دستگاه بلوک زنی
رپورتاژ آگهی

دستگاه بلوک زنی

بتن ماشین اصفهان یکی از بهترین فروشگاه‌های موجود در ایران است که در حوزه تولید و فروش دستگاه‌ بلوک زنی فعالیت می‌کند.

 

دستگاه بلوک زنی یکی از ماشین آلات مهم و پرکاربرد صنعتی است که در صنعت ساختمان سازی اهمیت زیادی دارد و به دو صورت دستی و اتوماتیک تولید و فروخته می‌شوند. این دستگاه‌ها همانطور که از نامشان مشخص است برای تولید بلوک‌های سیمانی به کار برده می‌شوند. بلوک‌های سیمانی تولید شده توسط این دستگاه را می‌توان به دو قسمت سقفی و دیواری تقسیم بندی کرد.

این دستگاه قابلیت تولید بلوک‌های سیمانی، با کیفیت بالا در سریع ترین زمان ممکن را دارد. از آنجایی که صنعت ساختمان سازی روز به روز در حال افزایش است، شغل بلوک زنی طرفداران زیادی پیدا کرده و با احداث کارگاه یا کارخانه بزرگ و کوچک مشغول به کار شده‌اند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد آشنایی با شغل بلوک زنی یا دستگاه بلوک زن دارید در این مقاله با ما همراه باشید چرا که در این مقاله سعی شده است که شما را با انواع دستگاه بلوک زنی، نحوه عملکرد و اجزای تشکیل دهنده آن آشنا سازیم.

دستگاه بلوک زنی

تاریخچه دستگاه بلوک زنی

از گذشته دستگاه بلوک زنی کاربرد بسیاری در صنعت ساختمان سازی داشته است ولی در آن زمان این دستگاه‌ها به صورت ساده و مبتدی کار می‌کردند. نحوه کار دستگاه بلوک زنی در گذشته به این صورت بود که مصالح به طور دستی به قالب‌ها ریخته می‌شد و با فشار دست از قالب جدا می‌شد. اما این در این روش به دلیل وجود مشکلاتی همچون، نیروی کم دست برای فشرده سازی و پایین بودن کیفیت مواد مصرفی بلوک‌های تولید شده کیفیت پایین داشتند. از جمله این مشکلات اتلاف وقت بسیار برای تولید بلوک‌های سیمانی بود.

با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی صنعتگران با در نظر گرفتن این مشکلات دست به تولید دستگاه بلوک زنی زدند. در ابتدا این دستگاه‌ها تک کاره بودند و فقط می‌توانستند بلوک‌هایی با یک ساختار ساده تولید کنند. اما با گذشت زمان دستگاه‌های بلوک زنی به طور قابل توجهی بهبود یافتند و توانستند انواعی از بلوک‌ها را با کیفیت بالا و سرعت بیشتر تولید کنند.

دستگاه بلوک زن دستی

یکی از مبتدی ترین و قدیمی ترین دستگاه بلوک زنی نوع دستی است. این دستگاه‌ها از یک موتور الکتریکی و ویبره برای فشرده کردن ملات تشکیل می‌شوند. در این نوع دستگاه‌ها برای تولید بلوک‌های سیمانی نیاز به یک اپراتور است تا برخی کارها را انجام دهد. دستگاه بلوک زنی دستی قالب‌هایی در ابعاد و اندازه‌های مختلف دارد که رایج ترین آن مدل چهار قالبه( به دلیل وزن و تعداد مناسب ) است. این دستگاه از نظر قیمت نسبت به دستگاه بلوک زنی اتوماتیک، با صرفه تر است و همچنین به دلیل نداشتن پیچیدگی در ساختار خود طرفدارانی دارد. در این نوع از دستگاه‌ها فقط امکان تولید بلوک‌های سیمانی سقفی و دیواری است و قابلیت تولید کفپوش سقفی و جداول را ندارند.

دستگاه بلوک زنی اتوماتیک

دستگاه بلوک زنی اتوماتیک

همانطور که گفتیم دستگاه‌های بلوک زنی اتوماتیک با پیشرفت علم و تکنولوژی ساخته شده‌اند. این دستگاه‌ها با نوع دستی خود متفاوت هستند. نحوه کار دستگاه بلوک زنی اتوماتیک به این شکل است که دیگر نیاز به وجود اپراتور نیست و دستگاه به وسیله محرک‌ها بلوک‌های سیمانی را تولید می‌کند. دستگاه بلوک زن اتوماتیک دو نوع تخم گذار و ثابت دارد که در نوع تخم گذار دستگاه به وسیله چرخ‌ و فرمان هیدرولیکی حرکت می‌کند.

این دستگاه‌ها قابلیت تولید بلوک‌های سیمانی و کفپوش سقفی و جداول را با کیفیت بالا و مقاومت بیشتر در سریع ترین زمان ممکن را دارد. دستگاه بلوک زن اتوماتیک برای افرادی که به تعداد زیاد و سرعت بالا بلوک سیمانی می‌خواهند بسیار پرکاربرد است. اگر تعداد سفارشات بالایی دارید و یا می‌خواهید در زمان خود صرفه جویی کنید، استفاده از این محصول بسیار توصیه می‌شود.

اجزای تشکیل دهنده

اجزای تشکیل دهنده دستگاه بلوک زنی

طبق توضیحاتی که در بالا به آن اشاره شد دانسیتد که دستگاه‌های بلوک زنی انواع مختلفی دارند. اما اجزای تشکیل دهنده آنها به طور کل مشابه یکدیگر هستند. اجزای تشکیل دهنده دستگاه بلوک زنی عبارت است از:

  • پمپ و موتور
  • سمباده
  • شاسی دستگاه
  • ویبره دستگاه
  • گیربکس حرکت و موتور

برق مصرفی دستگاه‌های بلوک زنی

شما فهمیدید که دستگاه بلوک زنی انواع مختلفی دارد. در رابطه با برق مصرفی این دستگاه‌ها باید بگویم که برق مصرفی بستگی به نوع دستگاه دارد اما به طور میانگین می‌توان گفت که دستگاه‌های بلوک زنی بین 220 تا 380 ولت برق مصرف می‌کنند. در این بین دستگاه بلوک زنی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک بیشترین مصرف را دارند و دستگاه بلوک زنی دستی هم مصرفی ندارد.

نکاتی در مورد نگهداری دستگاه بلوک زن

یکی از نکاتی که حتما باید به آن اهمیت دهید موضوع نگهداری دستگاه بلوک زن است چرا که اگر بعضی از موارد را در نگهداری دستگاه رعایت نکنید موجب کاهش عمر دستگاه می‌شود. در این قسمت به چند مورد از عواملی که در نگهداری این دستگاه لازم است را برایتان ذکر می‌کنیم.

  • تمیز کردن قالب‌ها
  • محدود کردن فشار
  • تعویض روغن هیدرولیک و واسکازین
  • روغن کاری ریل و سمبه
  • استفاده صحیح از ویبره
  • قرار دادن دستگاه در سطح صاف

خرید دستگاه بلوک زنی

دستگاه‌های بلوک زنی در شرکت‌هایی که مشغول تولید ماشین آلات صنعتی هستند تولید و به فروش می‌رسد. شما می‌توانید به راحتی برای خرید دستگاه مدنظر خود، به شرکت‌ها مراجعه کنید، اما توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید دستگاه بلوک زن دارید به سایت بتن ماشین اصفهان مراجعه کنید و انواع دستگاه‌ها را مشاهده کنید و با آگاهی بیشتر انتخابتان را انجام دهید.

انتخاب مرجعی مناسب برای خرید این لوازم از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چراکه یافتن فروشگاهی معتبر و خرید از آن باعث می‌شود خریدی آسوده خاطر و مطمئن داشته باشید.

دستگاه بلوک زنی

کدام دستگاه بلوک زنی را انتخاب کنیم؟

در جواب این سوال باید بگویم که انتخاب دستگاه بلوک زن به میزان بودجه شما و خواست مشتریان که آیا به غیر از بلوک سیمانی به موارد دیگر نیز نیاز دارند یا نه بستگی دارد. اگر در اول کار هستید و تجربه کاری و مشتریان زیادی ندارید کار خود را با دستگاه بلوک زنی دستی آغاز کنید ولی اگر می‌خواهید تولیدی با تیراژ بالا داشته باشید دستگاه بلوک زنی اتوماتیک بهتر است.

نتیجه گیری

با خواندن این متن شما متوجه می‌شوید که دستگاه دستی با اتوماتیک چه تفاوت‌هایی دارد و با نحوه کار هرکدام آشنا می‌شوید. اگر قصد شروع شغل بلوک زنی را دارید باید به نحوه عملکرد هرکدام و انواع آن و مهم تر از آن قیمت دستگاه دقت کنید.

برای خرید انواع دستگاه‌های بلوک زنی با قیمتی مناسب و علاوه بر آن کیفیتی فوق‌العاده بالا می‌توانید از بتن ماشین اصفهان استفاده کرده و خریدی لذت بخش و آسوده خازر داشته باشید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده و در هنگام خرید دستگاه بلوک زنی از آگاهی برخوردار شده و بهترین انتخاب را داشته باشید.

منبع: دریای فناوری

 

 

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *