بودجه گیاهی
سلامت

چگونه بر اساس بودجه گیاهی بخوریم: 12 نکته تخصصی

اگر به دنبال مصرف بیشتر غذاهای گیاهی هستید، لازم نیست پول زیادی خرج کنید.

یک رژیم گیاهخواری یا بودجه گیاهی – یا به سادگی که گیاهان بیشتری به آن اضافه شده است – می تواند مقرون به صرفه باشد و در بسیاری از موارد می تواند هزینه کمتری نسبت به پیروی از یک رژیم غذایی سنتی داشته باشد. بنابراین بله، شما هنوز هم می توانید با بودجه گیاهی بخورید.

بریجت وود، RD در رنو، نوادا، می‌گوید: «وقتی مردم به خوردن گیاهی فکر می‌کنند، فکر می‌کنند به محصولات تخصصی نیاز دارند.

اما شما می توانید کار را با چیزهایی مانند لوبیا، حبوبات، آجیل، توفو، ادامام، سبزیجات، میوه ها و غلات کامل انجام دهید. این اقلام اغلب مقرون به صرفه تر از غذاهای گیاهی بسته بندی شده هستند و همچنین می توانند مغذی تر باشند.

اینطور فکر کنید: با شام یک پروتئین می خواهید. خوب، در FreshDirect، می توانید 14 اونس توفو را با قیمت 3.49 دلار دریافت کنید – یا می توانید سینه بوقلمون را با قیمت 7.99 دلار در هر پوند یا استیک با حداقل 12.99 دلار در هر پوند تهیه کنید. گزینه مبتنی بر گیاه هزینه بسیار کمتری دارد.

خوردن گیاهی سالم است

قبل از اینکه به چگونگی صرفه جویی در پول بپردازیم، بیایید در مورد اینکه خوردن گیاهی به چه معناست صحبت کنیم.

در مقابل رژیم گیاهخواری یا گیاهخواری، یک رژیم گیاهی ممکن است شامل برخی از گوشت و محصولات حیوانی و همچنین مرغ و غذاهای دریایی باشد. بنابراین می توانید یک گیاهخوار باشید و از یک رژیم غذایی گیاهی پیروی کنید – یا می توانید در یک رژیم غذایی گیاهی یک انعطاف پذیر باشید. (رژیم غذایی انعطاف‌پذیر بدون قطع کامل گوشت به سمت گیاهان متمایل است.)

خوردن یک رژیم غذایی گیاهی به معنای خوردن بیشتر گیاهان از جمله پروتئین گیاهی است.

بث استارک، RDN در هریسبورگ، پنسیلوانیا می‌گوید: «از آنجایی که یک رژیم غذایی مبتنی بر گیاه به‌خوبی برنامه‌ریزی‌شده شامل مصرف کلی ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی قدرتمند و محافظ سلامتی است، مزایای سلامتی زیادی را ارائه می‌دهد.

بودجه گیاهی

گیاهی

این شامل کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت و برخی سرطان ها می شود. یک رژیم غذایی گیاهی همچنین به لطف دریافت فیبر بیشتر، روده سالم‌تری را تقویت می‌کند.

البته، برای به دست آوردن این فواید سلامتی، باید وعده های غذایی متعادل بخورید. به پروتئین (به عنوان مثال، توفو، لوبیا، آجیل یا دانه ها)، یک چربی سالم (مانند آووکادو، زیتون یا روغن زیتون)، یک غلات کامل (مانند برنج قهوه ای، کینوا یا جو دوسر) و یک سبزی فکر کنید. یا میوه در هر وعده غذایی

استارک می افزاید: «رژیم غذایی گیاهی گزینه سالم تری نیست و زمانی که فاقد مواد مغذی باشد، فواید سلامتی مثبتی به همراه نخواهد داشت.

پخت دسته ای غلات کامل

در ابتدای هفته، یک دسته بزرگ از غلات کامل مورد علاقه خود، مانند برنج قهوه ای مقرون به صرفه، آماده کنید تا در وعده های غذایی سریع مانند کاسه غلات، سالاد، کاسرول، تاکو، یا سیب زمینی سرخ شده در زمانی که زمان خاصی دارید، بگنجانید. استارک می گوید: -فشرده شد.

برنج یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین غلات گیاهی است که می‌توان از آن به‌عنوان ماده اصلی غذا یا یک غذای جانبی کمکی لذت برد. همچنین برای کشش بخش ها و در عین حال افزایش تغذیه عالی است.

چندین وعده غذایی با همان پروتئین برنامه ریزی کنید

متخصص تغذیه گیاهی، می گوید: “اگر دو تا سه وعده غذایی یا میان وعده دارید که از لوبیا چیتی استفاده می کند، پختن یک دسته در آخر هفته و استفاده از آنها در طول هفته برای ایجاد چندین وعده غذایی مختلف آسان است.” در ساگیناو، میشیگان

با پختن فله‌ای یک ماده، می‌توانید یک کوسادیلا با لوبیا و سبزی درست کنید، لوبیاها را به مخلوط توفو و سبزیجات اضافه کنید و مقداری را به عنوان ساندویچ له کنید. از طریق برنامه ریزی و آماده سازی وعده های غذایی، می توانید غذاهای خوشمزه و ارزان قیمت گیاهی را در خانه درست کنید.

4/5 - (1 امتیاز)
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *