اپل ویژن پرو
متفرقه

اپل ویژن پرو، دروازه ای به آینده محاسباتی جدید

به گزارش نتگام، من درباره موفقیت یا عدم موفقیت ویژن پرو اپل که هفته گذشته معرفی شد اما تا سال 2024 در دسترس نخواهد بود، شک دارم.

تردیدهای من بیشتر حول محور استراتژی فعلی اپل است، یعنی جلوگیری از فروپاشی بازارهای موجود، کاری که اپل باید برای موفقیت آیفون انجام می‌داد، و چون شرکای این شرکت ضعیف است و برای کارکرد این محصول به شرکای متمرکز زیادی نیاز دارد.

موافقم که اعلام این صفحه نمایش توسط اپل واقعیت جالبی را نشان داد. قطعاً وجود یک فرصت بالقوه برای کسب درآمد قابل توجه وجود دارد، به خصوص برای اپل، که با استفاده از این روش نوآورانه و احتمالاً انقلابی در ارتباط با فناوری، توجه بسیاری را به خود جلب کند.

شما درست می‌فرمایید که سخت‌افزار ویژن پرو اپل چیزی است که قابل توجهی است و قابلیت‌های قابل توجهی را دارا است. این رویکرد بازاریابی کنونی اپل است که آن را در مقابل رقابت با محصولاتی مانند آی‌پاد یا آیفون تقویت می‌کند.

نمی توان به طراحی ایراد گرفت

اپل ویژن پرو محصولی با طراحی خوب است، اما اگر تمام چیزی که برای ایجاد یک پیشنهاد موفق نیاز بود یک طراحی خوب بود، سیتروئن فرانسوی محبوب‌ترین خودرو در جهان خواهد بود تا برندی که بیشتر در فرانسه شناخته شده است. همانطور که دیدیم Vision Pro تقریباً به یک سیستم کامپیوتری بدون سازش و نصب شده روی سر نزدیک است.

ویژن پرو اپل

بله، ویژن پرو اپل سخت‌افزار و نرم‌افزار جدیدی دارد و هنوز یک اکوسیستم قوی ندارد، اما همانطور که در آغاز هم آیفون و به ویژه آی‌پاد نیز نداشتند، هر دوی آن‌ها با موفقیت عمده‌ای روبرو شدند.

وضوح بالا و طراحی برتر ارگونومیک ویژن پرو باعث می‌شود محصولات AR و VR دیگر در مقایسه با آن به‌نظر باستانی نمایند. هر چند قیمت 3,499 دلاری آن بسیار بالاست، اما در کل بهتر است ابتدا یک محصول انحصاری و با کیفیت بالا را عرضه کنید تا مانند فیسبوک و مایکروسافت عمل کنید و محصولاتی با قیمت جذابی حدود 500 دلار را عرضه کنید که در کیفیت ناقصی قرار دارند.

اگر در ابتدا میزان کیفیت را بالا ببرید و با تمرکز بر تجربه کاربران محدود، سپس با کاهش هزینه‌ها، پایه‌ای برای بازار پتانسیلی برای موفقیتی مانند آیفون یا آی‌پاد ایجاد کنید. تسلا مثالی از این موضوع است. خودروهای این شرکت ابتدا انحصاری و با قیمت بالا عرضه شدند، اما با عملکرد و کارایی برجسته، سپس با کاهش هزینه‌ها، تسلا به شرکتی با موفقیت عمده تبدیل شد. تسلا تقریباً همان مدل اپل را دارد، به جز خود اپل.

اگرچه من ترجیح می‌دهم ویژن پرو را در رنگ سیاه داشته باشم، اما این دستگاه کاربردی‌های خوبی دارد و به دنیای متا (متاورس) وابسته نیست، که این خوب است، زیرا در حالی که دنیای تجاری متاورس نوید همچون نیویدیا موفق بود، تلاش فیسبوک در این زمینه موفقیت زیادی نداشت.

از نمایشگرهای سری برای سرگرمی استفاده می‌کنم؛ آنها در هنگام تمیزکاری دندان‌هایم که نگاه به پره سقف دفتر برای 45 دقیقه آسانتر می‌شود، مفید هستند و من از آنها برای تماشای فیلم در هواپیما استفاده کرده‌ام زیرا نمی‌پسندم توسط برخی از صحنه‌های معمول در فیلم‌های اکشن با رده سنی R که دوست دارم هنگام سفر تماشا کنم، شرمنده شوم.

بسته باتری خارجی وزن دستگاه ویژن پرو را روی سر شما کاهش داده و امکان به‌روزرسانی آسان به باتری بزرگتر یا گزینه پلاگین برای سفر با هواپیما را فراهم می‌کند.

به طور خلاصه، درباره ویژن پرو اپل بسیار چیزهای دوست‌داشتنی وجود دارد، اما شک دارم که خودم یکی را خریداری کنم، و دلیل آن هم شیوه کسب و کار اپل است.

منبع: technewsworld

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *