مکمل
سلامت

به چه مکمل هایی نیاز نداریم؟

حتی اگر از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید، وسوسه انگیز است که یک مولتی ویتامین یا مکمل را نیز مصرف کنید. برخی هستند که واقعاً به آنها نیاز ندارید.

کلسیم

مدام به زنان گفته می شود که باید کلسیم بیشتری مصرف کنند. اما اگر قبلاً لبنیات فراوانی را در رژیم غذایی خود قرار داده اید، احتمالاً نیازی به مکمل کلسیم ندارید. پزشک متخصص نتگام هشدار می دهد که در واقع، ریختن یک قرص همراه با تمام شیر و ماستی که قبلاً می خورید می تواند خطرناک باشد. دریافت روزانه 400 تا 600 میلی‌گرم کلسیم یا همان چیزی که در یک فنجان شیر 1 درصدی و یک ماست پیدا می‌کنید، می‌تواند باعث تقویت استخوان‌ها و بهبود خواب شود. با این حال، مصرف بیش از 1200 میلی گرم در روز می تواند خطر حمله قلبی را در زنان یائسه افزایش دهد. به گفته کلینیک کلیولند، مصرف بیش از حد مکمل های کلسیم ممکن است باعث هیپرکلسمی شود، وضعیتی که می تواند استخوان ها را ضعیف کند، سنگ کلیه ایجاد کند و سلامتی قلب و مغز را مختل کند.

اسید فولیک

اسید فولیک به جلوگیری از نقایص جدی مادرزادی در نوزادان کمک می کند، اما اگر باردار نباشید یا امیدوارید در آینده نزدیک تشکیل خانواده دهید، احتمالاً نیازی به مصرف مکمل ندارید. در سال 1998، FDA قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن باید اسید فولیک به تمام محصولات غلات غنی شده، از جمله بیشتر نان ها، برنج و محصولات شیرینی اضافه شود. طبق CDC، از آن زمان، سطح فولات در زنان 50 درصد افزایش یافته و کمتر از 1 درصد از جمعیت در حال حاضر دچار کمبود این ماده مغذی هستند. اگر مقدار زیادی محصولات غلات مصرف نمی کنید، سهمیه روزانه خود را با گنجاندن اسفناج، کلم بروکلی، مارچوبه و پرتقال در رژیم غذایی خود تامین کنید.

ویتامین B6

از آنجایی که ویتامین B6 به بدن شما کمک می کند تا ماده شیمیایی تقویت کننده خلق و خوی سروتونین را بسازد و به حفظ پوست سالم و قفل های شاداب کمک می کند، مکملی است که بسیاری از زنان علاقه مند به امتحان کردن آن هستند. اما دکتر بهاتیا می گوید مکمل برای همه نیست. بیماران مبتلا به جهش ژن فقط می توانند سطوح پایین B6 را تحمل کنند. اگر بیش از حد مصرف کنند، ممکن است دچار اگزما شوند یا احساس سوزن سوزن شدن یا بی حسی کنند. با در نظر گرفتن تخمین زده شده 33 درصد از جمعیت این جهش ژنتیکی، بهتر است احتیاط کنید و دوز روزانه B6 خود را از غذاهای کامل دریافت کنید، غذاهایی که نسبت به مکمل ها دارای مقادیر کمتری از ویتامین هستند. ماهی تن آلباکور، نخود، ماهی آزاد وحشی و غلات غنی شده همگی منابع غذایی خوبی هستند.

ویتامین A

کمتر از 1 درصد از جمعیت کمبود ویتامین A دارند، ماده مغذی که در تولید مثل و عملکرد سیستم ایمنی نقش دارد. با این اوصاف، احتمالاً نیازی نیست پول نقدی را که به سختی به دست آورده اید، روی این چیزها خرج کنید. در عوض، به مصرف غذاهای غنی از ویتامین A، از جمله سیب زمینی شیرین، طالبی، فلفل، انبه و هویج ادامه دهید.

امگا 3

زنانی که به اندازه کافی اسیدهای چرب ضروری از جمله امگا 3 دریافت نمی کنند، ممکن است در معرض خطر بیشتر از دست دادن استخوان نسبت به کسانی که به طور منظم اسیدهای چرب را در رژیم غذایی خود قرار می دهند، باشند. در واقع، در یک مطالعه روی زنان بالای 65 سال مبتلا به پوکی استخوان، آنهایی که مکمل GLA (نوعی امگا 3) مصرف کردند، نسبت به کسانی که دارونما دریافت کردند، در طی یک دوره سه ساله تحلیل استخوان کمتری داشتند. با این حال، امگا 3 رقیق‌کننده‌های خون قوی هستند، بنابراین زنانی که از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنند باید از مصرف آن‌ها اجتناب کنند.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *