ضایعات پلاستیک
رپورتاژ آگهی

همه چیز در مورد خرید ضایعات پلاستیک

خرید ضایعات پلاستیک یکی از مهمترین خدمات مرکز خرید ضایعات آقای ضایعات به ادرس mrzayeat.com می باشد .
در زندگی روزمره امروزی شاهد وجود وسایل بسیار زیادی که از پلاستیک‌ها ساخته شده اند در تمامی ابعاد زندگی خود هستیم که به مرور زمان این وسایل خراب یا مستعمل شده و به اصلاح جزء ضایعات پلاستیک  محسوب می شوند، جالب است بدانیم در جهان امروز روزانه چندین میلیون تن ضایعات پلاستیک تولید می‌شود.
در ایران نیز مقدار کمی از ضایعات پلاستیکی ، به چرخه ی تولید باز میگردد اما این روند در کشور های اروپایی درصد بسیار بالاتری دارد، چون در کشورهای اروپایی تفکیک زباله از همان مبدا یعنی در خانه انجام می پذیرد.
مراحل بازیافت پلاستیک
1) جمع آوری و تفکیک ضایعات
2) آسیاب و خرد کردن
3) شسشتو ضایعات پلاستیک
4) خشک کردن
5) تولید گرانول

بازار صنعت بازیافت پلاستیک در ایران
بازیافت پلاستیک، یعنی ما موادی تولید کنیم که بعنوان مواد اولیه پتروشیمی در صنعت پلاستیک بتوانیم از آن استفاده کنیم، چون قیمت این مواد بازیافتی معمولا بین 50 الی 60 درصد،  مواد پتروشیمی تولید اول می باشد، و به همین دلیل است که خیل عظیمی از تولیدکنندگان مواد پلاستیکی تلاش می کنند از مواد بازیافت شده درکارخانه های خود بهره ببرند.  بنابراین این مواد بازیافتی همیشه، مشتری دست به نقد دارند و اگر کارگاه های بازیافت پلاستیک، قدر محصولات خود را بدانند، فروش مواد بازیافتی شان کار بسیار آسانی است.
افراد زیادی هستند که وارد کار بازیافت پلاستیک شده اند و با ورشستگی مطلق روبرو شده اند. ضمن اینکه افرادی نیز بوده و هستند که وارد این کار شده اند و پیشرفت قابل توجهی حاصل نکرده اند. ولی در عین حال افراد بسیاری نیز در حال حاضر در این صنعت مشغول بکار هستند و به سودهای چند صد میلیونی در ماه رسیده اند .
به نظر شما تفاوت این افراد در چیست؟
دلایل شکست افرادی که در این صنعت موفق نشده اند:

1) ناتوانی در تامین ضایعات
از مهترین دلایل شکست در این صنعت عدم تامین بار یکدست و همیشگی می باشد. با توجه به اینکه طبق تحقیقات بعمل آمده مصرف پلاستیک در کشور ما بسیار بالاست، اکثر صنعتگران تصور می کنندکه  ضایعاتش هم به آسانی تامین می شود.در حالیکه  این تصور اشتباه است.به این دلیل که قست زیادی از ضایعات پلاستیک که در پسماندهای شهری دپو می شود، برای صنعت بازیافت، غیر قابل استفاده است. همچنین مقدار قابل توجهی از این ضایعات ها همراه با پسماند شهری دفن یا سوزانده می شوند. باقی مانده این ضایعات پلاستیک توسط پیمانکاران شهرداری تفکیک و جداسازی می شود. البته ناگفته نماند که بدلیل قیمت چند میلیون دلاری ماشین آلات پیشرفته تفکیک پلاستیک، جداسازی و تفکیک، به صورت دستی و با نیروی انسانی صورت می پذیرد که همین امر باعث شده که ضایعات قابل استفاده کمی بدست بیاید ضمن اینکه ضایعات بدست آمده کیفیت قابل قبولی برای صنعت بازیافت ندارد.
ضایعات پلاستیک فقط ضایعاتی نیست که انسان در زندگی روزمره تولید می کند بلکه ضایعات صنعتی کارخانه ها، و حتی ضایعات بخش کشاورزی را نیز شامل می شود.

2) خرید دستگاه بی کیفیت
در بازیافت پلاستیک ، دستگاه فشار زیادی را تحمل می کند و به همین دلیل، دستگاه استهلاک زیادی دارد. بنابراین باید در صنعت بازیافت دستگاهی تهیه شود که در عین حال که طراحی درستی داشته باشد از قطعات و متریال خوبی برای ساخت آن استفاده شده باشد تا به مرور زمان و کارکردن، برای شما خیلی هزینه تراشی نکند و در عین حال باعث تعطیلی کارگاه شما نشود .
3) پراکنده کار کردن
در صنعت بازیافت پلاستیک افرادی  پیشرفت کرده اند ، که تخصصی کارمی کنند ، یعنی یک نوع پلاستیک هدف برای کارگاه خود مشخص کرده اند؛ لازم به ذکر است پلاستیکی که در تامین ضایعاتش هیچگونه مشکلی سد راهشان نباشد. اگر در کارگاه بازیافت پلاستیک صنعتگر هر روز یک مدل پلاستیک خاص را بازیافت کند هم در تامین ضایعات به مشکل برخواهد خورد و هم به مرور زمان مشتری های خود را از دست می دهد.

ضایعات پلاستیک

مراحل بازیافت پلاستیک
1) جداسازی و تفکیک ضایعات پلاستیک:
در صنعت بازیافت پلاستیک ما با 7 نوع پلاستیک عمومی و 4 نوع پلاستیک تخصصی سر کار خواهیم داشت . هر کدام از این پلاستیک ها ازمواد خاص خودشان تشکیل شده اند و همه ی آن ها به غیر از پلی اتیلن و پلی پروپیلن ، قابلیت بازیافت باهم را ندارند و باهم مخلوط نمی شوند.
پلاستیک‌ها انواع مختلفی دارند به همین دلیل پروسه بازیافت آنها نیز قطعا با هم متفاوت است و باید انواع مختلف آنها را به صورت جداگانه بازیافت نمود به این دلیل که هر یک از مواد اولیه پلاستیک مانند پلی اتیلن، پلی پروپیلن و پلی آمید ترکیبات ویژه خود را دارند، ترکیب و ذوب کردن آنها با یکدیگر ترکیب ناهمگونی را ایجاد خواهد کرد.
پس از جمع آوری ضایعات باید آنها را برحسب مواد اولیه ساخت و سختی و نرمی جدا سازی نمود.
2) آسیاب و خرد کردن پلاستیک:
در مرحله آسیاب و خرد کردن، پلاستیک‌های جدا شده را با استفاده از دستگاه آسیاب خرد کرده و تبدیل به پرک می کنند، لازم به ذکر است اندازه استاندارد پرک‌ها کمتر از دو و نیم سانتی متر است.
برای خرد کردن ضایعات پلاستیک با توجه به جنس و نوعشان دو نوع آسیاب های ساخته شده: چکشی و شمشیری، ضایعات نایلون ، گونی ، سلفون و انواع فیلم با آسیاب شمشیری و ضایعات چگال مانند بطری پت ، بطری های شیر و … برای خرد شدن با آسیاب چکشی خرد می شوند.
3) شست و شو:
در مرحله شست وشو موادی که با آسیاب پلاستیک خرد شده، تمیز می شود تا اگر مواد فلزی، گرد و خاک و سنگ ریزه و … به همراه داشته باشد از پرک ما جدا شود.
خط شستشو از دستگاه های کانوایر ، وان شستشو، سانتیریفیوژ تشکیل شده است.
4) خشک کردن:
ضایعات ما بعد از مرحله شست وشو دارای مقداری آب و رطوبت است پس باید رطوبت زدایی شود، چرا که رطوبت باعث کاهش کیفیت مواد تولیدی ما می شود. رطوبت زدایی این پرک ها با کانال های حرارتی انجام می شود.

5) تولید گرانول بازیافتی:
پرک های که شست و شو و رطوبت زدایی شده، برای استفاده در صنایع پلاستیکی باید تبدیل به گرانول شوند، تولید گرانول نیاز به دستگاه اکسترودر دارد، کار دستگاه گرانول ساز بدین صورت است که پلاستیک را ذوب کرده و تبدیل به دانه های ریز عدسی یا استوانه ای شکل می کندکه در نتیجه پرک‌ها به شکل قطعات ریز و یکدست کوچکی تبدیل می‌شوند.
این قطعات ریز و یکدست کوچک در مرحله بعدی ذوب می شوند و  با استفاده از یک کاتر به قطعات کوچک تری در می‌آیند، و سپس آنها را درون یک وان آب می‌ریزند تا خشک شوند. این روشی که در بالا شرح دادیم جزء آسانترین راهها برای تولید گرانول نسبت به بقیه فرآیندها می باشد که در اغلب اوقات، در کشورمان برای تولید گرانول استفاده می شود.  برای خرید ضایعات پلاستیک کلیک کنید.
منبع : https://mrzayeat.com/pages/7/plastic-scrap

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *