ویروس اولیه ی کرونا اجازه داد فرصت های بیشتری برای جهش دادن و انتخاب پیدا کند.»

او هشدار داد: «جهش های جدیدی به وجود خواهد آمد.»

این ویروس از زمان پدیدار شدنش در شهر ووهان در سال ۲۰۱۹ تاکنون بارها جهش داده است. آزمایشگاه ویروس شناسی این شهر که شی ریاست آن را برعهده دارد، تحقیقات پیشگامانه ای بر روی ویروس هایی شبیه به کرونا داشته است.

گونه ی غالب فعلی، یعنی دلتا که اولین بار در هند شناسایی شد، مسری ترین و خطرناک ترین گونه ی حال حاضر ویروس کرونا نیز هست.

حتی چندی قبل گزارشی درز کرد که در آن محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در ایالت متحده آمریکا گفته بودند گونه دلتا به قدری با گونه ی اولیه ی کرونا متفاوت است که وقتش شده اعلام کنیم «ورق برگشته است». به همین دلیل حتی افراد واکسینه شده هم باید حتماً از ماسک استفاده کنند.

اما به گفته ی مایکل اوسترهلم، رئیس مرکز تحقیقات و سیاست گذاری بیماری های عفونی دانشگاه مینه سوتای آمریکا، ممکن است به زودی شاهد پدیدار شدن یک گونه ی آخرالزمانی جدید هم باشیم.

چین و شی همواره سوء ظن ها درباره ی نقش آزمایشگاه ووهان در ایجاد همه گیری کرونا را رد کرده اند. از ابتدای همه گیری تاکنون این آزمایشگاه بارها متهم شده ویروس کرونا یا به عمد در آنجا ساخته شده یا به طور تصادفی از آنجا به بیرون درز کرده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا چندی قبل دستور تحقیق درباره ی نظریات مطرح شده در این خصوص را به آژانس جاسوسی آمریکا داد و انتظار می رود تا پایان این ماه گزارشی در این رابطه منتشر شود.

شی پیش تر بر «بی پایه و اساس» بودن شایعات مطرح شده درباره ی آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان تأکید کرده و گفته بود این شایعات تنها حیثیت دانشمندان بی گناه این آزمایشگاه را لکه دار می کند.

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *