کوئیزهای هوش مصنوعی
متفرقه

آزمایش کوئیزهای هوش مصنوعی در ویدیوهای آموزشی یوتیوب

به گزارش نتگام، یوتیوب در حال آزمایش با کوییزهای تولید شده توسط هوش مصنوعی روی اپلیکیشن موبایل خود برای دستگاه‌های iOS و اندروید است. این کوییزها طراحی شده‌اند تا به بینندگان کمک کنند بیشتر درباره موضوعی که در ویدیوی آموزشی نمایش داده شده است بیاموزند.

هدف از کوییزهای هوش مصنوعی

هدف اصلی این کوییزهای تولید شده توسط هوش مصنوعی، کمک به پلتفرم به اشتراک‌گذاری ویدیو در درک بهتر محتوا است. گوگل اعتقاد دارد، از طریق این کوییزها، یوتیوب بهتر می‌تواند بفهمد هر ویدیو چه میزان موضوع مورد نظر را پوشش می‌دهد.

عملکرد و توسعه کوییزهای هوش مصنوعی

با توجه به اطلاعات موجود، این کوییزهای تولید شده توسط هوش مصنوعی در حال حاضر به یک درصد کوچکی از کاربرانی که چند ویدیوی آموزشی مشاهده می‌کنند، ارائه می‌شود. این ویژگی فقط برای بخشی از محتوای زبان انگلیسی در صفحه اصلی به صورت پیوندهای زیر ویدیوهای تازه تماشا شده قابل مشاهده است.

مراقبت از امکان ثبات و اجرا بلندمدت

مهم است بدانیم که همه آزمایش‌های یوتیوب به پلتفرم نمی‌رسند، بنابراین جالب خواهد بود ببینیم آیا این ویژگی مورد توجه باقی خواهد ماند یا خیر. نمی‌توانیم قطعی باشیم که چندین نفر به خصوص اگر دیگر در دوران تحصیل نباشند علاقه‌مند به آزمون‌گیری در حین پیمایش ویدیوها باشند.

یوتیوب به عنوان مقصدی برای یادگیری

با اینکه یوتیوب خود را به عنوان یک مقصد برای کاربران برای یادگیری موضوعات جدید تأسیس کرده است، از تعویض لاستیک ماشین تا انجام پرش به عقب. حساب‌های “ادوتیمنت” مانند TED-Ed و HowToBasic از بین کانال‌های آموزشی پرطرفدارتر هستند که به ترتیب 18.8 میلیون و 17.3 میلیون دنبال‌کننده دارند.

استفاده از کوییزهای هوش مصنوعی برای یادگیری عمیقتر

علاوه بر این، بسیاری از معلمان برای ایجاد محتوای آموزشی ویدیویی به یوتیوب مراجعه می‌کنند و ویدیوها را کشف و به اشتراک می‌گذارند. بنابراین برای کسانی که واقعاً می‌خواهند درباره یک موضوع بیشتر بیاموزند، ویژگی کوییز جدید می‌تواند راهی موثر برای به دست آوردن درک عمیق‌تر از مطلب باشد.

همکاری یوتیوب با Crash Course و دانشگاه ایالتی آریزونا

در ابتدای امسال، یوتیوب با Crash Course و دانشگاه ایالتی آریزونا همکاری کرد تا سالن مطالعه خود را راه‌اندازی کند که به دانیوتیوب در حال آزمایش با کوییزهای تولید شده توسط هوش مصنوعی

یوتیوب در حال آزمایش با کوییزهای تولید شده توسط هوش مصنوعی روی اپلیکیشن موبایل خود برای دستگاه‌های iOS و آندروید است. این کوییزها طراحی شده‌اند تا به بینندگان کمک کنند بیشتر درباره موضوعی که در ویدیوی آموزشی نمایش داده شده است بیاموزند.

کوییزهای هوش مصنوعی و تحلیل محتوا

هدف اصلی این کوییزها، کمک به یوتیوب برای درک بهتر میزان پوشش هر ویدیو از یک موضوع خاص است. این کوییزهای تولید شده توسط هوش مصنوعی در حال حاضر به یک درصد کوچکی از کاربرانی که چند ویدیوی آموزشی تماشا می‌کنند، ارائه می‌شود. این ویژگی فقط در بخشی از محتوای انگلیسی در صفحه اصلی به صورت لینک‌های زیر ویدیوهای تازه مشاهده شده نمایش داده می‌شود.

موفقیت و استمرار کوییزهای هوش مصنوعی

زمانی که آزمایش‌های یوتیوب به پلتفرم نمی‌رسند، بنابراین جالب خواهد بود ببینیم آیا این ویژگی به ماندگاری خواهد رسید. احتمال زیاد که تعداد زیادی از افراد، به خصوص کسانی که دیگر در مدرسه نیستند، علاقه‌مند به آزمون گرفتن در هنگام مرور ویدیوها نباشند.

منبع: techcrunch

 

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *