ویتامین D
سلامت

آیا باید سطح ویتامین D خود را بررسی کنید؟

تعداد شگفت انگیزی از مردم دارای سطوح پایین ویتامین D هستند.
دلایل زیادی وجود دارد که بر اساس تحقیقات انجام شده است که چرا ویتامین D برای زندگی سالم ضروری است: ممکن است به ساخت استخوان‌های قوی، بهبود خلق و خو، کاهش خطر ابتلا به سرطان، تسهیل کاهش وزن و حتی کاهش حملات آسم کمک کند. به نظر می رسد هر روز شواهد جدیدی وجود دارد که ویتامین D از برخی بیماری ها محافظت می کند.

و با این حال، بسیاری از مردم با سطوح ویتامین D که کمتر از حد مطلوب یا کاملاً کمبود دارند، راه می روند. بر اساس یافته های منتشر شده در مجله، سه چهارم نوجوانان و بزرگسالان آمریکایی دچار کمبود ویتامین D هستند.آرشیو طب داخلی، نشان دهنده افزایش چشمگیر تعداد افرادی است که این ماده مغذی کلیدی را از دست می دهند.

تشخیص علائم کمبود ویتامین D ممکن است چندان آسان نباشد. در انتهای طیف واضح تر، کمبود ویتامین D می تواند باعث راشیتیسم (استخوان های نرم و ضعیف) در کودکان و نازک شدن استخوان ها در افراد مسن شود، اما همچنین می تواند اثرات نامحسوس تری داشته باشد و بر مسائل سلامتی مانند خستگی، اختلالات شناختی تأثیر بگذارد. ، درد مفاصل، ایمنی پایین، افسردگی، افزایش وزن و کلسیم کم در خون (زیرا برای کمک به جذب کلسیم به ویتامین D نیاز داریم). حتی شواهدی وجود دارد که نشان می دهد کمبود ویتامین D در بیماری قلبی، دیابت، ام اس و سرطان نقش دارد.

برخی از پزشکان به طور مرتب سطح ویتامین D بیماران خود را بررسی می کنند، اما اگر شما این کار را نمی کنید مستقیماً از شما بخواهند که سطح ویتامین D شما را بررسی کند.

1- شما هر روز از SPF استفاده می کنید یا از نور خورشید دوری می کنید. ویتامین D ویتامین آفتاب نامیده می شود زیرا ما آن را در پاسخ به قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش تولید می کنیم. در واقع، قرار گرفتن در معرض نور خورشید منبع اصلی ویتامین D ما است و در زمستان، به ویژه در آب و هوای سرد، و در تابستان، زمانی که کرم ضد آفتاب مانع از نفوذ بیشتر اشعه های خورشید به پوست می شود، به شدت کمتر از آن استفاده می کنیم.

2- شما از لبنیات اجتناب می کنید یا از یک رژیم غذایی گیاهی پیروی می کنید. تعداد کمی از غذاها به طور طبیعی حاوی ویتامین D هستند و غذاهایی که با ویتامین D غنی شده اند – شیر، ماست، پنیر، برخی آب میوه ها و برخی نان ها – اغلب برای رساندن دوز روزانه ما کافی نیستند. بر اساس تحقیقات آزمایشگاه تحقیقاتی ویتامین D، پوست و استخوان در مرکز پزشکی دانشگاه بوستون، بهترین منابع طبیعی ویتامین D در رژیم غذایی، ماهی های روغنی مانند سالمون، ماهی خال مخالی و شاه ماهی و روغن های ماهی از جمله روغن کبد ماهی است.

3- شما یک بیماری التهابی روده مانند کرون یا کولیت اولسراتیو دارید. در واقع، دانشمندان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا مصرف مکمل ویتامین D می‌تواند به درمان این بیماری‌های مزمن، عمدتاً از طریق کاهش التهاب، کمک کند.

4- شما یک شهروند مسن هستید افزایش سن با کاهش غلظت پیش سازهای ویتامین D در پوست همراه است. بر اساس مطالعه ای ظرفیت تولید ویتامین D در پوست افراد 70 ساله در مقایسه با افراد 20 ساله 75 درصد کاهش یافته است. بنابراین با افزایش سن، در واقع به ویتامین D بیشتری نیاز دارید، زیرا بدن شما در تولید آن به خوبی سابق نیست.

5- شما اضافه وزن دارید یا چاق هستید. ویتامین D محلول در چربی است، به این معنی که به راحتی توسط سلول های چربی جذب می شود – و هر چه سلول های چربی بیشتری داشته باشید، ویتامین D بیشتری ربوده می شود و در نتیجه برای استفاده در بدن کمتر در دسترس است. مطالعه ای تایید می کند که چاقی با کمبود ویتامین D مرتبط است. همچنین نشان داده شده است که جراحی چاقی می تواند منجر به کمبود ویتامین D و کلسیم شود.

6- بر اساس یافته‌های موجود در این مقاله، داروهای تجویزی خاصی از جمله داروهای ضد تشنج و گلوکوکورتیکوئیدها را مصرف می‌کنید که با ویتامین D در بدن تداخل دارند.

7- شما سابقه خانوادگی پوکی استخوان دارید، وضعیتی که در آن استخوان زیادی از دست می دهید یا به اندازه کافی برای جایگزینی استخوانی که به طور معمول از دست می دهید، تولید نمی کنید.

در حالی که رعایت دوز توصیه شده روزانه ویتامین D بسیار آسان است، انجام آزمایش به پزشک شما اجازه می دهد تا دوز مناسب را بر اساس سطح فعلی شما تجویز کند. طبق گفته کلینیک مایو، دستورالعمل کلی برای بزرگسالان 18 سال و بالاتر این است که 600 واحد بین المللی ویتامین D دریافت کنند، که با توجه به اینکه ویتامین D در اکثر مولتی ویتامین ها وجود دارد، آسان تر می شود.

اما شروع به مصرف دوزهای بالای ویتامین D بدون مشورت با پزشک نکنید. چرا؟ این ویتامین محلول در چربی است، بنابراین به راحتی از سیستم شما خارج نمی شود و می تواند به راحتی جمع شود و منجر به عوارض شود.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *