سلامت

آیا سگ ها می توانند زغال اخته بخورند؟

بیشتر سگ ها تقریباً هر چیزی را می خورند، از جمله چیزهایی که می توانند آنها را بیمار کنند. به همین دلیل این به شما به عنوان یک مالک بستگی دارد که اطمینان حاصل کنید که توله سگ شما غذاهای اشتباهی نمی خورد. شاید از خود بپرسید: آیا سگ ها می توانند زغال اخته بخورند؟

نه تنها آنها خوشمزه هستند، بلکه زغال اخته فواید تغذیه ای زیادی نیز دارد. آنها سرشار از آنتی اکسیدان هستند و حتی ممکن است فواید سلامتی مانند حمایت از سیستم ایمنی و در انسان، تقویت سلامت مغز را ارائه دهند.

اما غذاهایی که برای انسان مفید هستند لزوماً سگ پسند نیستند. در اینجا آنچه کارشناسان از شما می خواهند در مورد تغذیه سگ ها با زغال اخته بدانید، از جمله اینکه آیا این میوه بی خطر است و آیا دلایل خوبی برای شروع تغذیه این میوه به دوست پشمالو خود وجود دارد یا خیر.

چرا برخی از غذاها ممکن است برای سگ ها سمی یا خطرناک باشند؟

چند راه وجود دارد که غذاها می توانند برای سگ ها دردسر ایجاد کنند. برخی از غذاها حاوی ترکیباتی هستند که برای افراد خوش خیم هستند اما می توانند به سلول های سگ آسیب بزنند یا از بین ببرند. بسته به میزان سمی بودن چیزی، ممکن است علائمی از ناراحتی خفیف معده تا نارسایی کبد، کما و مرگ ایجاد کند.

سایر انواع غذا ممکن است برای سگ ها سمی نباشند، اما می توانند خطر خفگی داشته باشند. به عنوان مثال، این موضوع در مورد ضایعات میز سخت یا بزرگ، گریستل یا استخوان صادق است. سایر غذاها ممکن است حاوی قطعات تیز باشند (فکر کنید خوشه ها و ساقه ها) که می تواند به گلو یا سایر قسمت های دستگاه گوارش آسیب برساند.

آیا سگ ها می توانند زغال اخته بخورند؟

بله، سگ ها می توانند زغال اخته بخورند.

جری کلاین، DVM، افسر ارشد دامپزشکی کلوپ لانه آمریکا (AKC)، می‌گوید که باید مانند سایر میان‌وعده‌ها، توت‌ها را به سگ بخورید، آن‌ها را در حد اعتدال و در وعده‌های کوچک نگه دارید.

“[Treats] او می افزاید که نباید بیش از 10 درصد از کل کالری روزانه آنها را تشکیل دهد.

همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که زغال اخته و سایر میوه ها حاوی سطوح مختلفی از فروکتوز هستند. خوردن بیش از حد این قند مشتق شده از میوه می تواند باعث افزایش وزن توده ها شود و ممکن است باعث مشکلات سلامتی شود.

دکتر کلاین می گوید: هر چه توت شیرین تر باشد، قند و کالری بیشتری دارد.

(آیا سگ ها می توانند کرن بری بخورند؟)

آیا سگ ها از رژیم غذایی متنوع سود می برند؟

مگی براون-بری، DVM، دامپزشک مراقبت های ویژه و اورژانس و نماینده نیوفاندلند و لابرادور انجمن پزشکی دامپزشکی کانادا می گوید: “غذای سگ یک تغذیه متعادل و کامل است، و سگ می تواند با آن به عنوان غذای اصلی خود به خوبی عمل کند.” شورا.

باربارا هاجز، DVM، مدیر حمایت و اطلاع رسانی انجمن پزشکی دامپزشکی Humane Society، می گوید، در حالی که نیازی به تغذیه سگ ها با زغال اخته وجود ندارد، تغییر گهگاهی رژیم غذایی سگ می تواند مزایای دیگری نیز داشته باشد.

او می گوید که این یکی از بزرگترین نکاتی است که او با مشتریان مطرح می کند. دکتر هاجز می‌گوید: «از آنها می‌خواهم تصور کنند که آیا ما در تمام زندگی‌مان هر روز همان چیزی را می‌خوریم».

سرگرم کننده نیست، درست است؟ دوست چهار پا شما ممکن است موافق باشد.

او می گوید: «تنوع واقعاً چاشنی زندگی است. من معتقد نیستم که مردم تمایل دارند بنشینند و ارزش غذایی دقیق هر وعده غذایی را محاسبه کنند. به طور کلی ما غذا می خوریم چون طعم چیزها را دوست داریم. سگ ها با هم فرقی ندارند.»

آیا سگ ها می توانند زغال اخته بخورند؟

آیا سگ ها باید بلوبری داشته باشند؟

بنابراین سگ ها می توانند زغال اخته داشته باشند، اما یک لایه دیگر برای این سوال این است که آیا آنها وجود دارند یا نه باید از این توت های ریز لذت ببرید.

دکتر کلاین می گوید: توت ها دارای برخی ویژگی ها و مواد مغذی طبیعی هستند که ممکن است برای سگ شما مفید باشد، مانند فیبر، ویتامین ها و ترکیبات طبیعی که می توانند به عنوان آنتی اکسیدان عمل کنند – به خصوص زغال اخته. “زغال اخته گاهی اوقات در غذای تجاری سگ گنجانده می شود.”

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که به جلوگیری از آسیب به سلول های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند، ترکیباتی که در طی فرآیندهای منظم بدن ایجاد می شوند.

سطوح پایین رادیکال های آزاد در گردش طبیعی است، اما اگر سطح آن بیش از حد بالا برود، می تواند آسیب جدی به سلول ها وارد کند. آسیب ناشی از رادیکال های آزاد می تواند در ایجاد چندین بیماری از جمله سرطان نقش داشته باشد.

تحقیقات درباره فواید زغال اخته برای سگ ها چه می گوید؟

مزایای سلامتی زغال اخته ممکن است به دوستان پشمالوی شما نیز برسد.

به نظر می رسد بلوبری حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان است. برخی از مطالعاتی که فواید سلامتی تغذیه سگ ها با عصاره یا پودر زغال اخته را بررسی می کنند، نتایج دلگرم کننده ای به دست آوردند.

در یک مطالعه کوچک در سال 2017 در مجله تحقیقات دامپزشکی کانادا، محققان به 11 سگ درمانی رژیم غذایی تجاری با کیفیت بالا و مکمل با آنتی اکسیدان هایی از منابع مختلف از جمله عصاره بلوبری خشک دادند.

آنها دریافتند که انجام این کار به خنثی کردن رادیکال های آزاد اضافی و بازگرداندن میزان متابولیسم سلولی سالم کمک می کند.

متابولیسم فرآیند تبدیل غذاها و نوشیدنی ها به انرژی است. اگر متابولیسم خیلی کند باشد، می تواند منجر به افزایش وزن و مشکلات سلامتی مانند دیابت نوع 2 شود.

به گفته AKC، برخی تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان هایی مانند آنهایی که در زغال اخته یافت می شوند ممکن است پیری مغز سگ ها را کاهش دهند.

آیا سگ ها می توانند بستنی بلوبری بخورند؟

اکثر سگ های بالغ در هضم لاکتوز، قند موجود در شیر، بر اساس AKC مشکل دارند. و بستنی ها و خامه های سنگین به ویژه حاوی مقدار زیادی لاکتوز هستند.

توله سگ ها به طور طبیعی بیشتر آنزیم های تجزیه کننده لاکتوز به نام لاکتاز تولید می کنند که به آنها اجازه می دهد شیر مادرشان را بنوشند. اما به محض اینکه سگ ها شیر مادرشان را از شیر گرفته یا نوشیدن شیر یا شیر خشک مادرشان را قطع کردند، لاکتاز کمتری تولید می کنند.

بنابراین تمام سگ های بالغ تا حدی به لاکتوز حساسیت ندارند. بسته به اینکه سگ چقدر به لاکتوز حساس است و چه مقدار از آن را دارد، چندین علامت خفیف ممکن است رخ دهد، مانند:

  • مدفوع شل یا اسهال
  • استفراغ
  • گاز
  • گرفتگی یا درد معده

به عنوان یک قانون سرانگشتی، کارشناسان می گویند از دادن هر نوع بستنی به سگ ها خودداری کنید. به غیر از لاکتوز، برخی از سگ ها به پروتئین های موجود در شیر حساسیت دارند یا نمی توانند آن ها را هضم کنند.

بستنی همچنین منبع خوبی از چیزهایی است که سگ ها نباید در خوردن آنها زیاده روی کنند، مانند شکر و چربی.

جایگزین های بستنی

اگر می خواهید به سگ خود غذای شاداب بدهید، کارشناسان توصیه می کنند به او زغال اخته یخ زده بدهید. همچنین می توانید زغال اخته را پوره کرده و فریز کنید تا یک سوربت کم کالری و کم شکر ایجاد کنید.

موز یخ زده، مخلوط و رسیده نیز یک غذای منجمد خوشمزه به نام خامه خوب می سازد. برخی از شرکت‌ها مانند Ben & Jerry’s، جایگزین‌های بستنی غیرلبنی و دوستدار سگ نیز ارائه می‌دهند.

آیا سگ ها می توانند ماست بلوبری بخورند؟

ماست برای معده سگ بسیار راحت تر از بستنی است، زیرا حاوی لاکتوز بسیار کمتری است، به لطف فرآیند تخمیر، که منجر به باکتری های زنده می شود که قند را تجزیه می کنند.

دکتر هاجز می گوید ماست برای سگ ها خوب است و می تواند یک درمان سالم باشد. اما او پیشنهاد می‌کند از ماست‌هایی که طعم‌های میوه یا میوه دارند دوری کنید. اینها معمولا حاوی قند زیادی هستند.

اگر می خواهید رژیم غذایی سگ خود را با ماست تکمیل کنید، ماست ساده را با ماست توصیه می کنم. [bacterial] دکتر هاجز می گوید: برای اطمینان از اینکه سگ شما از مزایای گوارشی این نوع باکتری ها استفاده می کند. همیشه می توانید مقداری زغال اخته را در ماست ساده برای طعم و مزه بیشتر بریزید.

آیا سگ ها می توانند زغال اخته وحشی و برگ زغال اخته داشته باشند؟

زغال اخته وحشی تا زمانی که با هر نوع ماده شیمیایی اسپری نشده باشد برای سگ بی خطر است. بهتر است قبل از اینکه به سگ اجازه دهید توت های وحشی را بخورد، آنها را با دقت بشویید و آبکشی کنید.

همیشه قبل از دادن زغال اخته به سگ، قسمت های گیاه غیر توت را از زغال اخته وحشی یا خریداری شده در فروشگاه جدا کنید.

این یکی دیگر از دلایلی است که به سگ اجازه نمی دهیم آنها را از روی بوته زغال اخته بخورد – آنها می توانند به راحتی این قسمت های گیاه را بخورند و سهوا به خودشان آسیب برسانند.

سگ ها نباید هیچ قسمت گیاهی توت را بخورند. دکتر هاجز می‌گوید: برگ‌ها، ساقه‌ها – فقط غیر ضروری است.

او می‌گوید برگ‌ها و ساقه‌ها عملاً غیرقابل هضم هستند، به این معنی که خوردن آنها احتمالاً علائم گوارشی ایجاد می‌کند. او می افزاید که ساقه ها و سایر قسمت های سخت یا تیز گیاه نیز می توانند به دستگاه گوارش آسیب بزنند.

آیا سگ ها می توانند زغال اخته یا آب زغال اخته را خشک، فرآوری شده یا نگهداری شده بخورند؟

همه کارشناسان موافقند که وقتی نوبت به تغذیه سگ ها با انواع توت ها می رسد، از محصولات حاوی زغال اخته یا طعم دار خودداری کنید.

محصولاتی مانند آب یا کنسرو زغال اخته، کنسرو یا خورش زغال اخته و سایر محصولات فرآوری شده بلوبری معمولا حاوی مقادیر زیادی شکر هستند.

آنها همچنین می توانند حاوی مواد شیمیایی و سایر افزودنی هایی باشند که در بسته بندی ذکر نشده اند، از جمله مواد سمی برای سگ، مانند انواع الکل.

آب زغال اخته مخصوصاً برای سگ ها مضر است، زیرا حاوی قند بیشتری نسبت به زغال اخته تازه است، اما معمولاً تقریباً هیچ یک از مواد مغذی را ندارد.

صادقانه بگویم، من امیدوارم که یک سگ باشد [only] دکتر براون-بری می گوید: خشک کردن، پخته شدن، کنسرو کردن، کنسرو شده یا آبمیوه گونه ها به طور تصادفی.

او می گوید به سادگی نیازی به دادن این محصولات به سگ ها نیست، به خصوص با توجه به خطراتی که ممکن است برای سلامتی ایجاد کنند.

به گفته دکتر براون-بری، علاوه بر شکر اضافی و سایر مواد افزودنی، محصولات زغال اخته ممکن است با مواد غذایی سمی برای سگ ها، به ویژه انگور و کشمش، مخلوط شوند یا در معرض آنها قرار گیرند.

چند کلمه در مورد زایلیتول

کارشناسان می گویند هرگز به سگ ها اجازه ندهید محصولاتی با طعم زغال اخته با برچسب های کم قند یا شیرین کننده های مصنوعی بخورند.

آنها خطر محتوی زایلیتول، یک ترکیب سمی برای سگ را دارند. زایلیتول می تواند باعث کاهش سطح قند خون و نارسایی کبد در سگ شود.

نکات دیگر برای تغذیه سگ ها با زغال اخته

کارشناسان می گویند فقط باید به سگ ها با زغال اخته تازه یا منجمد غذا داد. مانند تمام میوه ها و سبزیجات، زغال اخته نیز باید به طور کامل شسته شود تا آفت کش ها یا سایر مواد شیمیایی را قبل از اینکه به سگ بخورانند از بین ببرند.

زغال اخته معمولاً اندازه مناسبی برای قورت دادن توله سگ بدون خطر هیچ مشکلی است. اما سگ‌های خیلی کوچک یا سگ‌هایی که مستعد خفگی هستند ممکن است نیاز داشته باشند بلوبری‌هایشان را قبل از خوردن برش داده یا له کنند.

مانند هر غذای جدید، به تدریج زغال اخته را وارد رژیم غذایی سگ کنید تا خطر عوارض جانبی جزئی یا جدی را کاهش دهید.

دکتر کلاین می گوید: «همیشه برای چند روز غذای جدیدی را برای سگ خود به آرامی شروع کنید تا ببینید آیا سگ شما بعد از آن دچار مشکلات گوارشی یا واکنش آلرژیک مانند خاراندن یا خارش شدید می شود یا خیر.

میوه ها، آجیل و سبزیجات سگ ها نباید بخورند

بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات برای سگ‌ها بی‌خطر هستند تا در حد اعتدال مصرف کنند. اما طبق گفته انجمن انسانی ایالات متحده، تعدادی از غذاهایی که ما انسان ها از آن لذت می بریم برای سگ ها سمی یا خطرناک هستند.

از دادن این غذاهای ناامن به سگ خود اجتناب کنید:

  • قارچ
  • انگور و کشمش
  • مارچوبه
  • پیاز، پیازچه و تره فرنگی
  • سیر
  • شکلات
  • کافئین
  • آووکادو
  • روغن های پخت و پز یا کره
  • بیشتر ادویه ها و نمک
  • گیلاس
  • گوجه فرنگیها
  • آب نبات
  • آدامس
  • الکل
  • رازک
  • آجیل ماکادمیا، گردو و بادام
  • خمیر مخمر
  • سیب زمینیها
  • دانه های گیاه و میوه، هسته، پوست، برگ و ساقه
  • میوه های خانواده مرکبات

بعد، متوجه شوید که آیا سگ شما می تواند توت فرنگی بخورد یا خیر.

 

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *