توضیحات خوان لاپورتا در مورد غیرممکن بودن ماندن لیونل مسی
اخبار

توضیحات خوان لاپورتا در مورد غیرممکن بودن ماندن لیونل مسی

بخشی از صحبت های خوان لاپورتا در کنفرانس مطبوعاتی مربوط به رفتن لیونل مسی از بارسلونا به شرح زیر است: «این موسسه با ۱۲۰ سال سابقه از همه بالاتر است، حتی از بهترین بازیکن تاریخ جهان، و ما همیشه از او سپاسگزار خواهیم بود. بر اساس اعداد و ارقام رسمی، نتایج ممیزی مالی، وضع ما بسیار بدتر از آن چیزی است که انتظار داشتیم. این بدان معناست که ضرر بسیار بیشتر از حد انتظار است و بدهی نیز بسیار بیشتر است، یعنی با قراردادهای فعلی ما هیچ جایی برای قرارداد جدید نداریم».

توضیحات خوان لاپورتا در مورد غیرممکن بودن ماندن لیونل مسی

لاپورتا در مورد علت اینکه باشگاه نمی تواند با لیونل مسی قرارداد امضا کند چنین گفت: «توافق با لئو مسی خطرات خاصی داشت و ما مایل بودیم این خطرات را بپذیریم، اما وقتی وضعیت باشگاه را پس از این ممیزی دیدیم، پس از هیئت مدیره فاجعه بار قبلی هیچ حاشیه امنیت و هیچ جایی برای خطر کردن نداشتیم. تنها راه جا باز کردن در مقیاس حقوق و ثبت قرارداد لئو از طریق پذیرش چیزی است که ما برای بارسا اصلا خوب نمی دانیم (پذیرش قرارداد لالیگا با CVC). ما نمی خواستیم آینده باشگاه را رهن بدهیم. لئو لیاقت همه چیز را دارد ، عشقش به بارسا و آرزوی ماندنش در بارسا و در این شهر مشخص است. من ناراحت هستم اما همچنین متقاعد شده ام که ما بهترین کار را برای بارسلونا انجام داده ایم».

رییس باشگاه بارسلونا در مورد لیونل مسی گفت: «ما در مورد بهترین بازیکن جهان صحبت می کنیم که پیشنهادات دیگری نیز دارد. اما لحظه ای فرا رسیده است که شما باید احساسات را کنار بگذارید، اعداد را با خونسردی و دقت تجزیه و تحلیل کنید و در قوانین لالیگا جا بیفتید. این باشگاه هم قبل و هم بعد از لئو تاریخی دارد، درست مانند سایر بازیکنان در تاریخ باشگاه مثل سامیتیه، کوبالا، یوهان. لئو مسی شادی، هیجان، موفقیت های فوق العاده و تصاویر زیادی را برای تاریخ به یادگار گذاشته است. ما تا ابد در این باشگاه از لئو مسی سپاسگزار خواهیم بود».

لاپورتا در مورد تلاش مسی به ماندن و دیگر پیشنهادهای او نیز گفت: «من نمی خواهم امیدهای کاذب ایجاد کنم. این موضوع که بازیکن پیشنهادات دیگری نیز دارد درست است، ما در جریان مذاکرات این را شنیدیم. همچنین مهلتی برای ما وجود دارد، لالیگا به زودی شروع می شود. FFP نیز واضح است و بازیکن نمی تواند در این وضعیت (بلاتکلیف) بماند. اراده مسی برای تسهیل ماندن او در باشگاه مشخص بود و ما از این بابت سپاسگزاریم. فکر می کردیم قرارداد پنج ساله با پرداخت تعویقی در چارچوب FFP لالیگا قرار می گیرد. ما انعطاف پذیری بیشتری می خواستیم، در کشورهای دیگر این موضوع پذیرفته می شد، اما در اینجا نه».

خوان لاپورتا در مورد قراردادی که مسی آن را پذیرفته بود نیز توضیحاتی ارائه داد و مدعی شد که وی قرار بود دو سال دیگر برای بارسا بازی کند اما ۵ سال دستمزد بگیرد که لالیگا با این قرارداد مخالفت کرد. وی در مورد شرایط درخواستی لالیگا چنین گفت: « لالیگا گفت که اگر ما عملیات آنها (توافق با CVC) را بپذیریم، آنها نیز مسی را در FFP خود می پذیرفتند. اما ما نمی توانیم بخشی از حقوق پخش خود را در مدت زمان طولانی واگذار کنیم. باشگاه باید بالاتر از بازیکنان، مربیان، روسا و همه باشد. برای اینکه بتوانیم ۲۵ میلیون پیدا کنیم، باید ۱۰۰ میلیون آزاد کنیم. ما در این زمینه به سرعت کار کرده ایم و به مجموعه ای از توافق ها رسیده بودیم. اما با سایر بازیکنان این کار آسان نیست، بازیکنان قبلاً حقوق خود را کاهش داده یا قراردادهای خود را تغییر داده اند. بنابراین کار آسانی نیست…لالیگا درباره محدودیت دستمزد خود انعطاف پذیر نیست، تنها در صورتی این کار را می کند که حقوق پخش این باشگاه را به مدت نیم قرن در رهن قرار دهیم».

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *