روتاباگا
سلامت

حقایق تغذیه ای و طرز پخت روتاباگا

خوشبختانه در زیر سطح زمین غذاهای خوشمزه ای وجود دارد. در این زمستان، روتاباگا سبزی همه کاره و نادیده گرفته شده را امتحان کنید.

روتاباگا برای اولین بار در اسکاندیناوی کشف شد، سبزیجات ریشه ای مقاومی هستند که احتمالاً ترکیبی بین شلغم و کلم هستند. آنها را گاهی شلغم سوئدی یا به اختصار سوئدی می نامند که نشانه ای از اصل اسکاندی آنهاست. اگرچه روتاباگا مربوط به شلغم است، اما طعم و مزه متفاوتی دارد. آنها شیرین تر هستند و فاقد همان لقمه تلخ و فلفلی هستند. روتاباگا نیز به جای رنگ داخلی سفید، گوشت زرد طلایی دارد.

روتاباگا هوای خنک را دوست دارد، زیرا طعم شیرین آنها با قرار گرفتن در معرض یخبندان افزایش می یابد. این سبزی همچنین به خوبی در دمای سرد انبار نگهداری می شود، که آنها را به یک منبع غذایی قابل اعتماد در طول ماه های زمستان قبل از اختراع یخچال تبدیل می کرد.

حقایق تغذیه ای روتاباگا

روتاباگا نسبت به سایر سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی یا کدو، کربوهیدرات کمتری دارد. در واقع، آنها تقریباً نصف سیب زمینی در هر وعده کربوهیدرات دارند و منبع خوبی از فیبر هستند. غذاهای فیبری باعث آزادسازی کندتر قندها می شوند. این افزایش سطح قند خون را کاهش می دهد که به کنترل هورمون های گرسنگی کمک می کند و از ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی در طول زمان جلوگیری می کند. به علاوه، آنها سرشار از مواد مغذی مهم مانند ویتامین C، پتاسیم و منیزیم هستند که در عملکرد سیستم ایمنی و انتقال اعصاب نقش دارند.

مانند سایر اعضای خانواده براسیکا، مانند کلم بروکسل، گل کلم و کلم، روتاباگا حاوی ترکیبات زیست فعالی به نام گلوکوزینولات است. گلوکوزینولات‌ها به‌عنوان آنتی‌اکسیدان، عملکرد مواد سرطان‌زا را متوقف می‌کنند و رادیکال‌های آزاد مزاحم را که می‌توانند به سلول‌ها آسیب برسانند، پاک می‌کنند. گلوکوزینولات ها همچنین با ایجاد زنجیره ای از فعالیت ها، از جمله فعال کردن آنزیم های سم زدایی در کبد و تحریک عملکردهای ایمنی، با التهاب در بدن مبارزه می کنند، که همه اینها خطر ابتلا به سرطان و سایر بیماری های مزمن را کاهش می دهد. برخی از گلوکوزینولات ها حتی قادر به محدود کردن و جلوگیری از رشد تومور هستند.

مرتبط: گندم سیاه یک غله غنی از پروتئین است

هنگام خرید روتاباگا به چه نکاتی توجه کنیم

روتاباگاها سطحی ناهموار دارند، اما هنگام خرید، به دنبال آنهایی باشید که پوسته ای سالم و سفت دارند. از هر چیزی که چوبی یا کسل کننده است اجتناب کنید. به پوست‌های روتاباگا معمولاً یک پوشش مومی داده می‌شود که وقتی سبزی را پوست می‌کنید برداشته می‌شود تا به مدت طولانی‌تری ماندگار شوند، بنابراین اگر در فروشگاه مواد غذایی احساس چسبندگی داشتند، نگران نباشید. اگر در جای خشک و خنک یا در یخچال نگهداری شوند تا سه ماه نگهداری می شوند.

طرز پخت روتاباگا

روتاباگاس که یک زیره آسان برای سایر نشاسته هاست، می تواند در هر جایی که سیب زمینی می خواهید استفاده کنید. آن‌ها را به صورت تکه‌ای برش دهید و تفت دهید تا ترد شوند. آنها را بجوشانید و با سایر سبزیجات ریشه مانند کدو حلوایی و سیب زمینی شیرین مخلوط و له کنید تا جایگزینی خوشمزه و سالم برای پوره سیب زمینی ایجاد کنید. روتاباگا را پوست بگیرید و رنده کنید تا یک نسخه کم کربوهیدرات از لاتکس یا سرخ کردنی ایجاد کنید. اگر میل به چیز شیرینی دارید، روتاباگا رنده شده را در مافین ها هم بزنید تا فیبر و رطوبت بیشتری به آن اضافه شود. روتاباگا را به عنوان غذای جانبی با استیک، گوشت یا بره سرو کنید. ویتامین C موجود در روتاباگا به شما کمک می کند آهن گوشت را به طور موثرتری جذب کنید.

سعی کنید از آنها در سوپ های پوره شده استفاده کنید تا بدون شیر یا خامه حالت ابریشمی را به ارمغان بیاورند. و روتاباگا می‌تواند فراتر از سبزیجات ریشه‌ای استاندارد شما باشد. آن‌ها همچنین مانند نودل‌های گیاهی ساخته شده با اسپیرالایزر عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند، جایی که بافت آن‌ها برای ایجاد رشته‌های لطیف و آل دنته مناسب است که مانند سبزیجات دیگر به ماس تبدیل نمی‌شوند. با کمی خلاقیت، روتاباگاس به سرعت تبدیل به یک اسب کاری آشپزخانه می شود. در این زمستان، از سیب زمینی و هویج انشعاب کنید و در برخی از غده ها و ریشه های ناهموارتر غوطه ور شوید. آنها نیز سزاوار عشق و جایگاهی روی میز شما هستند.

منبع: besthealthmag

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *