هیستوری مرورگر
متفرقه

حافظه پنهان و هیستوری مرورگر خود را برای رایانه سریع‌تر پاک کنید

به گزارش نتگام: مرورگر شما اطلاعات زیادی را ذخیره می کند: وب سایت هایی که بازدید می کنید، گذرواژه های شما، سابقه مرور، داده هایی که دانلود کرده اید و بسیاری موارد دیگر. این داده ها به مرور زمان روی رایانه شخصی شما انباشته می شوند و سرعت رایانه شما را کاهش می دهند. همیشه ایده خوبی است که حافظه پنهان، کوکی ها و تاریخچه مرورگر خود را به طور منظم پاک کنید. این همچنین مقداری از فضای رایانه شما را پاک می کند، از اطلاعات شخصی شما محافظت می کند، در حالی که داده های غیر ضروری را حذف می کند و عملکرد رایانه شما را بهبود می بخشد.

کوکی ها، کش و هیستوری مرورگر چیست؟

ممکن است هنگام بازدید از وب‌سایت‌ها، پنجره‌های پاپ‌آپ کوکی را دیده باشید که از شما می‌خواهند کوکی‌ها را بپذیرید. در حالی که ممکن است اغلب کورکورانه این درخواست‌ها را بپذیرید و به سرعت به کار بعدی بروید، این کوکی‌ها فایل‌هایی هستند که توسط وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید ایجاد می‌شوند.

آن‌ها فایل‌هایی را شناسایی و ردیابی می‌کنند که تجربه آنلاین شما را با ذخیره اطلاعات در هنگام مرور یا بازدید مجدد از یک سایت، شناسایی و ردیابی می‌کنند. حافظه پنهان مرورگر بخش‌هایی از صفحات، مانند تصاویر را به خاطر می‌آورد تا به مرورگر کمک کند صفحه وب را در بازدید بعدی شما سریع‌تر بارگیری کند. سابقه مرور شما لیست وب سایت هایی که در گذشته بازدید کرده اید. اگر می خواهید آنها را خصوصی نگه دارید، می توانید سابقه خود را پاک کنید. این به شما کمک می کند اطلاعات شخصی خود را محافظت کنید. بیایید نگاهی به نحوه حذف حافظه پنهان، کوکی ها و سابقه مرورگر خود بیاندازیم.

در گوگل کروم
کروم را در رایانه شخصی خود باز کنید و روی دکمه سه نقطه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.
ابزارهای بیشتر و پاک کردن داده‌های مرور را انتخاب کنید.
همه این کادرها را انتخاب کنید: سابقه مرور، سابقه دانلود، کوکی ها و سایر داده های سایت.
همچنین می توانید برای بررسی مجدد و کلیک بر روی منوی کشویی محدوده زمانی به تنظیمات اولیه بروید. شما می توانید با توجه به اولویت خود یکی را انتخاب کنید، اما در صورت پاک کردن حافظه پنهان، گزینه All time را انتخاب کنید.
در نهایت بر روی دکمه Clear data کلیک کنید.

در سافاری
اگر از سافاری استفاده می کنید، به منوی بالا بروید و History > Clear History را انتخاب کنید.
حالا بازه زمانی را که می خواهید پاک کنید انتخاب کنید و روی Clear History کلیک کنید.
تمام سابقه مرور و حافظه پنهان شما حذف خواهد شد.

در موزیلا فایرفاکس
برای فایرفاکس، روی منوی همبرگر در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.
سپس از پنل سمت چپ گزینه Privacy and Security را انتخاب کنید. و سپس در زیر به کوکی ها و داده های سایت بروید.
کادری که می گوید Delete cookies and site data when Firefox بسته است را علامت بزنید و روی Clear Data کلیک کنید.

هنگامی که حافظه پنهان، کوکی‌ها و تاریخچه مرورگر خود را پاک کردید، باید دوباره وارد سایت‌هایی شوید که استفاده می‌کنید، که ممکن است دردسرساز باشد، اما انجام این کار باعث افزایش عملکرد رایانه شما می‌شود که ممکن است ارزش تلاش را داشته باشد.

منبع: gadgets360

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *