شمال گردی
رپورتاژ آگهی

شمال گردی در تابستان از تو، جاباما

کشور ایران همیشه به بهشتی روی زمین تشبیه شده است و شمال آن، زیبایی و جذابیت کشور را چند برابر کرده است. در فصل تابستان که معمولاً هوای شمال گرم و شرجی است، افراد به دنبال مناطق خنک با هوای دلپذیر می گردند. در واقع فصل تابستان فصل مناسبی برای سفر به شمال برای لذت بردن از دریا نیست و دلیل آن هم گرم بودن هوا است. به همین دلیل افراد به دنبال محلی هستند که نهایت لذت را از آن ببرند و اولین چیزی که اهمیت دارند، هوای مطلوب است. پیش از سفر به شمال بهتر است با اجاره ویلا جاباما محل اقامت خود را انتخاب کنید تا با خیالی آسوده با این منطقه سفر کنید.

در تابستان به کجای شمال سفر کنیم؟

اگر در فصل تابستان می خواهید به مناطق خوش آب و هوا در شمال ایران سفر کنید، باید به دنبال محلی باشید که هوای خنک داشته باشد. به خصوص که اگر در مناطق سردسیر زندگی می کنید، سفر به شمال در تابستان برایتان اذیت کننده است. به همین دلیل افراد به دنبال مناطق خنک هستند تا گرما و رطوبت هوا آن ها را اذیت نکند. در این بخش می خواهیم به بررسی 10 مورد از جذاب ترین مناطق بکر شمالی را بررسی کنیم که برای سفر در فصل تابستان مناسب هستند:

1. ماسال

هنگامی که نام شمال به گوشمان می خورد، استان گیلان به عنوان زیباترین استان شمالی در ذهن ما پر رنگ می شود. گیلان طبیعت بسیار بکر و جذابی دارد و همیشه میزبان مسافران زیادی بوده است. با وجود آن که همه شهرهای گیلان آب و هوای بی نظیری دارند، اما در این استان ماسال حرف اول را می زند. این شهر تکه ای از بهشت است و آب و هوای آن مانند آب و هوای مناطق اروپایی است. ماسال همیشه بهترین گزینه از شهرهای گیلان برای سفر در تابستان بوده است. این منطقه در ارتفاع 1800 متری از دریا قرار گرفته و در فاصله 25 کیلومتری آن هم روستای ییلاقی اولسبلنگاه قرار دارد.

شمال گردی

2. جواهرده

یکی دیگر از مناطق بسیار خوش آب و هوای شمالی که در استان سرسبز مازندران قرار دارد، شهر جواهرده است. این روستا که یکی از روستاهای شهرستان رامسر محسوب می شود، طبیعت بسیار زیبا و وصف ناپذیر دارد. همچنین وجود جنگل های زیبا و هوای مطبوع باعث شده تا مسافران زیادی به آن سفر کنند. در سفر به جواهرده سعی کنید در جویبارهای بالادست و آبشارهای زیبای آن اتراق کنید و غذاهای معروف این منطقه را از دست ندهید. البته برای محل اقامت می توانید با اجاره ویلا رامسر کار خودتان را راحت کنید و علاوه بر جواهرده، شهر رامسر را هم بازدید کنید.

جواهرده

3. داماش

داماش از مناطق استان گیلان است که باز هم با آب و هوای دلپذیر در آن روبرو خواهید شد. داماش به اندازه ای از سطح دریا فاصله دارد که فکر می کنید در میان ابرها هستید! برای افرادی که می خواهند یک طبیعت سر سبز بر فراز ابرها را تجربه کنند، داماش گزینه بسیار مناسبی است. البته برای رسیدن به این منطقه باید راه پر پیچ و هم کوهستانی آن را طی کنید اما هنگامی که به مقصد برسید، متوجه می شوید که واقعاً ارزشش را دارد. این منطقه سردسیر است و بهترین زمان برای سفر به آن فصل های گرم سال یا همان بهار و تابستان هستند.

 

4. آلاشت

آلاشت یکی دیگر از جاذبه های شمالی کشور است که در شهرستان های سوادکوه مازندران قرار گرفته است. این شهر زادگاه رضاشاه بوده است و طبیعتی بسیار وصف نشدنی دارد. همچنین این منطقه هر سال میزبان تعداد بسیار زیادی از مسافران است و محیطی بسیار جذاب و دیدنی دارد. در این منطقه هم برای چند روز می توانید زندگی درون ابرها را تجربه کنید که برای بسیاری از افراد جذابیت زیادی دارد. بهترین زمان سفر به این منطقه هم با توجه به سرد بودن آب و هوای آن، فصل تابستان است تا علاوه بر زیبایی های همیشگی، از هوای عالی آن از هم لذت ببرید.

 

5. فیل بند

اگر به دنبال یکی از بهترین مناطق شمالی برای سفر باشید، بعید است که نام فیل بند به گوشتان نخورده باشد! فیل بند یکی از معروف ترین مقصدهایی است که افراد برای سفر شمالی انتخاب می کنند. روستای فیل بند در بخش جنوبی شهر آمل و بابل قرار دارد و در این منطقه هم می توانید زندگی بر فراز ابرها را تجربه کنید. این منطقه ییلاقی ترین روستا در استان مازندران است و دارای ارتفاع 2700 متری از سطح دریا است. در اکثر روزهای سال شما می توانید دریایی از ابرها را مشاهده کنید و از آن لذت ببرید.

فیل بند

6. تالش

تالش منطقه ای است که از طریق بخش غربی به اردبیل، از شمال به آستارا، از جنوب به رودبار و در نهایت از شرق به دریای خزر و انزلی محدود می شود. یکی از شهرهایی است که جاذبه های آن تمام نشدنی هستند و وجود تنوع جاذبه های طبیعی در آن، باعث شده تا به یک مقصد عالی برای گردشگری تبدیل شود. یکی از بخش های بسیار دیدنی آن پارک جنگلی گیسوم است که مسیر بسیار زیبا و دیدنی دارد. همچنین درختان این منطقه سر به فلک کشیده اند و شما می توانید از مسیر تونلی درختان آن عبور کنید.

 

7. دیلمان

زیباترین ییلاق در شرق گیلان، دیلمان است. این منطقه یکی از بکرترین و زیبا ترین مناطق از منطقه سرسبز گیلان است و آب و هوای سرد و کوهستانی دارد. وجود چشمه های فراوان، منظره های سرسبز و قله های پر از برف از مهم ترین مسائلی هستند که باعث شده تا افراد زیادی به آن سفر کنند. ارتفاع این منطقه 2200 متر از سطح دریا است! حتی در تابستان هم لازم است تا از لباس گرم برای خواب استفاده کنید تا دچار مشکل و سرما نشوید.

دیلمان

8. آینالو

یکی از مناطق جذاب و البته حفاظت شده در شمال کشور آینالو است. این روستا در فاصله 45 کیلومتری از شهر کلیبر قرار گرفته است و ارتفاع آن از سطح دریا 1500 متر است. شما می توانید تعداد زیادی از گونه های نادر و کمیاب گیاهی و جانوری را در آن مشاهده کنید که برای علاقه مندان به محیط زیست و جانوران بسیار جذاب خواهد بود.

 

9. گردنه حیران

گردنه حیران نقطه اتصال گیلان به اردبیل است و به همین دلیل یکی از زیباترین مناطق طبیعی ایران محسوب می شود. مسیر عبور از این جاده به قدری زیبا است و اصلاً متوجه مسیر آن نخواهید شد. به دلیل اختلاف ارتفاع گیلان به اردبیل، آب و هوای آن تغییرات چشم گیری خواهد داشت. همچنین مسیر پر از پیچ و خم کوهستانی آن که با طبیعت بکر و درختان پوشیده شده است، بسیار جذاب خواهد بود.

 

10. سواد کوه

یکی دیگر از مناطق دیدنی مازندران سواد کوه است. این منطقه پتانسیل بسیار بالایی برای جذب مسافر و گردشگر در فصل تابستان دارد. همچنین روستا و دریاچه شورمست هم در این منطقه قرار دارد و بسیار دیدنی است. همچنین در آن امکانات تفریحی مناسبی قرار دارد تا برای چند روز به آن سفر کنید.

 

برای سفر به مناطق شمالی بهتر است پیش از سفر محلی که قرار است در آن اقامت کنید را رزرو کنید! مثلاً اگر قرار است به رشت سفر کنید، پیش از سفر با اجاره ویلا رشت کار خودتان را راحت کنید و با خیالی آسوده سفر کنید. جاباما در کنار شما است تا در هر شهری از ایران که می خواهید به آن سفر کنید، محل اقامت خود را رزرو کنید.

 

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *