استاد کلویی
رپورتاژ آگهی

وبسایت استاد محمد کلوئی

بهترین معلم ریاضی ایران محمد کلویی کیست ؟

نام جدیدی در بین مدرسین گرگان و مشهد می شنیدیم این سبب شد تحقیقات کافی در این خصوص به عمل آوریم از دانش آموختگان ایشان شروع کردیم عده ای استاد کلویی را پرانرژی و شوخ طبع توصیف کردند ،عده ای اورا مصمم و قاطع عده ای استاد کلویی را بارقه ی نور در بین زندگیشان می دیدند موردی که برای ما خیلی جالب بود آن دانش آموزی بود که با شنیدن نام استاد کلویی اشک در چشمانش حلقه زد و دیگر نتوانست به مصاحبه ادامه دهد.

استاد کلویی
سپس سعی به مطالعه و بررسی آثار استاد کلویی کردیم چراکه معتقدیم چکیده وجودی هر شخصی در آثارش نهفته است .در گفتگویی که با ایشان داشتیم متوجه شدیم از آقای محمد کلویی هشت کتاب به جا مانده ،پنج جلد کتاب داستان و سه جلد کتاب علمی تخصصی ،کتب داستان فرقی با کتب معمولی داشتند و این بود که داستان های ریاضی بودند و با مطالعه آنها میشد ریاضی یاد گرفت در سه کتاب دیگر ما یک وجه مشترک دیدیم و این بود که حول محور مغز می گشت و به جنبه های مختلف از این منظر نگاه می کرد اکنون سعی در کنکاش یکی از آنها داریم تحت عنوان کتاب “دفترچه راهنمای مغز ” شروع می کنیم .

محمد کلوئی

کتاب ” دفترچه راهنمای مغز ” نوشته دکتر پیرس جی .هاورد می باشد که توسط تیم ترجمه جناب دکتر سید حسن علم الهدیی و دکتر پرهیزگار و آقای محمد کلویی به انجام رسیده است . جناب دکتر علم الهدیی متخصص آموزش ریاضی همچنین رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی و مشاور استاندار خراسان رضوی می باشد همچنین در بالای جلد این کتاب تصویر یک آدمک شادمان و خندان رو می بینیم که لوگوی دانشسرا مغز ریاضی است که سرمایه گذار تولید این اثر فاخر بوده است.

استاد کلویی

این کتاب در ۳۷ مبحث به هدف آشنایی کاربر به نحوه افزایش کارایی مغز برای یادگیری بهتر ،نوشته شده است .
نویسنده در ابتدا به معرفی ساختار مغز پرداخته که برای یک کاربر معمولی شاید سنگین باشه،نویسنده در فصل دوم هفت گناه حافظه را بیان کرده ، مطالعه این فصل برای من امید بخش بود زیرا همواره خودم رو سرزنش می کردم و حافظم رو ناقص میدونستم و از رهگذر مطالعه این کتاب فهمیدم که محدودیت های حافظه از جمله فراموشی نه تنها ناکارآمدی مغز نیست بلکه جزو ویژگی های مثبت حساب می شود.

محمد کلویی

پس از مطالعه این فصل از استاد کلوئی انتظار میره که ساز و کار کلاس های درسیش به گونه ای منطبق بر اصول حافظه باشه و اثری از مشکلات مرسوم کلاس های درسی نباشه. نویسنده کتاب دفترچه راهنمای مغز در یکی از فصول به تاثیر فضا و محیط در یادگیری بهتر پرداخته از قدیم که دانش آموز بودم فضای کلاس برام دلگیر بود و شاید برای خیلی از دانش آموزان امروز اینگونه باشد از مطالعه این فصل از استاد کلویی انتظار میره کلاس هایی صمیمی ،شادمان و پرانرژی داشته باشند.مشکل اصلی اینجانب از اول ابتدایی تا به دوران دانشجویی تمرکز و توجه بود و چه قدر عالی که در بخشی از این کتاب به موضوع تمرکز و توجه پرداخته است و امیدواریم که در کلاس های استاد کلویی چالش تمرکز و توجه حل شده باشد. بخشی از این کتاب در فصلی تحت عنوان حسن تفاهم به موضوع ارتباط شاگرد و استاد پرداخته است شاید مجموعه این تکنیک ها و قواعد باعث محبوبیت استاد کلویی شده باشد .کتاب دفترچه راهنمای مغز صرفا به انتقال مطالب اکتفا نکرده بلکه با ارایه تکنیک ها و روش هایی نحوه کاربست این نکات رو گفته است و این برای مخاطب عام بسیار جذاب و دلنشین است.

در نهایت با مطالعه این کتاب و همچنین مصاحبه با شاگردان استاد کلویی به این درک رسیدیم که استاد کلویی مردی شوخ طبع ، مهربان ،مسیولیت پذیر،با اعتماد به نفس،با سواد است ،ظاهرا به مطالعه پیرامون مغز علاقه دارد و در تلاش است با به کارگیری فنون مختلف، یادگیری جذاب تر و آسان تری بوجود بیاورد.

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *