فواید هویج
سلامت

فواید شگفت انگیز خوردن هویج برای سلامتی

هویج ممکن است یک غذای مد روز نباشد، اما خوردن آن ممکن است فواید بی شماری برای سلامتی داشته باشد از کاهش کلسترول گرفته تا جلوگیری از از دست دادن حافظه.

کاهش کلسترول

هویج حاوی فیبر محلول، عمدتاً از پکتین است، که می تواند دلیلی برای کاهش کلسترول باشد. مجله اروپایی تغذیه گزارش شده است.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید

مطالعه ای در وبسایت نتگام دریافتند که آلفاکاروتن و بیوفلاونوئیدهای موجود در هویج با خطر کمتر سرطان، به ویژه سرطان ریه مرتبط است. اما به جای مکمل های بتاکاروتن که می تواند برای افراد سیگاری مضر باشد، از آن کاروتنوئیدها استفاده کنید.

دید خود را واضح نگه دارید

فواید هویج

هویج

اگر والدینتان به شما می‌گفتند که برای بینایی بهتر هویج خود را بخورید، آنها به دنبال چیزی هستند. هویج مشکلات بینایی از قبل موجود را درمان نمی کند، اما می تواند از مشکلات بینایی ناشی از کمبود ویتامین A محافظت کند. هانس فیشر، دکترای دکتر، استاد بازنشسته بیوشیمی تغذیه از دانشگاه راتگرز، بدن بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می کند و این برای سلامت چشم ها مهم است. یک رژیم غذایی غنی از این ها می تواند از آب مروارید و دژنراسیون ماکولا و همچنین شب کوری جلوگیری کند که باعث می شود چشم ها با تاریکی سازگار نشوند.

کاهش آهسته حافظه

آلمانی کشف کرده است که شرکت کنندگان در مطالعه با محققان زوال عقل خفیف مقدار قابل توجهی ویتامین C و بتاکاروتن کمتری نسبت به گروه کنترل داشتند، که محققان را به این نتیجه رساند که تغییرات رژیم غذایی برای افزایش این آنتی اکسیدان ها می تواند از دست دادن حافظه را کاهش دهد. درباره سایر روش های روزمره برای کاهش خطر زوال عقل بخوانید.

خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهید

هویج حاوی بتاکاروتن است، یک آنتی اکسیدان قوی که محققان ژاپنی آن را با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط دانسته اند. هنوز هیچ درمانی برای دیابت نوع 2 وجود ندارد، اما برخی از بیماران با روزه داری متناوب وضعیت خود را معکوس می کنند.

سلامت استخوان های خود را تقویت کنید

هویج همچنین حاوی مقادیر کمی از سایر مواد مغذی حیاتی مانند ویتامین C (6 میلی گرم در هر 1 فنجان، پخته) و کلسیم (47 میلی گرم در هر وعده، پخته شده) است. فیشر می گوید بسیاری از مردم، به ویژه زنان یائسه، کلسیم کافی دریافت نمی کنند، بنابراین اگرچه هویج ممکن است حاوی مقدار زیادی نباشد، اما فیشر می گوید: «هر مقدار کمی به آن کمک می کند. سایر عادات تقویت استخوان را که می توانید از امروز شروع کنید، کشف کنید.

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *