دستگاه تولید بلوک سیمانی
رپورتاژ آگهی

دستگاه تولید بلوک سیمانی سبک

دستگاه تولید بلوک سیمانی سبک، فعالین حوزه ساختمان سازی در پی خرید دستگاه بلوک زنی هستند که بتواند بلوک بتنی سبک تولید کند.

مهم ترین کاربرد دستگاه بلوک زنی تولید بلوک های سیمانی می باشد که مهمترین مزیت آن استحکام بالای این بلوک ها و راحتی کار در صنعت ساختمان سازی می باشد.در مقابل، این بلوک های بتنی یک ایراد بسیارمهمی دارند و آن هم وزن بالای آنها می باشد که همین موضوع باعث می شود جابجایی بلوک ها مشکل باشند و کارگران ساختمانی دجار مشکل شوند.به همین علت مهم فعالین حوزه ساختمان سازی در پی خرید دستگاه بلوک زنی هستند که بتواند بلوک بتنی سبک تولید کند.

دستگاه تولید بلوک سیمانی

تفاوت بتن و سیمان

معمولا اصطلاحات “بتن” و “سیمان” در مکالمات روزمره خصوصا افرادی که زیاد با مصالح ساختمانی آشنا نیستند  اشتباه گرفته می شوند.سیمان – پودری که از خاک رس، سنگ آهک و سایر مواد تشکیل شده است اما بتن از ترکیب سیمان – با آب و مواد دیگر، مانند ماسه، شن و سنگ، که تقریباً سه چهارم بتن را تشکیل می دهند به وجود می آید.

یکی از مهمترین کاربرهای بتن تولید بلوک‌های بتنی که توسط دستگاه بلوک زنی تیامتولید می شوند می باشد و برای اهداف مختلف خصوصا در پروژه‌های ساختمانی ، جاده، ساختن دیوارهای بنایی باربر یا ایجاد دیوارهای جداکننده بکار میرود.

مواد تشکیل دهنده بلوک سبک

بلوک سیمانی سبک، شامل

  • آب
  • خاک اره
  • شن و ماسه
  • سیمان

دستگاه بلوک زنی تیام

روش تولید بلوک سیمانی سبک

برای تولید بلوک سیمانی سبک باید ضمن انتخاب یک دستگاه بلوک زنی با کیفیت همانند دستگاه بلوک زنی تیام نسبت به ترکیب صحیح مواد تشکیل دهنده اقدام کرد به این صورت که در برابر یک واحد آب سه واحد خاک اره، را با هم مخلوط کنید سپس یک واحد ماسه  به آن اضافه می کنیم و به مقداری آب به مخلوط اضافه می کنیم تا رطوبت نسبی 40 درصد پیدا کند. در مرحله بعد سیمان را به این مخلوط اضافه کنید و ضمن تنظیم رطوبت کافی این مخلوط را به صورت دستی یا با استفاده از دستگاه مخلوط کن بتن کاملا ترکیب کنید .مخلوط بتن آماده شده را درون دستگاه بلوک زنی تیام می ریزیم و این مخلوط تحت فشار مناسب که از قبل در دستگاه بلوک زنی تنظیم شده قرار می گیرد.پس از تشکیل بلوک سیمانی و خروج از دستگاه بلوک زنی باید صبر کرد تا بلوک بتنی کاملا خشک شود.نکته: در هنگام تولید بلوک سیمانی باید توجه داشت که رطوبت مخلوط کافی باشد تا دانه های ماسه به خاک اره بچسبند. اگر رطوبت کای نباشد ممکن است بلوک تولیدی ترک بخورد چرا که دانه های ماسه کاملا بهم نمی چسبند.نکته 2: خاک اره ترجیحاً محصول چوب های نرم مانند کاج یا صنوبر است. چوب سخت نباید استفاده شود زیرا چوب سخت به اندازه کافی سریع آب را برای تولید موثر بلوک های سیمانی جذب نمی کند.نکته3: اندازه ذرات خاک اره باید قطری بین(0.5-12 میلی متر) باشند چرا اگر اندازه ذرات بزرگ باشند هنگام تولید بلوک به خوبی کنار هم قرار نمی گیرند و اغلب پس از خشک شدن از بلوک ها خارج می شوند.و اگر بسیار ریز باشند چسبندگی مواد کم می شود درنتیجه استحکام بلوک تولیدی دستگاه بلوک زنی کم می شود.

دستگاه تولید بلوک سیمانی سبک

چگونگی  اختراع بلوک سیمانی سبک 

در زمانهای مختلف انسانها برای ساخت مسکن از سنگ و چوب و پس از آند از خشت و آجر استفاده می کردند.اما از آنجایی که بلوک های بتنی بزرگتر از آجر هستند، سیمان کمتری در اتصالات ملات برای نگه داشتن آنها در کنار هم مورد نیاز است. یکی از بهترین اختراعات در زمینه تولید مصالح ساختمانی مربوط به بلوک های سیمانی و به ویژه بلوک های سیمانی سبک وزن شامل خاک اره، شن و ماسه و سیمان و روشی برای تولید آن می باشد.به دلیل اینکه سیمان که در تولید بلوک های سیمانی و در صنعت ساختمان استفاده می شود ماده سنگینی است، برای استفاده راحت تر  و جلوگیری از آسیبی که هرساله  به کارگران ساختمانی به علت بلند کردن بلوک ها وارد می شود ، لازم است که به کمک دستگاه بلوک زن ، بلوک های سیمانی سبک تر تولید شود.دلیل استفاده از خاک اره در مبحث قبل گفته شده که برای تولید بلوک سیمانی سبک وزن از خاک اره به عنوان یک جزء پیشنهاد شده است. چرا که ، افزودن خاک اره باعث ایجاد تداخل میزان چسبندگی سیمان می شود چون خاک اره اب موجود در بتن را جذب می کند.در تولید  بلوک های سیمانی سبک می توان به مخلوط مخلوط سیمان و خاک اره مواد دیگری مانند زاج، آهک و آزبست اضافه کرد . تولید بلوک های سیمانی با این ترکیبات پیچیده و گران هستند ..

انواع بلوک های بتنی مورد استفاده در ساختمان سازی

دو نوع اصلی بلوک بتنی مورد استفاده در صنعت ساختمان وجود دارد:

  • بلوک توخالی

بلوک هایی که برای استفاده در ساخت دیوار و سقف بکار می روند

  • بلوک توپر.

بلوک‌هایی که برای پروژه‌هایی مانند سنگ‌فرش استفاده می‌شوند، جایی که پایداری و دوام مهم هستند.

  • بلوک‌های خاکستری

بلوک های خاکستر در ابتدا تا حدی از خاکسترهایی ساخته می شدند که هنگام سوزاندن زغال سنگ (اغلب در کارخانه های زغال سنگ) باقی مانده بودند. خاکسترها به عنوان جایگزینی برای شن و ماسه در بتن مورد استفاده قرار گرفتند و در نتیجه بلوک های خاکستر سبک تر و کم دوام تر بودند.

  • بلوک سبک

بلوکی که شامل سه جزء است: فوم، خاکستر بادی و سیمان. مانند AAC، عایق خوبی در برابر صدا و دماهای شدید است. مقاوم در برابر آتش، سازگار با محیط زیست و نسبتاً ارزان است.

  • بلوک های ستون

بلوک هایی که  برای ساختن ستون ها یا پایه ها استفاده می شوند. همچنین بلوک های دو گوشه نامیده می شوند

نتیجه گیری:

برای انتخاب بلوک سیمانی مناسب، باید نکات زیادی را ، در نظر بگیرید. از جمله:

  • مکان استفاده از بلوک سیمانی، مانند دیوار- سقف یا بالای پنجره‌ها یا گوشه‌ها
  • توجه به قدرت تحمل بلوک سیمانی
  • استفاده از بلوک برای عایق حرارتی و صوتی

برای اطلاع بیشتر در زمینه دستگاه بلوک زنی و یافتن پاسخ سوالات زیر با شماره درج شده در سایت ماشین سازی تیام تماس بگیرید.

آیا بلوک  متراکم بهتر است یا یک جایگزین سبک تر؟

چقدر بایدبرای تولید بلوک  هزینه کرد؟

منبع: ماشین سازی تیام

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *