چاگا
سلامت

چاگا چیست؟ آنچه در مورد مزایای بالقوه باید بدانید

قارچ چاگا چیست؟

این قارچ مطمئناً شبیه چیزی نیست که بخواهید لمس کنید، چه برسد به خوردن. اما چاگا علیرغم ظاهری شبیه تومور، چاقو و زغال سنگ، چیزهای زیادی برای آن دارد.

چاگا نام رایج این قارچ است Inonotus obliquus. این در واقع یک رشد سرطانی است که تقریباً به طور انحصاری در درختان توس رخ می دهد و اغلب درخت را پس از حمله به داخل درخت می کشد.

اشتها آور به نظر می رسد، درست است؟ اما در حالی که قارچ چاگا نشانه مرگ قریب الوقوع درخت است، عکس این موضوع برای انسان صادق است.

چاگا

آنتی اکسیدان های قوی موجود در این قارچ ممکن است به طور بالقوه از رشد تومور جلوگیری کند یا آن را کند کند. سایر فواید احتمالی چاگا شامل کاهش کلسترول و مبارزه با بیماری قلبی است.

اما تحقیقات در مورد این مزایای احتمالی چه می گوید؟ ما در حال غواصی عمیق‌تر به آنچه باید قبل از شکستن تکه‌ای از چاگا یا تهیه یک فنجان قهوه قارچ چاگا برای سلامتی بهتر بدانید، می‌پردازیم.

بله، شما کاملاً در همه جا چاگا را می بینید

اگر فید رسانه های اجتماعی شما مملو از افرادی است که از مزایای قارچ چاگا ستایش می کنند، دست خود را بلند کنید. تو تنها نیستی

محبوبیت تازه کشف شده آنها با بیماری همه گیر و رسانه های اجتماعی مرتبط است. مردم به دنبال راه‌های آسان برای لایه‌برداری بیشتر محافظت از تقویت‌کننده سیستم ایمنی هستند. و خوب، آنها دوست دارند در مورد آن پست بگذارند.

بر اساس این گزارش، مکمل های قارچ در سال 2020 رشد دو رقمی 46 درصدی را تجربه کردند چشم انداز تغذیه ای. بازار چاگا به طور خاص 11.9 درصد رشد کرد.

این قارچ‌ها شاید محبوب زشت مکمل‌های غذایی امروزی باشند، اما یک داروی گیاهی با قدمت هزاران سال در روسیه و آسیا هستند.

با چاگا چه کار می کنی؟

یکی از محبوب ترین راه ها برای بهره مندی از فواید قارچ چاگا، نوشیدن آن در چای یا قهوه است. جالب اینجاست که در طول جنگ جهانی دوم و کمبود قهوه مرتبط، فنلاند از چاگا برای تهیه قهوه استفاده کرد.

پودر چاگا همچنین به خوبی با اسموتی ها یا خمیر پنکیک مخلوط می شود و به شکل قرص نیز می آید.

چه چیزی در مورد چاگا عالی است؟

جذابیت چاگا از ارزش دارویی آن ناشی می شود تا تغذیه. از این گذشته، مردم قارچ‌های چاگا را در خواربار فروشی جمع‌آوری نمی‌کنند و آن‌ها را به سالاد اضافه نمی‌کنند یا آن‌ها را در سرخ‌کرده نمی‌ریزند.

ممکن است در وب‌سایت‌هایی که چاگا می‌فروشند «حقایق» تغذیه‌ای را ببینید، اما هیچ مدرکی برای حمایت از ارزش‌های تغذیه‌ای وجود ندارد.

آنچه که ما از تحقیقات می دانیم این است که چاگا مملو از آنتی اکسیدان است و طبق ادعای مجله اتنوفارماکولوژی.

محتوای آنتی اکسیدانی آن ممکن است یکی از دلایلی باشد که چاگا می تواند به طور بالقوه در برابر بیماری ها و سرطان محافظت کند. دلیل دیگر: اسید بتولینیک.

اسید بتولینیک که به دلیل خواص ضد سرطانی اش شناخته شده است، در درختان توس یافت می شود مجله بین المللی علوم مولکولی. قارچ چاگا با رشد روی درخت توس جذب می شود.

چگا چگونه برداشت می شود؟

آیا وسوسه شده اید که چای چاگای خود را DIY کنید؟ مطمئناً می توانید – اگر بتوانید آنها را پیدا کنید.

در ایالات متحده، آنها عمدتا در آلاسکا و برخی دیگر از ایالت های سردسیر یافت می شوند. بنابراین بسته به جایی که در آن زندگی می کنید، ممکن است بتوانید هنگام قدم زدن در جنگل آنها را پیدا کنید.

قبل از اینکه در جنگل جستجو کنید، به یاد داشته باشید که بسیاری از قارچ ها سمی هستند. همه قارچ‌های وحشی، از جمله چاگا، باید 100 درصد مثبت قبل از خوردن آن‌ها شناسایی شوند. از این مرحله بگذرید و می توانید پسر عموی مرگبار چاگا را بخورید.

برداشت چاگا در تمام طول سال اتفاق می‌افتد، اما توده سیاه و زغال‌مانند در زمستان که برگ‌ها کمیاب هستند، بسیار راحت‌تر روی درختان توس دیده می‌شود.

گزارش هایی از رشد قارچ چاگا تا 30 اینچ طول و 20 اینچ عرض و وزن حدود 7 تا 10 پوند وجود دارد.

اینها قارچ های دکمه ای ظریفی نیستند. نمای بیرونی Chaga سخت است، در حالی که داخل نارنجی مایل به قرمز نرم است. مردم چاگا را با تیشه، تبر یا چاقو برداشت می کنند.

حذف قارچ به درخت آسیبی نمی رساند – احتمالاً قبلاً مرده یا مرده است. اگر آسیب به داخل درخت نرسیده باشد، حذف چاگا سرطانی ممکن است درخت را نجات دهد.

پس از بریدن از درخت، چاگا در یک محیط خشک با جریان هوای خوب ذخیره می شود. از آنجا می توان آن را به قطعات کوچک تقسیم کرد یا برای مکمل ها و عصاره ها به پودر تبدیل کرد.

فواید بالقوه قارچ چاگا برای سلامتی

مطالعاتی که تاکنون در مورد فواید چاگا برای سلامتی انجام شده است، دلگرم کننده است، اگرچه دانشمندان می گویند تحقیقات بیشتری لازم است.

چاگا می تواند در درمان سرطان کمک کننده باشد. Rossia Parrish، پزشک متخصص طب طبیعی با Boulder Natural می گوید: این می تواند به کاهش فشار خون، کلسترول و قند خون کمک کند و همچنین می تواند با تنظیم سیتوکین هایی که به افزایش سلول های جنگنده ایمنی مانند گلبول های سفید کمک می کند به سیستم ایمنی بدن کمک کند. بهداشت در بولدر، کلرادو.

اخطار این است که محققان فقط مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی انجام داده اند. هیچ آزمایش بالینی مبتنی بر انسان برای ارزیابی ایمنی، اثربخشی یا دوز چاگا برای پیشگیری یا درمان بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، دیابت و سایر بیماری‌ها انجام نشده است.

با این حال، مردم از قارچ چاگا به تنهایی یا تحت نظر پزشک طبیعی برای تقویت ایمنی، بهبود سلامت کلی و حمایت از تلاش‌ها برای درمان شرایط پزشکی استفاده می‌کنند.

التهاب و ایمنی

هم مطالعات حیوانی و هم در لوله آزمایش در مجله طب سنتی و مکمل کاهش التهاب و افزایش خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی از طریق توانایی چاگا در افزایش گلبول های سفید خون. اما بدون مطالعه روی انسان، خیلی زود است که بگوییم آیا می تواند برای شما مفید باشد یا خیر.

به گفته دانا هونس، دکترا، متخصص تغذیه در مرکز پزشکی رونالد ریگان UCLA، یافته ها جالب است: گلبول های سفید خون دفاع اصلی بدن در برابر ویروس ها و باکتری ها هستند. آنها به بدن شما کمک می کنند تا با باکتری ها و ویروس ها مبارزه کند و شما را سالم نگه می دارد.

همین تحقیق نشان داد که قارچ چاگا از تولید سیتوکین‌ها که نشانگرهای التهاب هستند، جلوگیری می‌کند.

سرطان

تحسین شده ترین ویژگی چاگا فعالیت های ضد توموری ادعا شده آن است. بنا به گفته‌ها، این گیاه در چندین کشور برداشت شده و برای درمان سرطان استفاده شده است آدنوکارسینوم ریوی: رویکردهای درمان. اما باز هم، مطالعات انسانی هنوز این یافته را تایید نکرده است.

هانس، که همچنین استاد دانشکده بهداشت عمومی فیلدینگ در لس آنجلس است، می‌گوید: «مطالعات روی حیوانات و لوله‌های آزمایش نشان می‌دهد که چاگا می‌تواند از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری کند و شاید حتی آن را کند کند».

به گفته هانس، یک مطالعه روی موش ها کاهش 60 درصدی اندازه تومور را نشان داد و یک مطالعه لوله آزمایشی روی سلول های انسانی از کبد، ریه، سینه، پروستات و روده بزرگ نشان داد که چاگا از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

دیابت

مدیریت قند خون برای افراد دیابتی ضروری است. وقتی سطح قند خون به طور مداوم بالا باشد، باعث آسیب به اندام های حیاتی، چشم ها و اعصاب می شود و خطر بیماری قلبی، سکته و بیماری کلیوی را افزایش می دهد.

مردم شیفته پتانسیل چاگا برای مدیریت قند خون هستند، اما تاکنون فقط روی موش ها آزمایش شده است.

در مطالعه ای که در زیست پزشکی و دارودرمانی، محققان عصاره قارچ چاگا را به گروهی از موش های دارای اضافه وزن مبتلا به دیابت نوع 2 دادند. در مقایسه با موش هایی که چاگا نخوردند، موش های قارچ خوار سطح قند خون و مقاومت به انسولین را کاهش دادند.

کلسترول

با غلظت بالای آنتی اکسیدان چاگا، ممکن است به افرادی که کلسترول بالایی دارند کمک کند. این به نوبه خود می تواند به محافظت در برابر گرفتگی عروق و بیماری قلبی کمک کند.

در همان زیست پزشکی و دارودرمانی در مطالعه ای که در بالا ذکر شد، موش های دارای اضافه وزن مبتلا به دیابت نوع 2 که عصاره قارچ چاگا مصرف کردند، کلسترول «بد» LDL را کاهش داده و کلسترول «خوب» HDL را افزایش دادند.

چه کسی باید از قارچ چاگا اجتناب کند؟

چاگا ممکن است با داروها و سایر مکمل‌ها تداخل داشته باشد یا بر وضعیت سلامتی موجود تأثیر بگذارد. بنابراین قبل از اینکه سعی کنید آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، با پزشک خود صحبت کنید.

به خاطر داشته باشید، قارچ چاگا ممکن است از جذب برخی از مواد مغذی جلوگیری کند و در دوزهای بالا می تواند سمی باشد.

پریش هشدار می دهد: «قارچ های چاگا بدون خطر نیستند.

اگر در یکی از دسته های زیر قرار می گیرید، ممکن است مجبور شوید از چاگا اجتناب کنید.

افرادی که مشکلات کلیوی دارند

پریش می گوید: «محتوای بالای اگزالات آنها باید برای هر کسی که چاگا مصرف می کند نگران کننده باشد.

اگزالات ها در انواع غذاها وجود دارند. مولکول های کوچک آنها مواد معدنی مانند کلسیم را به هم متصل می کنند و کریستال هایی را تشکیل می دهند که بر عملکرد عصبی، عملکرد بافت همبند و عملکرد کلیه و مثانه تأثیر می گذارد.

پریش می گوید: اگر مشکلات کلیوی دارید، از قارچ چاگا اجتناب کنید.

افراد مبتلا به پوکی استخوان

اگزالات موجود در قارچ چاگا شلاتورهای کلسیمی هستند، به این معنی که به کلسیم متصل می شوند و آن را از بدن دفع می کنند.

این یک خبر بد برای افراد مبتلا به پوکی استخوان بیماری استخوان شکننده است. کلسیم یک ماده معدنی کلیدی برای ساخت استخوان است.

پریش توضیح می‌دهد: «اگر بیمار پوکی استخوان دارد، این دلیل دیگری برای اجتناب از قارچ چاگا است، زیرا اگزالات سطح کلسیم موجود در بدن را کاهش می‌دهد.»

افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند

اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، چاگا مصرف نکنید.

هانس می گوید: «چاگا همچنین ممکن است از لخته شدن خون جلوگیری کند، بنابراین اگر رقیق کننده خون هستید، نباید از آن استفاده کنید. “و اگر در حال انجام اقداماتی هستید، نباید آن را انجام دهید.”

افرادی که از داروهای دیابت استفاده می کنند

اگر دارویی برای کنترل دیابت مصرف می کنید، از قارچ چاگا دوری کنید.

هانس می گوید: «چاگا ممکن است سطح قند خون را بیش از حد کاهش دهد و در صورت کاهش قند خون خطرناک باشد.

پریش موافق است، و خاطرنشان می کند که اگر فردی داروهایی برای تنظیم انسولین مصرف می کند، چاگا ممکن است در اثربخشی دارو اختلال ایجاد کند.

او می‌گوید: «آنها باید با پزشک خود برای تعدیل یا نظارت دقیق‌تر داروهایشان همکاری کنند.

افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی

شاگا ممکن است باعث شود سیستم ایمنی فعال تر شود و علائم بیماری های خود ایمنی را تشدید کند.

هانس می‌گوید: «من به هیچ‌کس مبتلا به بیماری‌های خودایمنی یا افرادی که پیوند عضو انجام داده‌اند توصیه نمی‌کنم این را مصرف کنند، زیرا ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد و آنها را کمتر یا مؤثرتر کند، که می‌تواند خطرناک باشد».

افرادی که باردار یا شیرده هستند

خانم‌های باردار و شیرده نیز نباید آن را مصرف کنند، زیرا ممکن است از طریق جفت یا شیردهی به نوزاد منتقل شود.هانس می گوید، و ایمنی از این بابت شناخته شده نیست.

نحوه استفاده از قارچ چاگا

اگر تصمیم دارید چاگا را امتحان کنید، ابتدا با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید. مطمئن شوید که ارائه دهنده خود را در مورد تمام داروهایی که در حال حاضر مصرف می کنید، از جمله سایر مکمل های گیاهی، آگاه کنید.

قارچ چاگا ممکن است مفید باشد، اما به خاطر داشته باشید که آنها کاملا مکمل هستند. آنها برای درمان، تشخیص، پیشگیری یا درمان بیماری ها اثبات یا توصیه نمی شوند.

طبق سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، مکمل‌ها نباید ادعاهایی مانند «پیشگیری از سرطان»، «درمان دیابت» یا «کاهش کلسترول» داشته باشند.

چای و قهوه چاگا

اگرچه چاگا یک قارچ خوراکی است، اما بسیار تلخ است و چیزی نیست که مستقیماً از درخت بخورید. (به همان اندازه که به نظر می رسد اشتها آور است – نه.)

در عوض، می توانید چای (که به آن قهوه چاگا نیز می گویند) از تکه های خام قارچ چاگا درست کنید.

هر شرکتی دستورالعمل خاص خود را دارد، اما اساساً شما آب را جوش می‌دهید و روی تکه‌های چاگا می‌ریزید. بگذارید شیب دار شود و لذت ببرید.

ممکن است بخواهید پودر قارچ چاگا آماده مخلوط را امتحان کنید. این یک گزینه بدون سر و صدا است – فقط آب جوش اضافه کنید.

می توانید چای را همانطور که هست بنوشید یا آن را به عنوان جایگزین شیر یا آب هنگام تهیه بلغور جو دوسر امتحان کنید.

به هر حال، در چای یا قهوه قارچ چاگا کافئین وجود ندارد.

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *