فواید رومانسکو
سلامت

فواید رومانسکو برای سلامتی چیست؟

این هیبرید عجیب و غریب بروکلی و گل کلم تقریباً برای خوردن بسیار عالی است. رومانسکو، ستاره عجیب و غریب و روان بخش تولید، یک کلم بروکلی و گل کلم ترکیبی پر از ویتامین ها و مواد معدنی است. تقریبا برای خوردن خیلی زیباست. کلید لذت بردن بیشتر از آن با اجازه دادن به حرارت بالا شروع می شود و مطمئن شوید که آن را زیاد نپزید. پس با سایت نتگام همراه باشید.

رومانسکو چیست؟

رومانسکو، که گل کلم رومی نیز نامیده می شود، از شمال ایتالیا می آید و رنگ سبز لیمویی روشن و قابل توجهی دارد. این سبزی فصل خنک از بهار تا پاییز در دسترس است و بخشی از خانواده سبزیجات براسیکا است اما شکل متمایز و طعم شیرین و آجیلی خود را دارد.
رومانسکو دارای گلچه های محکم بسته بندی شده است که به جای گرد مانند کلم بروکلی و گل کلم، به شکل مارپیچی نوک تیز قرار گرفته اند. نگاه منحصربه‌فرد رومانسکو نشانه‌های خود را از ریاضیات می‌گیرد. این یک نمونه از یک شکل لگاریتمی به نام فراکتال است. در مورد رومانسکو، هر گلچه میخ دار از تعداد زیادی نقاط کوچکتر تشکیل شده است که طرحی مسحورکننده و کالیدوسکوپیک ایجاد می کند.

چرا برای شما خوب است

رومانسکو نه تنها از نظر بصری جذاب است، بلکه فواید زیادی داشته و سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین‌های A، C و K، کلسیم و آهن است. بدن کلسیم و آهن را از براسیکاهایی مانند رومانسکو در مقایسه با سایر سبزیجات راحت تر جذب می کند. این امر به ویژه در صورت پیروی از یک رژیم غذایی گیاهی، استفاده از آنها را مهم می کند، که دریافت سطوح کافی از این مواد معدنی را از غذای خود دشوار می کند. رومانسکو همچنین سرشار از فیبرهای کاهش دهنده کلسترول است و در آن حدود چهار گرم در یک فنجان وجود دارد.
مطالعات، کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های روده بزرگ و سایر سرطان‌ها را در افرادی که بیشتر براسیکا مصرف می‌کنند، مانند رومانسکو، بروکلی و گل کلم نشان داده‌اند. این را می توان به ترکیباتی نسبت داد که به طور طبیعی در براسیکا به نام گلوکوزینولات یافت می شود.
گلوکوزینولات ها ترکیبات فعال بیولوژیکی هستند که محصولات جانبی گوگرد هستند و رومانسکو سرشار از ترکیبات حاوی گوگرد است. گلوکوزینولات‌ها که از دیواره‌های سلولی گیاه هنگام جویدن یا فرآوری تجزیه می‌شوند، ترکیبات مختلفی را تشکیل می‌دهند که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کنند. تحقیقات نشان داده است که این ترکیبات به جلوگیری از فعال شدن مولکول های سرطان زا در بدن کمک می کند. آنها همچنین با تحریک آنزیم‌های سم‌زدایی که رادیکال‌های آزاد را پاک می‌کنند و عملکرد سیستم ایمنی را تنظیم می‌کنند، التهاب را کاهش می‌دهند. گلوکوزینولات ها همچنین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی هستند و به شما در دفع عفونت کمک می کنند.
همچنین بخوانید: فواید عدس

نحوه انتخاب و نگهداری آن

به دنبال برگه‌ای باشید که هنوز برگ‌های شفافی به آن چسبیده است. سر رومانسکو باید سبز روشن و سفت و سنگین باشد.
روش های پخت و پز و نگهداری بر سطوح ترکیبات ضد التهابی و ویتامین ها در رومانسکو تأثیر می گذارد. پس از خانه، رومانسکو خود را در یک کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری کنید و ظرف یک هفته پس از خرید آن را بخورید تا از حداکثر محتوای گلوکوزینولات استفاده کنید. از دست دادن مواد مغذی در طول پخت و پز را با پختن یا برشته کردن آن کاهش دهید. جوشاندن می تواند باعث شود ویتامین های C و B محلول در آب به مایع پخت و پز نفوذ کنند.

چگونه با آن آشپزی کنیم

نکته کلیدی برای تهیه رومانسکو این است که آن را زیاد نپزید. بهترین راه برای حفظ شکل تماشایی آن و اجتناب از تبدیل آن به ماس این است که آن را در تکه های بزرگ برشته کنید، سرخ کنید یا کبابی کنید. بافت سفت آن به خوبی در برابر حرارت بالا مقاومت می کند، که همچنین طعم شیرین طبیعی رومانسکو را افزایش می دهد. رومانسکو برشته شده را به عنوان غذای جانبی سرو کنید، تکه‌های کوچک‌تر را برای اضافه کردن به پاستا تفت دهید، یا گلچه‌های بلانچ را تفت دهید و از آن به عنوان غذای خام برای افزایش فاکتور شگفت‌انگیز در سینی سبزیجات استفاده کنید.
منبع: besthealthmag

 

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *