خط و خش عینک آفتابی
ترفند دخترانه خانه داری متفرقه

چگونه خراش یا خط و خش عینک آفتابی را برطرف کنیم؟

در این روزهای گرم و آفتابی تابستانی، هیچ چیز به اندازه عینک آفتابی با شیشه زشت خراشیده یا خط و خش دار آزار دهنده نیست. با این وجود ، همان عینک های خط و خش دار هم برای بیرون رفتن از خانه و قرار گرفتن در معرض آفتاب سوزان و کورکننده بسیار ضروری هستند. خمیردندان یک محصول معجزه آسا است که برای از بین بردن خش عینک آفتابی خود به آن نیاز دارید.

منتها برای رفع خط و خش استفاده از خمیر دندانی که فاقد سفیدکننده، ژل یا مواد جرمگیر تمیزکننده باشد حائز اهمیت است. فارغ از آن، شما به یک پارچه میکروفیبر و یک کاسه کوچک با آب ولرم نیز نیاز دارید. قبل از هر چیز ، اطمینان حاصل کنید که عینک آفتابی شما در این کاسه جای می گیرد.

روش از بین بردن خط و خش روی شیشه عینک آفتابی

ابتدا، مطمئن شوید که لنزها را با پارچه میکروفیبر کاملاً تمیز کرده اید.
کمی خمیردندان (تقریبا به اندازه یک نخود) روی انگشت خود فشار دهید. حال خمیردندان را روی قسمت بیرونی یکی از لنزها بگذارید و به مدت حدود پنج دقیقه، روی شیشه بمالید.
این روند را برای لنزهای دیگر هم تکرار کنید.
در مرحله بعد ، عینک آفتابی را درون کاسه آب ولرم قرار دهید.
بقایای خمیر دندان را به طور کامل بشویید.
عینک را با پارچه میکروفیبر خشک کنید.
حالا وقتش رسیده که به لنزها نگاهی بیندازید تا متوجه شوید اثری از خط و خش روی آن نمی بینید و همه خراش های زشت محو شده اند.

ابتدا به آرامی عینک آفتابی خود را با یک پارچه نرم، ترجیحاً پارچه میکروفیبر پاک کنید. اگر مقدار زیادی کثیفی یا زباله روی لنز وجود دارد، از یک تکه آب و صابون ملایم برای پاک کردن آن استفاده کنید. از مواد شیمیایی خشن یا ساینده استفاده نکنید زیرا ممکن است به پوشش لنز آسیب برساند. سپس مخلوطی 50/50 از سرکه سفید و آب درست کنید. پارچه خود را به مخلوط آغشته کنید و عینک آفتابی را به آرامی با حرکات دایره ای پاک کنید. وقتی تمام لنز را دیدید، با آب تمیز بشویید و با حوله میکروفایبر خشک کنید. اگر همچنان خراش دیدید، می توانید از مقدار کمی جوش شیرین روی پارچه مرطوب استفاده کنید. به آرامی ناحیه مورد نظر را با حرکات دایره ای مالش دهید، سپس با آب تمیز بشویید. اکنون عینک آفتابی شما باید بدون خط و خش باشد!

از طرف دیگر، اینها برخی از مواردی هستند که می توانید برای تعمیر عینک آفتابی خراشیده استفاده کنید:

1) خمیر دندان
تعمیر خش عینک آفتابی
بله خمیر دندان! مقدار کمی خمیر دندان را روی یک پارچه نرم بمالید و با حرکات دایره ای روی خراش ها بمالید. پس از پردازش کل لنز، با آب تمیز بشویید و با حوله میکروفیبر خشک کنید.

2) ضد آفتاب
مقدار کمی کرم ضد آفتاب را روی یک پارچه نرم بمالید و با حرکات دایره ای روی خراش ها بمالید. پس از پردازش کل لنز، با آب تمیز بشویید و با حوله میکروفیبر خشک کنید.

3) واکس ماشین
از واکس ماشین برای از بین بردن خط و خش عینک آفتابی نیز می توان استفاده کرد. به سادگی مقدار کمی واکس ماشین را روی خراش بمالید و سپس با یک پارچه نرم پاک کنید. ممکن است لازم باشد این فرآیند را چند بار تکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. با این حال، این باید به عنوان آخرین راه حل استفاده شود. ما واقعاً استفاده از واکس ماشین را برای از بین بردن خراش توصیه نمی کنیم زیرا اگر با دقت استفاده نشود می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

4) سمباده

اگر در تنگنا هستید و باید هر چه زودتر خراش ها را بردارید، می توانید کاغذ سنباده را امتحان کنید. ما این روش را توصیه نمی کنیم زیرا می تواند به پوشش لنز آسیب برساند، اما اگر مراقب باشید می تواند کارساز باشد. با کاغذ سنباده بسیار ریز شروع کنید و به سطح متوسط ​​برسانید. کاغذ سنباده را به آرامی با حرکات دایره ای روی خراش بمالید تا زمانی که از بین برود. با آب تمیز بشویید و با حوله میکروفیبر خود خشک کنید.

چگونه خراش های عینک طبی را پاک کنم؟

اگر عینک طبی شما کمی فرسوده به نظر می رسد، ممکن است زمان رفع خراش ها فرا رسیده باشد. اگرچه انجام این کار به تنهایی امکان پذیر است، اما توصیه می کنیم آن را به یک متخصص ببرید. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا یک راهنمای سریع و آسان در مورد نحوه پاک کردن خراش روی عینک ارائه شده است.

با تمیز کردن لنزها با محلول آب و صابون ملایم شروع کنید. وقتی تمیز شدند، آنها را با یک پارچه نرم خشک کنید. سپس مقدار کمی خمیر دندان را روی یک پنبه یا سواب بمالید. خمیر دندان را با حرکات دایره ای به آرامی روی خراش بمالید. مواظب باشید خمیر دندان در آن ناحیه قرار نگیرد. پس از مالیدن خمیر دندان روی خراش، لنزها را با آب گرم بشویید. آنها را خشک کنید و نتیجه را ببینید. اگر خراش هنوز قابل مشاهده است، روند را تکرار کنید. ممکن است مجبور شوید این کار را چند بار تکرار کنید تا خراش کاملاً از بین برود.

اگر به دنبال راهی ساده و موثر برای از بین بردن خراش های عینک طبی خود هستید، این روش را امتحان کنید.با کمی قدرت عضلانی، باید در کمترین زمان از شر این خراش های مزاحم خلاص شوید!

سوالات متداول
س: چگونه از خراشیدن عینک آفتابی خود در وهله اول جلوگیری کنم؟
پاسخ: برای جلوگیری از خراشیدگی عینک آفتابی خود در وهله اول، باید از نگهداری آن در کیف یا جیب خودداری کنید. همچنین هنگام تمیز کردن آنها باید مراقب باشید و از مواد شیمیایی خشن یا مواد ساینده استفاده نکنید. همچنین می توانید یک پاک کننده لنز خریداری کنید که از خراشیدگی جلوگیری می کند.

س: هر چند وقت یکبار باید عینک آفتابی را تمیز کنم؟
پاسخ: شما باید حداقل هفته ای یک بار عینک آفتابی خود را تمیز کنید، اما اگر در معرض آلودگی، گرد و غبار یا سایر مواد زائد باشد، بیشتر اوقات آن را تمیز کنید. هنگام تمیز کردن عینک آفتابی خود، حتما از پارچه نرم و مواد شوینده ملایم استفاده کنید تا از خراشیدگی عینک جلوگیری کنید.

س: آیا حکاکی شیشه برای از بین بردن خراش روی عینک امن است؟
پاسخ: بله، حکاکی شیشه ای برای استفاده بی خطر است

منبع: treehut

 

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *