بهترین منابع آهن
سلامت

بهترین منابع آهنی که احتمالاً از دست داده اید

ما در وبسایت نتگام تمایل داریم این ماده معدنی مهم را فراموش کنیم، اما شما به راحتی می توانید کوتاه بیایید. با دریافت بیشتر این بهترین منابع آهن در رژیم غذایی خود از مشکل جلوگیری کنید.

آیا به دنبال آهن هستید؟

آهن یک ماده معدنی ضروری برای سلامتی است – از متابولیسم شما پشتیبانی می کند و جزء اصلی هموگلوبین، پروتئینی در گلبول های قرمز خون است. اگر به اندازه کافی دریافت نکنید، ممکن است دچار کم خونی شوید که می تواند منجر به خستگی، حالت تهوع و ناراحتی های قلبی شود. به همین دلیل است که پزشکان اغلب برای زنان باردار، زنان با پریودهای سنگین، نوزادان، کودکان، گیاهخواران، اهداکنندگان مکرر خون و افراد مبتلا به بیماری های گوارشی یا برخی سرطان ها مکمل ها را تجویز می کنند. تقریباً برای همه افراد دیگر، خوردن یک رژیم غذایی متعادل که شامل گوشت باشد، شما را در سطح مناسب نگه می دارد. طبق آکادمی تغذیه و رژیم غذایی USDA، نیازهای روزانه بسته به سن و جنسیت متفاوت است: مردان به 8 میلی گرم نیاز دارند. زنان به 18 میلی گرم نیاز دارند. زنان باردار به 27 میلی گرم نیاز دارند. فقط به یاد داشته باشید که آهن بیش از حد می تواند خطرناک باشد. حد بالایی برای افراد بالای 14 سال 45 میلی گرم است. آهن اضافی باعث علائم جزئی مانند حالت تهوع می شود و می تواند منجر به آسیب اندام شود، بنابراین همیشه قبل از شروع مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید. اگر فکر نمی کنید به اندازه کافی از غذاهای غنی از آهن زیر استفاده می کنید، حتما بررسی کنید که آیا ممکن است این علائم خاموش کمبود آهن را داشته باشید یا خیر.

بهترین منابع آهن

منابع آهن

کبد

اگرچه این روزها غذای محبوبی برای شام نیست، جگر یکی از بهترین منابع آهن است. یک برش 4 اونسی، 7 میلی گرم آهن را فراهم می کند. جگر سرشار از پروتئین، ویتامین‌های A و B12 (در میان تعدادی دیگر) است، همچنین کلسترول بالایی دارد. اما احتمالاً به اندازه کافی غذا نخواهید خورد تا نگران کننده باشد.

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *