باقلا
سلامت

دلایل برای خوردن باقلا در بهار

با یکی از قدیمی ترین و خوشمزه ترین حبوبات جهان به استقبال بهار بروید. آغاز بهار شبیه صحنه ای در جادوگر شهر اوز است که تصویر از سیاه و سفید به رنگی تبدیل می شود، رنگ ها روشن تر هستند و همه چیز، از جمله محصولات، خوشمزه تر به نظر می رسد. اما پنجره سبزی‌های بهاری مختصر است، بنابراین مطمئن شوید که باقالی‌های کره‌ای را قبل از از بین رفتن به فهرست خود اضافه کنید.

باقلا تازه فقط از اواخر اسفند تا اوایل بهار در دسترس هستند. آنها عروسک آشیانه روسی از خانواده لوبیا هستند. حبوبات بزرگ سبز روشن در پوست های سبز کم رنگ قرار دارند و بین سه تا هشت عدد از آنها معمولاً در داخل غلاف های سبز تیره چرمی رشد می کنند. لوبیا نیز در انواع بنفش موجود است.

یکی از قدیمی ترین حبوبات اهلی شده، لوبیا فاوا برای قرن ها جزء اصلی در رژیم غذایی مدیترانه ای و خاورمیانه بوده است. یکی از دلایلی که آنها به عنوان سنگ بنای رژیم غذایی باقی مانده اند، ارزش غذایی بالای آنها است. لوبیا فاوا یا همان باقلا منبع خوبی از کربوهیدرات‌های پیچیده دیر هضم، پروتئین و فیبر است، یک ماده مغذی که شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد. اغلب آنها را قبل از طلوع خورشید می خورند تا به افراد کمک کند در ماه رمضان راحت تر روزه بگیرند. فیبر همچنین باکتری های خوب روده را تغذیه می کند، نظم را تقویت می کند و سطح کلسترول را کنترل می کند.

باقلا حاوی اسید چرب است

باقلا دارای پروفایل اسید چرب ایده آل است که با محتوای بالای اسیدهای چرب تک غیراشباع و چند غیر اشباع مشخص می شود. انتخاب این چربی ها نسبت کلسترول خوب و با چگالی بالا (HDL) به کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) را بهبود می بخشد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهد. یکی دیگر از مواد مغذی کلیدی کولین است که برای ساخت استیل کولین، یک انتقال دهنده عصبی مهم برای کنترل حافظه، خلق و خو و عضلات، در میان دیگر عملکردهای مغز و سیستم عصبی، مورد نیاز است.

هنگام انتخاب باقلاهایی که در غلاف آنها فروخته می شود، به دنبال غلاف های سبز روشن و بدون لک باشید و از غلاف هایی که خشک شده به نظر می رسند خودداری کنید. لوبیاهای کوچکتر خوشمزه تر هستند، بنابراین لوبیاهایی را که بزرگ به نظر می رسند یا از غلاف بیرون زده اند را انتخاب نکنید. لوبیا فاوا تا حد امکان تازه است، بنابراین آنها را در یخچال نگهداری کنید و ظرف یک هفته مصرف کنید. شما همچنین می توانید کیسه های باقلاهای یخ زده را در تمام طول سال نگهداری کنید. آنها از غلاف خود خارج شده اند اما پوشش بیرونی خود را دارند و می توانند تا شش ماه در فریزر نگهداری شوند.

در حالی که آماده شدن باقلا زمان می برد، ارزش آن را دارد. برای از بین بردن پوسته ها، لوبیاها را به مدت یک یا دو دقیقه بلانچ کنید و سپس آنها را در آب یخ قرار دهید. این اجازه می دهد تا پوسته ها از بین بروند و در عین حال رنگ و ترد لوبیا حفظ شود. روش دیگر این است که لوبیاهای بدون پوست را روی یک ورقه پخت قرار دهید و به مدت 30 دقیقه منجمد کنید و پس از آن لوبیاها از پوسته خود خارج شوند. با لوبیا فاوا منجمد، به سادگی یخ زدایی کنید، سپس مانند لوبیاهای تازه آن را صاف کنید و پوست آن را بپزید.

طعم شیرین و آجیلی باقلا با سایر غذاهای مورد علاقه در فصل بهار مانند مارچوبه، پیاز بهاره و نخود فرنگی به خوبی جفت می شود و از گیاهان تازه مانند نعناع، ​​ریحان و شوید و همچنین مواد معطری مانند سیر، پیاز و فلفل قرمز می شود. پس از پوسته پوسته شدن، می توان از باقلا در غذاهایی استفاده کرد که نیاز به نخود فرنگی یا لوبیا تازه دارند، مانند ماکارونی، ریزوتو، سالاد و سوپ و …

سعی کنید لوبیاهای پخته شده را در یک غذای سالم مخلوط کنید، یک سوپ به سبک مینسترون با سایر سبزیجات سبز درست کنید، یا یک پانزانلا روستایی با کروتون های پاره شده، نعناع و پنیر تازه مانند فتا یا بوراتا را با هم مخلوط کنید. باقلا پخته شده را با روغن زیتون، لیمو، سیر و تکه های فلفل چیلی له کنید و روی نان بریزید تا نان تست آووکادو را تازه کنید. اگر ساده نگه داشتن آن سرعت شما بیشتر است، لوبیاهای پوست کنده را در روغن زیتون یا کره تفت دهید تا یک غذای جانبی آسان تهیه شود.

منبع : besthealthmag.ca

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *