یادگیری زبان به صورت خودآموز یا با معلم؟
رپورتاژ آگهی

زبان انگلیسی را خودمان یاد بگیریم یا با معلم؟

زبان انگلیسی را خودمان یاد بگیریم یا با معلم؟ به یقین می توان گفت که زبان انگلیسی ساده ترین راه برای برقراری ارتباط بین افراد در زمینه های علمی، اقتصادی، تجاری و سیاسی است. برای یادگیری زب…

به یقین می توان گفت که زبان انگلیسی ساده ترین راه برای برقراری ارتباط بین افراد در زمینه های علمی، اقتصادی، تجاری و سیاسی است. برای یادگیری زبان انگلیسی قوانینی وجود دارد که بهتر است آن ها را بدانید و با رعایت آنها به تنهایی زبان را یاد بگیرید. در اینجا ممکن است این سوال پیش بیاید که نقش کلاس و معلم در یادگیری زبان چیست؟

شاید دیده باشید که با وجود معلم و کلاس های خوب، همچنان در یادگیری به مشکل برمی خورید. از اینجا می توان نتیجه گرفت که اگر بهترین و با تجربه ترین معلم دنیا را داشته باشید اما برای درس خواندن اقدامی نکنید، تمام زحمات معلم بی فایده است. تنها چیزی که برای یادگیری زبان مفید است تمرین و تکرار است و این تنها از طریق خودآموزی امکان پذیر است.

شما باید یک برنامه منظم برای خودتان داشته باشید تا بتوانید زبان را خودتان یاد بگیرید. حتما شنیده اید که زبان در ارتباط شکل می گیرد. بله، این جمله کاملا درست است، باید تمریناتی را به تنهایی انجام دهیم تا بتوانید مهارت کسب کنید و بتوانید خود را در جمع نشان دهید.

گاهی اوقات باید آنقدر به تنهایی تمرین کنید که بتوانید با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید. در اینجا می خواهیم چند استراتژی را یاد بگیریم که به شما در خودآموزی زبان انگلیسی کمک می کند. تا انتها با ما همراه باشید تا منابع مفیدی برای خودآموزی به شما معرفی کنیم.

 معرفی بهترین روش های خودآموز زبان انگلیسی

وقتی صحبت از یادگیری زبان و ارتقای سطح زبان می شود، همه ما به راه های مختلفی فکر می کنیم، مانند شرکت در کلاس زبان، دوره خودآموز زبان یا وبینار آموزشی درست است که همه آنها مفید و موثر هستند، اما بیایید با هم در مورد جستجوی راه حل هایی برای بهبود و تقویت زبان صحبت کنیم و راه و روش این کار را بیاموزیم. ابتدا بهتر است روی روش های خودآموز زبان انگلیسی تمرکز کنید.

1.صحبت کردن با صدای بلند

هنگامی که به زبان مادری خود صحبت می کنید، صدای معمولی دارید، اما زمانی که می خواهید انگلیسی را تمرین کنید، باید بسیار بلند صحبت کنید. این کار باعث تقویت عضلات صورت و تارهای صوتی می شود. همچنین اگر روزی ده دقیقه وقت بگذارید و با صدای بلند بخوانید یا صحبت کنید متوجه ایرادات خود خواهید شد.

2.خواندن شعر های انگلیسی

در اوقات فراغت خود اشعار انگلیسی را با صدای بلند بخوانید. در اشعار انگلیسی، اصطلاحات و عباراتی وجود دارد که شما از آنها استفاده می کنید یا در مورد کاربرد آن اطلاعات کسب می کنید. از سوی دیگر، یادگیری با شعر و ریتم در حافظه انسان ماندگارتر است.

روش های یادگیری زبان به صورت خودآموز

3.تماشای فیلم های کوتاه

بهتر است یک فیلم کوتاه تهیه و تماشا کنید. در حین تماشای فیلم، مکث کنید و از اصطلاحات و عباراتی که در فیلم گفته می شود یادداشت برداری کنید تا بعدا بتوانید از آنها استفاده کنید. سعی کنید گوش دادن را تمرین کنید.

4.دقت در اصوات و تلفظ

در زبان انگلیسی بالا و پایین آوردن صدا در هنگام تلفظ کلمات بسیار مهم است. اگر فیلم یا اخبار می بینید به این لهجه ها توجه کنید زیرا با رعایت این نکات جزئی مهارت بیشتری در برقراری ارتباط و صحبت خواهید داشت.

در زبان انگلیسی دو گروه مصوت و صامت وجود دارد. اگر آنها را به دقت بررسی کنید و آنها را به درستی تلفظ کنید، نه تنها خواندن متون برای شما آسان می شود، بلکه شکل نوشتاری صحیح کلمات را نیز خواهید آموخت.

5.یادگیری زبان انگلیسی با دوره آموزشی خودآموز

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به هر دلیلی نمی توانید در کلاس زبان شرکت کنید و می خواهید انگلیسی را از ابتدا در خانه یاد بگیرید، پکیج زبان انگلیسی CTM مخصوص شما طراحی شده است. این دوره با در نظر گرفتن تمامی الزامات و چالش های خودآموزی زبان انگلیسی، با درج جدیدترین و کامل ترین مطالب آموزشی و پشتیبانی آموزشی مستمر، گام به گام شما را در مسیر یادگیری زبان همراهی می کند.

طراحی و تهیه بهترین دوره خودآموز زبان CTM موسسه زبان سفیر به عنوان پیشگام در صنعت آموزش زبان انگلیسی در کشور می باشد. دوره آموزش زبان انگلیسی CTM بر اساس کتاب های Touchstone و Viewpoint برای آموزش مکالمه و چهار مهارت اصلی زبان شامل شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن و دو کتاب Oxford Word Skills برای آموزش لغات و کتاب Oxford Practice Grammar برای آموزش گرامر انگلیسی است. و دستور زبان تهیه و تنظیم شد. در این دوره مجازی زبان خودآموز، اساتید مجرب تمامی قسمت های کتاب را به صورت تصویری آموزش می دهند. علاوه بر این، تمرینات واژگان و دستور زبان تعاملی برای افزایش میزان یادگیری در هر درس وجود دارد.

6.یادگیری جملات پر تکرار

در هر زبانی عبارات و جملاتی وجود دارد که اگر از آنها استفاده کنیم جملات ما واضح تر و زیباتر به نظر می رسند. در فارسی حروف ربط یا خلاصه ای وجود دارد که باعث می شود معنای گفتار بهتر منتقل شود، مانند «به عبارت دیگر، در واقع و…» در زبان انگلیسی، جملاتی مانند after، اگرچه، به عنوان، زیرا که شما می توانید از آن برای بیان بهتر مفهوم استفاده کنید.

7.بیان داستان های کوتاه

انسان ها همیشه تمایل دارند داستان ها را دنبال کنند. وقتی می خواهید انگلیسی یاد بگیرید، سعی کنید در حین صحبت کردن، چیزهایی مانند داستان گفتن را توضیح دهید. یا حتی می توانید داستانی را که در گذشته اتفاق افتاده به زمان حال تغییر دهید تا جذاب شود.

معرفی بهترین روش برای یادگیری خودآموز زبان

8.تکرار و تمرین کلمات دشوار

هر کس از هر ملیتی، وقتی می خواهد زبان جدیدی یاد بگیرد، با برخی حروف و صداها مشکل دارد. برای مثال ژاپنی ها نمی توانند حروف R و L را تلفظ کنند، فرانسوی ها نمی توانند حرف H را تلفظ کنند و آلمانی ها نمی توانند حرف W را به درستی تلفظ کنند. ما ایرانی ها با تلفظ TH مشکل داریم. پس بهتر است در همان ابتدا روی این تلفظ کار کنید. واضح است که در ابتدا تلاش ما برای تلفظ صحیح کلمه کمی خنده دار و خنده دار خواهد بود، اما کم کم تلفظ صحیحی خواهیم داشت.

سخن آخر:

در این مقاله ۵ کتاب فوق العاده برای خودآموزی زبان انگلیسی به شما معرفی شد، اما علاوه بر این ۵ منبع تاثیرگذار، تعدادی کتاب دیگر که برای خودآموزی زبان مناسب هستند را معرفی کردیم. نوبت شماست که کتاب مورد نظر خود را با توجه به نیاز و سطح خود انتخاب کنید. اما باید بدانید که هرگز نمی توانید بدون معلم زبان را از صفر شروع کنید، اما اگر این کتاب ها را با معلم و کلاس بخوانید، سریعتر به اهداف خود خواهید رسید. ما در موسسه زبان کوئیک بهترین کتاب های خودآموز را با کمک اساتید مجرب به شما معرفی می کنیم و در تمامی مراحل آموزشی در کنار شما خواهیم بود. برای اطلاعات بیشتر و تعیین سطح رایگان با ما تماس بگیرید.

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *