قهوه فوری
سلامت

آیا قهوه فوری برای شما مضر است یا خوب؟

در اینجا آنچه باید در مورد قهوه فوری در مقابل قهوه آسیاب شده بدانید، از جمله اینکه چه مقدار کافئین در قهوه فوری وجود دارد و دقیقاً چیست، آورده شده است.

قهوه فوری 101

اگر بهترین بخش روز شما، فنجان قهوه داغ شما در اول صبح است، پس انتظار برای همیشه برای دم کشیدن آن احتمالاً یکی از بدترین یا حداقل طولانی ترین بخش های روز شما است.

به همین دلیل است که برخی افراد به جای آن به یک فنجان قهوه فوری راحت و سریع روی می آورند.

اما آیا انتخاب پودر قهوه فوری به دلیل راحتی بیشتر ضرر دارد تا مفید؟

مالینا ملکانی، RDN، متخصص تغذیه و نویسنده ثبت شده، می‌گوید: «قهوه فوری راهی مناسب برای تهیه یک فنجان قهوه سریع در صبح‌های شلوغ، در طول سفر یا زمانی است که در حال حرکت هستید.

او می‌گوید در حد اعتدال، می‌تواند کاملاً در یک رژیم غذایی سالم قرار گیرد و حاوی بسیاری از عوامل تقویت‌کننده سلامتی است.

ما با کارشناسان تغذیه صحبت کردیم و نگاهی به تحقیقات انجام شده در مورد هر آنچه که باید در مورد قهوه فوری و اثرات آن بر سلامتی بدانید انداختیم.

در اینجا میزان مصرف قهوه فوری آمده است، از جمله اینکه چه چیزی است، آیا برای شما خوب است یا نه، و اینکه چگونه با مواد آسیاب شده معمولی مقایسه می شود.

قهوه فوری

قهوه فوری چیست؟

ملکانی توضیح می دهد که قهوه فوری به سادگی کریستال هایی است که پس از کم آبی قهوه دم شده تشکیل می شود.

این فرآیند شامل دم کردن دانه های آسیاب شده قهوه، درست مانند قهوه معمولی است. سپس آب از عصاره خارج می شود تا پودر یا کریستال های خشک غلیظی ایجاد شود.

ملکانی می‌گوید: «کریستال‌های خشک‌شده را می‌توان سپس با آب جوش بازسازی کرد و یک فنجان قهوه فوری تولید کرد.

فروشگاه ها قهوه فوری را به صورت گرانول یا به صورت چوب یا ساشه یک بار مصرف می فروشند. اگر گرانول ها را انتخاب می کنید، یک قاشق چای خوری پودر را به یک فنجان آب داغ و فویلا اضافه کنید، قهوه فوری دارید.

مگان مایر، مدیر ارتباطات علمی در بنیاد شورای اطلاعات بین‌المللی غذا، خاطرنشان می‌کند که پودر قهوه فوری ماندگاری بیشتری نسبت به دانه‌های قهوه دارد و ارزان‌تر است.

طرز تهیه قهوه فوری

دو روش برای تهیه قهوه فوری وجود دارد: خشک کردن با اسپری یا خشک کردن انجماد.

روش خشک کردن با اسپری به این صورت است که عصاره قهوه را روی موهای داغ اسپری می‌کند تا قطرات آن را به پودر تبدیل کند.

خشک کردن انجمادی با قطعات کوچک و برش خورده عصاره منجمد شروع می شود. سپس در دمای پایین خشک می شوند.

(در اینجا دلیل مضر بودن قهوه فرنچ پرس برای شما است.)

قهوه فوری در مقابل قهوه آسیاب شده

کافئین

به گفته مایر، قهوه فوری و معمولی دارای مشخصات تغذیه ای تقریباً یکسانی هستند.

ملکانی می‌گوید: «تفاوت‌ها آنقدر کوچک است که احتمالاً از نظر سلامتی برای همه ناچیز است، به استثنای محتوای کافئین».

تمایز اصلی در محتوای کافئین آنها است: یک فنجان قهوه فوری 8 اونس حدود 62 میلی گرم کافئین دارد، در حالی که یک فنجان هشت اونس قهوه دم کرده 96 میلی گرم در هر مایر دارد.

به گفته ملکانی، قهوه آسیاب شده حاوی کافئین بیشتری نسبت به قهوه فوری است، زیرا به دلیل افزایش پردازش لازم برای تهیه قهوه فوری، کافئین بیشتری از بین می رود.

ملکانی می‌گوید: «برای برخی، زمانی که سازمان غذا و دارو (FDA) اعلام می‌کند که حداکثر 400 میلی‌گرم کافئین در روز برای اکثر بزرگسالان سالم بی‌خطر به نظر می‌رسد، تفاوت ممکن است قابل توجه باشد.

به گفته مایر، مصرف روزانه 400 میلی گرم کافئین برای اکثر مردم بی خطر است. این حدود چهار فنجان قهوه دم کرده یا 6 فنجان قهوه فوری است.

به یاد داشته باشید، کافئین بیش از حد می تواند منجر به بی قراری، اضطراب، درد معده و موارد دیگر شود. بنابراین عاقلانه است که مصرف کافئین خود را کنترل کنید.

اگر به کافئین حساس هستید یا اضطراب یا بیماری قلبی دارید، ممکن است بخواهید قهوه معمولی یا فوری بدون کافئین را تغییر دهید.

آکریل آمید

به گفته ملکانی، قهوه فوری حاوی مقدار کمی آکریل آمید بیشتری است. طبق FDA، این ماده شیمیایی بالقوه مضر در برخی از غذاها در طی فرآیندهای پخت با دمای بالا مانند سرخ کردن، برشته کردن و پختن شکل می‌گیرد. بنابراین ممکن است پس از برشته کردن دانه های قهوه تشکیل شود.

تحقیق در سالنامه موسسه ملی بهداشت سطوح آکریل آمید را در 42 نمونه تجاری قهوه برشته شده و فوری و در جایگزین های قهوه بررسی کرد.

آنها بالاترین میانگین غلظت آکریل آمید را در جایگزین های قهوه و سپس قهوه فوری و سپس قهوه بو داده یافتند. اما طبق این گزارش، قهوه برشته تقریباً نصف مقدار آکریل آمید فوری داشت.

یک مطالعه درعلوم اعصاب تغذیهدریافتند که تجمع آکریل آمید در سیستم شما باعث نوروپاتی یا آسیب عصبی می شود. و انجمن سرطان آمریکا همچنین اشاره می کند که قرار گرفتن بیش از حد آکریل آمید با افزایش خطر ابتلا به سرطان مرتبط است.

با این حال، پانل سازمان ایمنی غذای اروپا و مالکانی حمایت می‌کنند که میزان آکریل آمیدی که افراد از رژیم غذایی خود (یا قهوه‌شان) دریافت می‌کنند برای ایجاد نگرانی‌های جدی سلامت کافی نیست.

طعم

یکی دیگر از راه هایی که قهوه فوری می تواند با قهوه دم شده متفاوت باشد طعم آن است. از آنجایی که طعم بسیار ذهنی است – آنچه شما دوست دارید لزوماً همان چیزی نیست که من دوست دارم – احتمالاً باید قهوه فوری را امتحان کنید تا ببینید آیا برای شما مفید است یا خیر.

همانطور که گفته شد، قهوه فوری معمولاً از نظر طعم نمره کمتری می گیرد و اغلب گفته می شود که در مقایسه با قهوه دم شده تلخ تر و فاقد طعم است.

البته کیفیت دانه هایی که برای تهیه قهوه فوری استفاده می شود می تواند تفاوت ایجاد کند. برخی از برندها روی بهبود طعم قهوه فوری تمرکز کرده اند، از جمله Waka و Swift Cup.

چیزهای دیگری که باید در مورد قهوه و تغذیه به خاطر بسپارید

ملکانی می‌گوید: «آنچه تأثیر بیشتری بر ارتقا یا کاهش سلامت کلی قهوه دارد، چیزی است که ما به آن اضافه می‌کنیم.

این شامل شیرین کننده ها، خامه ها و شیر است. بعلاوه، هم خامه های لبنی و هم خامه های گیاهی کالری غیرضروری اضافه می کنند. شیرین کننده ها و شکر هم همینطور.

انتخاب شیرین کننده های صفر کالری مانند میوه راهب یا استویا جایگزین هایی هستند که باید در نظر بگیرید.

در مرحله بعد، راه های دیگری برای سالم تر کردن عادت قهوه خود را بررسی کنید.

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *