مام زیر بغل
اخبار سلامت متفرقه

در تمام عمرتان مام زیر بغل را اشتباه استفاده کردید

البته این یک خطای بزرگ به حساب نمی‌ آید اما اگر از مام زیر بغل اشتباه استفاده کنید، به اندازه کافی در جلوگیری از عرق مؤثر نخواهد بود. استفاده از مام زیر بغل هم روش خاص خودش را دارد.

دئودورانت مؤثر
شاید تعجب کنید اما پس از بیدار شدن از خواب نباید از دئودورانت استفاده کنید ، بلکه در عوض، قبل از این که بخوابید، بهترین زمان مام زدن به زیر بغل است.

دیوید بانک از مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا، که یک متخصص پوست است، در این درباره چنین توضیح می دهد:

«بهتر است قبل از خوابیدن ، دئودورانت را روی پوست خشک زیر بغل بمالید. دئودورانت ضد عرق به این روش بهتر عمل خواهد کرد. این امر به این دلیل است که نمک‌ های آلومینیوم موجود در ضد عرق زمان کافی برای متصل شده به غدد عرق را در طول شب به دست می آورند . این بدان معناست که در طول روز کمتر عرق خواهید کرد.»

دیدید چقدر راحت بود؟! شب دئودورانت بزنید تا در طول روز کمتر عرق کنید.

استفاده از دئودورانت زیر بغل یا ضد تعریق یکی از رایج ترین منابع آلرژی های آرایشی است. آنها می توانند باعث خارش زیر بغل در هنگام استفاده از دئودورانت و همچنین بثورات زیر بغل، لایه برداری پوست و غیره شوند. از آنجا که ترکیبات موجود در این محصولات برای کاهش رشد باکتری ها ضد باکتری عمل می کنند، همچنین به عنوان عطری برای پنهان کردن بوها، خارش زیر بغل هنگام استفاده از دئودورانت می تواند به عنوان یک علامت رخ دهد. تحریک، به ویژه در مناطق حساس.

علائم آلرژی به مام زیر بغل

دئودورانت ها و ضد تعریق ها به طور کلی محصولات ایمن برای استفاده خارجی در نظر گرفته می شوند. با این حال، واکنش های آلرژیک به دئودورانت ها و ضد تعریق ها نیز رایج است که منجر به درماتیت تماسی می شود.
درماتیت تماسی که به دلیل دئودورانت‌ها و ضد تعریق‌ها ایجاد می‌شود معمولاً به محل استفاده محدود می‌شود، به‌ویژه در زیر بغل‌هایی که محصولات غلتکی زیر بغل با علائم زیر استفاده می‌شوند:
خارش افزایش حساسیت پوست قرمزی تاول لایه برداری نشت طول مدت علائم خارش زیر بغل هنگام استفاده از دئودورانت ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. برخی از افراد ممکن است این اثرات را در عرض چند دقیقه پس از استفاده از دئودورانت زیر بغل یا چند ساعت بعد ایجاد کنند. گاهی اوقات این علائم به سرعت برطرف می شوند – در عرض یک ساعت. با این حال، چرخاندن زیر بغل نیز می تواند برای روزها باعث ناراحتی شود و ممکن است تا زمانی که محصول قطع نشود برطرف نشود.

علت خارش زیر بغل هنگام استفاده از دئودورانت چیست؟

برخی از مواد شیمیایی موجود در محصولات موضعی می توانند در هنگام استفاده از دئودورانت، که شایع ترین تظاهرات درماتیت تماسی است، که عطر شایع ترین آن است، به خارش زیر بغل کمک کند.
آلرژی به عطر بسیار شایع است و 4 درصد از افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. از آنجایی که 90 درصد محصولات زیر بغل، از جمله دئودورانت‌ها و ضد تعریق‌ها، حاوی عطر هستند، کاربران باید در انتخاب محصولاتی که دارای برچسب «بدون عطر» هستند، در صورتی که: حساس به آلرژی به عطرهای مصنوعی هستند، دقت کنند. به خاطر داشته باشید که حتی محصولات زیر بغل با برچسب “بوی طبیعی” می توانند حاوی عطرهای مصنوعی باشند که می توانند باعث خارش و تحریک پوست شوند.
به علاوه، سایر علل درماتیت تماسی. قرار گرفتن در معرض استفاده از ضد تعریق ها نیز به دلیل پروپیلن گلیکول (عاملی که به عنوان حامل مواد فعال عمل می کند)، پارابن ها، ویتامین E (که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند) است. و مرطوب کننده) و لانولین. این مواد به طور کلی بسیار خوش خیم در نظر گرفته می شوند، اما در تماس با پوست حساس نیز می توانند باعث تحریک شوند.
علاوه بر این، طبق یک مطالعه، پارابن‌های موجود در دئودورانت‌ها و ضد تعریق‌ها که به‌عنوان نگهدارنده مورد استفاده قرار می‌گیرند، ممکن است عامل افزایش نرخ ابتلا به سرطان سینه در زنان باشد. همچنین، عنصر آلومینیوم موجود در ضد تعریق‌ها، عامل افزایش بیماری آلزایمر است. حتی با استفاده از غلتک های زیر بغل.

منبع: vinmec

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *