نوکیا
متفرقه

پرچمدار مدرن نوکیا که اندروید هرگز نداشت؟

تقریباً… افتخار فناوری موبایل اروپا است. این برند فنلاندی به لطف «تلفن‌های گنگ» که قبلاً می‌ساخت (و هنوز هم می‌سازد) جایگاه نمادین خود را به دست آورد. سپس شرکت از ساخت تلفن‌های ویژه به یک کلمه تبدیل شد. من در دوران دبیرستان صاحب یک تلفن همراه نوکیا بودم و حتی یک نوکیا با سیستم‌عامل Symbian، که به من اجازه داد در اینترنت بگردم (نه بهترین تجربه)، تا زمانی که مایکروسافت خرید کرد. نوکیا در سال 2014. ویندوز موبایل به گوشی های این شرکت راه پیدا کرد تا آنها را بسازد، بلکه بین مردم و نظرات تقسیم کند. خانه گوشی های نوکیا”…سلام کاربران آیفون که نمی دانند سیمبین چیست. از دیدن شما خوشحالم. آیا روز خوبی را سپری می‌کنید؟ پس، ما اپل را داریم. اپل است… خوب، من توضیح نمی دهم که اپل چیست. اما این چیزی است که … همانطور که ما تأسیس کردیم، این دو شرکت نسبتاً با یکدیگر متفاوت هستند – احتمالاً به این دلیل که مسیرهای آنها به سمت بالا هیچ شباهتی نداشت. اپل در سال 2007 با آیفون که یک گوشی هوشمند بود (یک کلمه) وارد تجارت تلفن شد و بلافاصله استانداردهایی را برای عملکرد و ظاهر دستگاه های آینده از این نوع تعیین کرد. در این مرحله، در حالی که استیو جابز مشغول به کار بود. اولین آیفون تاریخ سه شنبه 9 ژانویه 2007، نوکیا دقیقاً 20 سال بود که تلفن های همراه تولید می کرد. با این حال، اگرچه جهان به وضوح برای اتفاق بزرگ بعدی آماده بود، غول فنلاندی سال 2007 را با یک انفجار به پایان رساند و تقریباً 300 میلیون گوشی در سراسر جهان فروخت. این تقریباً 294 میلیون بیشتر از چیزی است که اپل در همان سال موفق به عرضه آن شد. Mobira Cityman 900 اولین تلفن همراه نوکیا بود که در سال 1987 معرفی شد. مطمئناً اپل چهار سال دیگر طول کشید، اما این شرکت مستقر در کوپرتینو موفق شد به بالاترین سطح گوشی برسد. زنجیره ای در سال 2011، به لطف شهرت روزافزون خود و البته آیفون 4S درخشان، به دنبال آن 5 و 6/6S، که دومی رکورد پرفروش ترین گوشی هوشمند تمام دوران را ثبت کرد (و هنوز هم دارد). نوکیا 1100 (250 میلیون برای نسخه 2003 و 250 میلیون برای نسخه 2005) پرفروش ترین تلفن همراه است، در حالی که سری iPhone 6 و 6S در مورد گوشی های هوشمند با 222 و 173 میلیون رتبه اول را دارند.

نوکیا

آیفون 14 پرو مکس و آیفون 15 پرو مکس: نوکیا روز ما؟

بنابراین، اپل لحظه نوکیا خود را در زمینه فروش و درآمد سپری کرده و دارد، اما داستان اینجا به پایان نمی رسد. در واقع، داستان واقعی که می‌خواهم بگویم از اینجا شروع می‌شود. با عرض پوزش برای معرفی طولانی. دمبله های نوکیا به عنوان بادوام ترین گوشی های موجود شناخته می شدند، هم از نظر یکپارچگی فیزیکی و هم از نظر استقامت باتری. تا به امروز، نوکیا 3310 اصلی شهرت نشکن‌ترین تلفن تاریخ را دارد، در حالی که عمر باتری افسانه‌ای تلفن‌های ویژگی هنوز هم برای بسیاری حتی امروز از دست رفته است. البته، گوشی‌های نوکیا مانند N95، N8، 808 PureView و لومیا 1020 مجهز به ویندوز به دلیل دیگری نیز شناخته می شد – گرفتن بهترین عکس ها در بین تلفن های هوشمند در آن زمان، به لطف سنسورهای دوربین فوق العاده مگاپیکسلی بالا و فلاش زنون قدرتمند، که “حالت شب” زمان خود بود.

آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس: دوربین 48 مگاپیکسلی مانند نوکیا در سال 2012

همانطور که ممکن است شنیده باشید، اپل بالاخره یک دوربین واقعی با مگاپیکسل بالا را به آیفون می آورد. انتظار می رود آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس دارای سنسور 48 مگاپیکسلی جدید ساخت سونی باشند که به پرچمداران اپل اجازه می دهد ویدیوهای 8K فیلمبرداری کنند. و مطمئناً، ساده ترین موازی در اینجا این است که نوکیا 808 PureView دارای یک سنسور دوربین مشابه بزرگ بود. ده سال پیش با وضوح بالا، و عکس‌های 38 مگاپیکسلی با جزئیات فوق‌العاده‌ای گرفت. اما برای اینکه متوجه شوید که کاربران اپل واقعاً چه چیزی را از نظر عکاسی از دست داده‌اند، کمی دقت بیشتری می‌کند. این تصاویر خالص و طبیعی با وضوح بالا هستند. آیفون‌ها عکس‌ها و فیلم‌های خارق‌العاده‌ای می‌گیرند، اما من نمی‌توانم متوجه عکس‌های بیش از حد تیز، پردازش بیش از حد و گاهی اوقات حتی کارتونی‌شده‌ای که تولید می‌کنند، نباشم. از قضا، ویدئوها اغلب نرم‌تر از آنچه که باید باشند، مناسب است که آیفون‌های حرفه‌ای بتوانند عکس‌هایی با ظاهر حرفه‌ای بگیرند، و این ممکن است اولین گام در جهت ایجاد iPhone Pro به‌عنوان یک دستگاه حرفه‌ای واقعی باشد که ارزش بیشتری را برای آن به ارمغان می‌آورد. گوشی های پرچمدار نوکیا در سال های 2012 و 2013 در زمینه عکاسی بسیار جلوتر از رقبا بودند. تاثیرگذارترین قسمت در مورد عکس هایی که از گوشی های نوکیا آمده است؟ آنها طبیعی به نظر می رسیدند که انگار با یک دوربین واقعی گرفته شده بودند. امیدواریم اپل کنترل‌ها و گزینه‌های حرفه‌ای را در اختیار ما قرار دهد تا از سنسورهای دوربین جدید آیفون 14 پرو حداکثر استفاده را ببریم.

آیفون 14 پرو مکس و آیفون 15 پرو مکس: عمر باتری مدرن نوکیا؟

عمر باتری یکی دیگر از زمینه‌های کلیدی است که اپل می‌خواهد در آن سلطنت کند – درست مانند محبوب‌ترین دستگاه‌های نوکیا در گذشته. مطمئناً، تلفن‌های مدرن به این زودی‌ها عمر باتری یک هفته‌ای نخواهند داشت، اما اپل توانسته است این کار را انجام دهد. آیفون 13 پرو مکس با یک سلول نسبتا متوسط ​​4352 میلی آمپر ساعتی عرضه می شود. با این حال، هم از نظر تعداد و هم از نظر استفاده در دنیای واقعی، بر نمودارهای عمر باتری در میان پرچمداران برتری دارد. استقامت پرچمدار برتر اپل برای سال 2021 آنقدر چشمگیر بود که مجبور شدیم آن را در عنوان نقد خود برجسته کنیم: “iPhone 13 Pro Max: قهرمان بی چون و چرای باتری” به عنوان مثال، با وجود داشتن باتری بزرگتر 4500 میلی آمپر ساعتی، Galaxy S22+ سامسونگ حتی عرضه نمی شود. نزدیک به تطابق با استقامت تفنگ برتر اپل. گوشی‌هایی مانند Galaxy S22 Ultra و Pixel 6 Pro که دارای سلول‌های غول‌پیکر 5000 میلی‌آمپر ساعتی هستند نیز نمی‌توانند با Max iPhone برابری کنند، در حالی که گوشی بزرگ گوگل از این نظر ناامیدکننده است (از تجربه شخصی صحبت می‌کنیم).

چرا آیفون 15 پرو مکس با سلول 5000 میلی آمپر ساعتی ممکن است سه روز عمر باتری داشته باشد؟

و اگر عمر باتری دو روزه آیفون 13 پرو مکس و آیفون 14 پرو مکس دقیقاً شبیه نوکیا نخواهد بود، به یاد داشته باشید که آیفون اپل هنوز از نظر استقامت باتری به شکل نهایی خود نرسیده است. برای مثال، پردازنده‌های سری A اپل کارآمدتر می‌شوند و انتظار می‌رود A16 Bionic بر اساس فرآیند 4 نانومتری ساخته شود. بدیهی است که چیزی که در راه است تراشه های 3 و 2 نانومتری است که در نهایت ممکن است کارایی آنچه را که اکنون داریم دو برابر کند. علاوه بر این، اگرچه باتری آیفون 14 پرو مکس بزرگترین باتری است که تا به حال در یک آیفون داشته ایم. ، هنوز یک سلول 5000 میلی آمپر ساعتی یا بزرگتر نخواهد بود… برای اینکه چیزی را خراب نکنیم، اما تصور کنید که یک آیفون 15 پرو مکس با باتری مناسب 5000 میلی آمپر ساعتی، همراه با بهینه سازی نرم افزاری باورنکردنی اپل، چه چیزی را می تواند به ارمغان بیاورد! واقعاً چند ساعت آماده به کار قدیمی در سطح نوکیا و همچنین یک پرچمدار با عمر باتری سه روزه داریم که بی سابقه خواهد بود. آیا اپل واقعاً به آیفون 15 پرو مکس سلول 5000 میلی آمپر ساعتی می دهد؟ مطمئناً با نام پرچمدار 2023 مطابقت دارد، اما تعجب آور نخواهد بود که کوپرتینو قبل از عبور از آستانه 5000 میلی آمپر ساعت، کمی بیشتر بماند.

آیا آیفون 14 پرو سعی خواهد کرد به اندازه نوکیا بادوام باشد؟

و البته ویژگی افسانه ای دیگر نوکیاهای قدیمی دوام آنها بود. متأسفانه، اپل پس از انتقال به شیشه در سال 2017 مفهوم گوشی های پلاستیکی یا حتی فلزی را به طور کامل کنار گذاشت، اما این بدان معنا نیست که آیفون ها بادوام تر نشده اند. برای مثال، گوشی های سری آیفون 13 پرو تنها دستگاه های موجود در این گوشی هستند. بازاری که از فریم‌های فولادی ضد زنگ استفاده می‌کند، که به طور قابل توجهی قوی‌تر از آلومینیوم‌های نرم‌تر مورد استفاده در دستگاه‌های دیگر، از جمله آیفون 13 و 13 مینی اپل (نسخه وانیلی) هستند.

“سخت ترین شیشه در گوشی های هوشمند.”

یکی دیگر از اجزای آیفون 13 که آیفون‌ها را نسبتاً بادوام‌تر می‌کند، «سخت‌ترین شیشه در گوشی‌های هوشمند» است، همانطور که اپل دوست دارد آن را بخواند، یا «سپر سرامیک» به‌عنوان… اپل دوست دارد آن را بخواند.طبق آزمایش سقوط انجام شده توسط PhoneBuff، آیفون 12 که دارای همان مواد شیشه‌ای ساخته شده توسط کورنینگ بود، در هنگام انداختن روی بتن و حتی فولاد عملکرد فوق‌العاده خوبی داشت. با این حال، آیفون 13 پرو مکس در همان آزمایش یک سال بعد شانس مشابهی نداشت، احتمالاً به این دلیل که به طور قابل توجهی سنگین تر از مدل قبلی خود است. اگر واقعاً مشکل اینجاست وزن، قاب تیتانیومی که در بالا در مورد آن صحبت کردیم بیشتر خواهد بود. بیش از همیشه مورد نیاز است در هر صورت، حتی اگر آیفون 14 و آیفون 15 بادوام ترین گوشی های موجود در بازار باشند، به اندازه نوکیا 3310 بادوام نخواهند بود، به همین دلیل است که همیشه باید از قاب و محافظ صفحه استفاده کنید.

در پایان: آیا هدف نهایی اپل از آیفون ساخت یک نوکیا مدرن است؟

در حالی که برخی از سازندگان گوشی اندرویدی می خواهند آیفون بسازند، اپل کار خودش را انجام می دهد. بسیار بی خطر است که فرض کنیم کوپرتینو سعی نمی کند به معنای واقعی کلمه از تکالیف نوکیا تقلید کند (خدا را شکر)، اما چیزی که می توان روی آن شرط بندی کرد این است که تمرکز اپل بر روی دوام، استقامت و سیستم دوربین آیفون در حال افزایش است. در حالی که برندهای گوشی های موجود و در حال ظهور مانند Nothing کارل پی که هدفش سقوط اپل از اوج است، تیم کوک و شرکت هم بازی خودشان را می کنند – آسمان آبی است. آسمان آبی است… و نکته آخر اینجاست که ما به تلفن های بادوام تر با باتری بهتر و دوربین های خوب نیاز داریم، بنابراین هر کاری که اپل برای تحقق آن انجام می دهد، خوش آمدید. همچنین، همانطور که مشخص است، نوکیا/HMD قصد ندارد به این زودی گوشی های پرچمداری را عرضه کند: “ساخت یک گوشی 800 دلاری در حال حاضر برای ما منطقی نیست.” آدام فرگوسن، رئیس بازاریابی محصول در HMD، این یک چیز بد است. و من مشتاقانه منتظر بازگشت نوکیا به رقابت پرچمداران در اسرع وقت هستم! اما تا آن زمان… اپل ممکن است بهترین چیز بعدی برای طرفداران OG برند فنلاندی باشد. اوتو، درست است؟ “Outo” “عجیب” فنلاندی است. عجیب است، درست است؟

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *