علائم فشار خون پایین
سلامت

اینها علائم فشار خون پایین است

فشار خون شما معمولاً یکی از اولین مواردی است که هنگام مراجعه به پزشک عمومی اندازه گیری می شود. نه تنها فشار خون بالا، بلکه فشار خون پایین نیز می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود. چگونه فشار خون پایین را تشخیص می دهید و چه دلایلی می تواند داشته باشد؟ برای دانستن این نکات با سایت نتگام همراه باشید.

مقادیر نرمال

البته قبل از هر چیز، مهم است که بدانید فشار خون طبیعی چگونه است. فشار خون شما از جمله به جنسیت و سن شما بستگی دارد. به طور کلی، برای فشار خون طبیعی، فشار دیاستولیک از 95 میلی متر جیوه و فشار سیستولیک از 140 میلی متر جیوه بیشتر نمی شود. با این حال، اگر هر دو فشار دیاستولیک و سیستولیک بسیار پایین تر باشند، ممکن است فشار خون شما خیلی پایین باشد. برای زنان، این به معنای فشار خون کمتر از 100 روی 60 است. برای مردان این مقدار کمی بیشتر از 110 روی 70 است.

علائم فشار خون پایین

اگر اصلاً هیچ علامتی نداشتید، احتمالاً فشار خون شما طبیعی است. حتی اگر ارزش های شما بسیار پایین باشد، این لزوما به این معنی نیست که شما شکایتی را تجربه می کنید. آیا هر یک از علائم زیر را می شناسید؟ اگر چنین است، فشار خون شما ممکن است خیلی پایین باشد.

  • سرگیجه، به ویژه پس از بلند شدن از روی صندلی
  • تاری دید یا دیدن لکه های سیاه
  • خستگی
  • سبکی سر
  • حالت تهوع
  • غش کردن

 

علل احتمالی

در بیشتر موارد فشار خون پایین ناخوشایند است، اما نشانه یک بیماری زمینه ای نیست. زنان ممکن است به دلیل خونریزی شدید قاعدگی یا در دوران بارداری از فشار خون پایین رنج ببرند. علاوه بر این، برخی داروها می توانند فشار خون را کاهش دهند (به عنوان یک عارضه جانبی). اگر خیلی حالت تهوع داشته اید و استفراغ کرده اید، ممکن است فشار خون شما نیز کاهش یافته باشد. در نهایت، فشار خون پایین می تواند نشان دهنده از دست دادن خون (داخلی)، عفونت، کم خونی یا دیس ریتمی باشد. اگر علائمی را تجربه کردید، لطفاً به پزشک عمومی خود مراجعه کنید تا علت اصلی آن چیست.
همچنین بخوانید: معرفی انواع قهوه در سایت نتگام

درمان و نکات

درمان فشار خون پایین کاملاً به علت آن بستگی دارد. گاهی اوقات نمی توان علت را شناسایی کرد که درمان را غیرممکن می کند. اگر فشار خون شما خیلی پایین است، باید چند نکته را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، همیشه پس از دراز کشیدن یا نشستن طولانی مدت بسیار آهسته بایستید تا از سرگیجه و تاری دید جلوگیری کنید. همچنین برای افراد مبتلا به فشار خون پایین نوشیدن آب کافی، به ویژه پس از ورزش یا در هوای گرم بسیار مهم است. اگر از سونا یا حمام آب گرم استفاده می کنید، هنگام بلند شدن بیشتر مراقب باشید.

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *