کره بادام زمینی
سلامت

کره بادام در مقابل کره بادام زمینی: کدام یک سالم تر است؟

 

کره بادام در مقابل کره بادام زمینی

کره بادام زمینی بیش از هر زمان دیگری رقابت دارد، زیرا اکنون تعداد فزاینده ای از کره های آجیل و دانه ها در قفسه های سوپرمارکت ها، بین تکه های نان و هر جای دیگری که کره بادام زمینی به طور سنتی ظاهر می شود به آن می پیوندند.

کره بادام یک جایگزین کره بادام زمینی محبوب و آسان است، اما آیا واقعا برای شما بهتر از کره بادام زمینی قدیمی است؟

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی

کریستی کرو-وایت، RD، دانشیار و رئیس بخش، گروه تغذیه انسانی و مدیریت مهمان‌نوازی، دانشگاه آلاباما، می‌گوید: لزوماً نه. او می گوید: «پروفایل مواد مغذی بین کره بادام و کره بادام زمینی تفاوت چندانی ندارد.

کره بادام حاوی بادام بو داده است، در حالی که کره بادام زمینی حاوی بادام زمینی بوداده است که از نظر فنی حبوبات هستند (نه آجیل درختی مانند بادام یا گردو). سایر مواد ممکن است برای طعم، بافت یا برای حفظ ماندگاری اضافه شوند.

در اینجا آنچه شما باید در مورد پروفایل های تغذیه این دو کره و نحوه انتخاب بهترین یکی برای نیازهای سلامتی خود بدانید آورده شده است.

کالری و چربی های سالم

Eshani Ewing، RD در Orlando Health در اورلاندو توضیح می دهد که دو کره آجیل، در شکل های طبیعی خود بدون مواد افزودنی، اساساً در مورد کالری، پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و چربی برابر هستند.

دو کره آجیل حاوی ترکیبی از چربی‌های تک غیراشباع سالم و چربی‌های غیراشباع چندگانه همراه با چربی‌های اشباع شده کمتر سالم هستند. اوینگ می گوید، در مقایسه با کره بادام زمینی، کره بادام دارای چربی تک غیراشباع تک غیراشباع مفید برای قلب کمی بیشتر از کره بادام زمینی است.

چربی های تک غیراشباع به کاهش سطح لیپوپروتئین با چگالی کم یا «کلسترول بد» در خون کمک می کنند و خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش می دهند.

در اینجا حقایق تغذیه ای برای یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی و یک قاشق غذاخوری کره بادام آورده شده است. توجه داشته باشید که فیبر برای کره بادام و محتوای شکر برای کره بادام زمینی بیشتر است، اما پروتئین و کالری تقریباً یکسان هستند.

حقایق تغذیه ای کره بادام زمینی

کالری: 96 کالری

پروتئین: 3.6 گرم (8٪ DV)

کربوهیدرات ها: 4 گرم

فیبر: 0.8 گرم (4٪ DV)

چربی: 8 گرم (13% DV)

قند: 1.7 گرم

حقایق تغذیه ای کره بادام

کالری: 98 کالری

پروتئین: 3.4 گرم (7٪ DV)

کربوهیدرات ها: 3 گرم

فیبر: 1.6 گرم (7٪ DV))

چربی: 9 گرم (14% DV)

قند: 1 گرم

پروفایل ویتامین و مواد معدنی

کره بادام نسبت به همتای بادام زمینی خود کمی بیشتر از آنتی اکسیدان قوی ویتامین E، آهن، منیزیم و کلسیم دارد. محتوای بالای ویتامین E بادام یکی از بزرگترین و بهترین مزایای سلامتی این آجیل درختی است. (در اینجا سایر فواید سلامتی بادام آورده شده است.)

یوینگ می گوید: «کره بادام حدود هشت برابر بیشتر از کره بادام زمینی کلسیم دارد. این مقدار 56 میلی گرم در مقابل 7 میلی گرم بادام زمینی در هر قاشق غذاخوری است. دریافت کلسیم کافی برای استخوان های سالم مهم است. مؤسسه ملی سلامت توصیه می‌کند اگر بین ۱۹ تا ۵۰ و ۱۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم دارید، اگر زن بالای ۵۰ سال یا مرد بالای ۷۰ سال هستید، ۱۰۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز مصرف کنید.

در مجموع، این تفاوت‌های تغذیه‌ای آنقدر کوچک هستند که نمی‌توانند به نفع کره بادام نسبت به کره بادام‌زمینی برای همه منعطف شوند.

اوینگ می گوید: «اگر به اندازه کافی از این ویتامین ها یا مواد معدنی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید، ممکن است منطقی باشد که هر از گاهی مقداری کره بادام اضافه کنید.

مواد اضافه شده

کره بادام معمولاً نسبت به کره بادام زمینی قند کمتری دارد، اما به گفته کرو وایت، مهم است که برچسب ها را بخوانید و مارک هایی را انتخاب کنید که شکر اضافه ندارند.

او پیشنهاد می کند که به دنبال مارک هایی با یک ماده واحد مانند بادام بو داده یا بادام زمینی بوداده باشید. او می‌گوید: «شما نمی‌خواهید چیزی جز مهره انتخابی خود را ببینید. او خاطرنشان می کند، همچنین مراقب نمک، روغن، مواد نگهدارنده یا شکلات اضافه شده باشید. اینها را می توان برای بهبود طعم یا بافت یا افزایش عمر مفید اضافه کرد.

بنابراین، هنگامی که صحبت از کره بادام در مقابل کره بادام زمینی به میان می آید، “تصمیم گیری بستگی به این دارد که چه چیز دیگری به کره ها اضافه شود.”

سایر نگرانی های سلامتی

رابین فروتن، متخصص تغذیه، متخصص تغذیه پزشکی در مرکز موریسون در نیویورک و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، می‌گوید: بادام‌زمینی تمایل دارد حاوی آثاری از مواد سمی به نام آفلاتوکسین از قارچ‌های آسپرژیلوس باشد.

آفلاتوکسین یک ماده شیمیایی سرطان زا شناخته شده است. او می گوید: «برشته کردن مقدار آفلاتوکسین را کاهش می دهد، اما آن را به طور کامل از بین نمی برد. حداکثر حد مجاز آفلاتوکسین در بادام زمینی و سایر غذاها وجود دارد که توسط FDA تعیین شده است، بنابراین ما موارد مشابهی از شیوع کامل آفلاتوکسین را نداریم که در مناطقی از جهان که بادام زمینی پرورش می دهند، وجود دارد.

با این حال، او می گوید، نگرانی در مورد اینکه آیا این آستانه خیلی بالا است یا خیر وجود دارد. سطوح مجاز اتحادیه اروپا کسری از آن چیزی است که ایالات متحده اجازه می دهد.

او هشدار می دهد که این بدان معنا نیست که هرگز نباید بادام زمینی یا کره بادام زمینی بخورید.

توصیه او به مشتریان؟ او می گوید: «انواع آجیل و کره های آجیلی را که انتخاب می کنید بچرخانید. “هر نوع آجیل و دانه طعم، بافت و ترکیبی از مواد مغذی خاص خود را دارد، بنابراین درست مانند بسیاری از چیزها، تنوع نیز چیز خوبی است.”

اوینگ می افزاید: کره بادام بیشتر از کره بادام زمینی به دلیل برداشت و فرآوری مربوطه گران تر است.

اخرین حرف

بادام و کره بادام زمینی دارای مشخصات تغذیه ای مشابهی هستند، بنابراین جایی برای هر دو در یک رژیم غذایی سالم وجود دارد، به شرطی که انواع طبیعی بدون نمک یا شکر اضافه را انتخاب کنید.

با توجه به تفاوت هزینه ها، یوینگ پیشنهاد می کند که از کره بادام زمینی در دستور العمل هایی استفاده کنید که به مقادیر بیشتری نیاز دارند و از کره بادام در نان تست یا اسموتی استفاده کنید. اگر به آجیل های درختی مانند بادام حساسیت دارید، کره بادام زمینی برنده اصلی است.

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *