ویتامین
سلامت

چه ویتامین هایی باید مصرف کنم؟ افسانه های ویتامین رد شده است

افسانه: هر کسی می تواند از مولتی ویتامین بهره مند شود

در اوایل دهه 1900، بیماری های ناشی از کمبود ویتامین بی سابقه نبودند: این روزها، بسیار بعید است که به طور جدی دچار کمبود شوید. بیشتر غذاهای بسته بندی شده دارای ویتامین هستند. مطمئناً، بسیاری از ما می‌توانیم با چند وعده بیشتر محصول روزانه کار کنیم، اما یک مولتی در جایگزینی آن‌ها کار خوبی انجام نمی‌دهد. ماریان نوهوسر، دکترای برنامه پیشگیری از سرطان در مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون در سیاتل، می‌گوید: «مولتی‌ویتامین‌ها ممکن است دوجین ماده تشکیل دهند، اما گیاهان دارای صدها ترکیب مفید دیگر هستند». “اگر فقط یک مولتی ویتامین مصرف کنید، بسیاری از ترکیبات را از دست خواهید داد که ممکن است فوایدی داشته باشند.” این 8 ویتامین دیگر را که اگر خطرناک نباشند بی فایده هستند را از دست ندهید.

باور غلط: یک مولتی ویتامین می تواند یک رژیم غذایی بد را جبران کند

بیمه نامه در یک قرص؟ اگر فقط اینطور بود. یک مطالعه به یافته‌های ابتکار بهداشت زنان، یک مطالعه بلندمدت روی بیش از 160هزار زن میانسال، پرداخت. داده ها نشان داد که مصرف کنندگان مولتی ویتامین، حداقل در مورد بیماری های بزرگ مانند سرطان، بیماری قلبی، سکته مغزی، سالم تر از افرادی نیستند که قرص ها را مصرف نمی کنند. نویسنده این مطالعه، می گوید: «حتی زنانی که رژیم غذایی ضعیفی داشتند، با مصرف مولتی ویتامین کمکی نمی کردند. در اینجا چند اشتباه ویتامین دیگری که نمی دانستید مرتکب می شوید آورده شده است.

افسانه: ویتامین C یک جنگنده سرماخوردگی است

در دهه 1970، لینوس پاولینگ، برنده جایزه نوبل، این ایده را رایج کرد که ویتامین C می تواند از سرماخوردگی جلوگیری کند. امروزه داروخانه ها مملو از داروهای مبتنی بر ویتامین C هستند. اما به هیاهو کشیده نشوید. در سال 2013، محققان مجموعه ای از مطالعات مربوط به چندین دهه قبل را که شامل بیش از 11هزار نفر بود، تجزیه و تحلیل کردند تا به یک نتیجه ناامیدکننده رسیدند: ویتامین C از سرماخوردگی جلوگیری نمی کند، مگر در بین دو ماراتن، اسکی بازان و سربازانی که در تمرینات زیر قطبی بودند. این ماده مغذی ممکن است به شما کمک کند روزی سریعتر از سرماخوردگی بهبود پیدا کنید، اما مصرف C فقط پس از ظهور علائم کمکی نمی کند. محققان نتیجه می‌گیرند که بیماران می‌توانند خودشان تصمیم بگیرند که آیا مصرف قرص‌ها در طول سال برای حداقل فایده ارزش پول را دارد یا خیر.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *